Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@08:41:15 GMT

میوه ای که سیستم ایمنی‌تان را قوی می‌کند

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۳۰۰۲

میوه ای که سیستم ایمنی‌تان را قوی می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین، سید مرتضی صفوی، متخصص تغذیه در گفتگو با فارس درباره خواص «به»، اظهار داشت: به میوه‌ای با طعم مطبوع از خانواده سیب است.

وی ادامه داد: هر 100 گرم «به» حاوی 57 کیلوکالری انرژی است و در مقایسه با سیب و گلابی، به از نظر محتوای آنتی اکسیدان‌های پلی فنولیک غنی تر است. به میوه‌ای غنی از ویتامین، مواد معدنی و فیبر غذایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: میوه رسیده به، حاوی مقادیر فراوانی ویتامین C است؛ به طوری که 100 گرم به، 25 درصد نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌کند؛ ضمن اینکه باید توجه کنیم میوه‌های غنی از ویتامین C با حذف رادیکال‌ های آزاد به سلامتی بدن، تقویت سیستم ایمنی، کاهش ابتلا به عفونت و کاهش شرایط التهابی کمک می‌کند.

صفوی خاطرنشان کرد: به همچنین منبع خوبی از مس، سلنیوم، آهن، پتاسیم، منیزیم و ویتامین‌های گروه ب از قبیل تیامین، ریبوفلاوین و پریدوکسین است؛ اگرچه هنوز اطلاعات کافی وجود ندارد اما برخی شواهد حاکی از آن است که میوه به، همانند گلابی، دارای ویژگی‌های ضد التهابی و ضد آلرژی است.

وی اضافه کرد:علاوه بر میوه به، دانه آن نیز دارای خواصی از قبیل بهبود سرفه، گلودرد و برونشیت است. همچنین دانه این میوه در بهبود عملکرد دستگاه گوارش نقش ایفا می‌کند؛ البته باید به این نکته توجه داشت که دانه به را نباید جوید؛ چراکه دانه آن حاوی ترکیبی به نام آمیگدالین است که به سیانوریک اسید تجزیه می‌شود و ماده‌ای سمی است.

این متخصص تغذیه یادآور شد: مصرف زیاد آن می‌تواند خطرناک باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود که لعاب دانه این میوه استفاده شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ویتامین فیبر عفونت سرفه گلودرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۳۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!

به گزارش خبرآنلاین،به طور کلی، توت ها به عنوان یک ابر غذا در نظر گرفته می شوند. چرا که همه انواع توت ها - از جمله توت آکای، زغال اخته، شاه توت و تمشک - فواید زیادی برای سلامتی دارند.

سلامت نیوز در خبری نوشت:اکنون، تحقیقات جدید از دانشگاه ایالتی سن دیگو نشان می دهد که خوردن توت فرنگی هر روز می تواند به بهبود عملکرد شناختی، کاهش فشار خون و افزایش ظرفیت آنتی اکسیدانی فرد کمک کند.

چند وعده توت فرنگی سالم است؟


دکتر شیرین هوشمند، استاد دانشکده ورزش و علوم تغذیه در دانشگاه ایالتی سن دیگو و محقق اصلی این مطالعه، به مدیکال نیوز تودی گفت که ایده این مطالعه ناشی از تحقیقات قبلی است.او توضیح داد: «قبل از انجام مطالعه بالینی ما، برخی از اثرات مشابه در مطالعات حیوانی و برخی مطالعات انسانی، اما (در) جمعیت‌های مختلف و با استفاده از طرح‌های مطالعاتی مختلف نشان داده شد.

برای این مطالعه، دکتر هوشمند و تیمش مطالعه ای را با ۳۵ مرد و زن سالم بین سنین ۶۶ تا ۷۸ سال انجام دادند. در یک دوره هشت هفته ای، هر روز، شرکت کنندگان در مطالعه ۲۶ گرم پودر توت فرنگی منجمد خشک شده مصرف کردند. - معادل دو وعده توت فرنگی تازه - یا یک پودر کنترل.

در پایان هشت هفته، محققان دریافتند افرادی که توت فرنگی مصرف کردند سرعت پردازش شناختی خود را تا ۵.۲ درصد افزایش دادند، فشار خون سیستولیک را تا ۳.۶ درصد کاهش دادند و ظرفیت آنتی اکسیدانی خود را ۱۰.۲ درصد در مقایسه با افرادی که کنترل را مصرف کردند، افزایش دادند.

دکتر هوشمند در رابطه با یافته‌های خود گفت که انتظار دارند ظرفیت آنتی‌اکسیدانی بهبود یابد زیرا توت‌فرنگی منبع خوبی از ویتامین C است. همچنین انتظار می‌رود که بر اساس فرضیه‌های خود شاهد بهبود در سرعت پردازش شناختی باشیم.

دکتر هوشمند در پاسخ به سوالی درباره یافته های فشار خون گفت: «تحقیقات منتشر شده قبلی برخی از فواید حاد و طولانی مدت توت فرنگی برای سلامت قلب و عروق را در جمعیت های مختلف نشان داده است، بنابراین برای تأیید برخی از این یافته ها عالی است».

این مطالعه نشان می دهد که مصرف توت فرنگی ممکن است عملکرد شناختی را تقویت کند و عوامل خطر قلبی عروقی مانند فشار خون را بهبود بخشد. ما تشویق می‌شویم که یک تغییر رژیم غذایی ساده، مانند افزودن توت‌فرنگی به رژیم غذایی روزانه، ممکن است این نتایج را در افراد مسن بهبود بخشد.


چه چیزی توت فرنگی را بسیار سالم می کند؟


توت فرنگی اولین بار در اواخر قرن ۱۸ در باغ های فرانسه رشد کرد. با این حال، آنها را می توان در حیات وحش در زمان رومیان یافت.امروزه توت فرنگی در بسیاری از نقاط جهان کشت می شود و بیشترین تولید آن در ایالات متحده، ترکیه و اسپانیا انجام می شود.

جالب توجه است، توت فرنگی به عنوان یک "توت" در نظر گرفته می شود و حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن برای حفظ سلامتی است، از جمله ویتامین A، منیزیم، پتاسیم و فولات (ویتامین B۹).

علاوه بر این، توت فرنگی دارای ویتامین C بسیار بالایی است – خوردن تنها هشت توت فرنگی، ویتامین C روزانه بدن را تامین می کند.

توت فرنگی دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان از جمله پلی فنول ها و فیتواسترول ها است. پلی فنول ها دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند و فیتواسترول ها به کاهش سطح کلسترول کمک می کنند.

تحقیقات قبلی مصرف توت فرنگی را با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط دانسته است . به دیابت، بیماری آلزایمر، و حتی به طور بالقوه به پیشگیری از سرطان کمک می کند.

ارتباط بین توت فرنگی و پیشگیری از سرطان ریه ، سلامت روده، سلامت مغز و سلامت قلب به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است.، زیرا دارای اجزای آنتی اکسیدانی هستند.

سالم ترین راه برای خوردن توت فرنگی چیست؟


کارشناسان توصیه می کنند که بیشتر بزرگسالان روزانه ۱/۲ تا ۲ فنجان میوه بخورند. حدود هشت توت فرنگی بزرگ برابر با یک فنجان میوه است.

به دنبال راه های جدیدی برای گنجاندن توت فرنگی بیشتر در رژیم غذایی خود هستید؟ این پیشنهادات تالمن را در نظر بگیرید:

روز خود را با افزودن توت فرنگی به اسموتی پر پروتئین شروع کنید توت فرنگی ها را با قرار دادن آنها روی سالاد اسفناج یا کاسه غلات به ناهار خود اضافه کنید. توت فرنگی افزودنی عالی برای ماست است در نهایت، خوردن توت فرنگی همان طور که هست خوشمزه است!

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898388

دیگر خبرها

  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم
  • دانه چیا را اینگونه مصرف کنید تا لاغر شوید
  • این میوه‌ها از پرتقال بیشتر ویتامین C دارند
  • برای سلامت استخوان‌ها این میوه را بخورید
  • ویتامینی برای سلامت پوست، مو، سیستم ایمنی و عصبی
  • سیرابی و این همه خاصیت؟
  • قیمت انواع روغن بکر گیاهی در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت انواع روغن بکر گیاهی در میادین و بازارهای میوه و تره