Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (اسکانیوز)، امیر علیرضا صباحی‌فرد عصر امروز در بازدید از سامانه پدافندی مستقر در مناطق مرزی شهرستان اصلاندوز ضمن تمجید از آمادگی کامل، روحیه بسیار بالا و توجیه بودن با نوع ماموریت نیروهای پدافند هوایی ارتش اظهار کرد: آسمان ایران اسلامی خط قرمز ما است و در تمام نقاط کشور به هیچ وجه اجازه هیچ تعدی و تجاوزی به آسمان ایران را نخواهیم داد و دشمنان بدانند که با دفاع جانانه پدافند هوایی کشور مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که بهترین سامانه‌های پدافندی در نقطه مرزی شهرستان اصلاندوز مستقر شده است، افزود: برای ما فرق نمی‌کند چه در نقطه مرزی و چه در عمق آسمان مقدس ایران، کلیه حرکات و سکنات ۲۴ ساعته بدون وقفه و بدون کوچکترین اشکال رصد و پایش می‌شود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور خود در شهرستان مرزی اصلاندوز ادامه داد: مرزنشینان ما مثل هشت سال دفاع مقدس دارای سعه صدر بوده و وظیفه پدافند هوایی رصد آسمان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این‌جا هم این وظیفه را انجام می‌دهیم.

* دشمنان رویارویی با ایران را هرگز تجربه نکنند

صباحی‌فرد بیان کرد: پیام حضور ما به ملت ولایتمدار و شهیدپرور ایران اسلامی این است که فرزندان شما در پدافند هوایی در هر نقطه از خاک کشور مستقر هستند و تا آخرین قطره خون جانانه در مقابل هرگونه تجاوز به حریم آسمان کشور دفاع خواهند کرد.

وی افزود: پیام ما به دشمنان این است که به هیچ‌وجه رویارویی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را هرگز تجربه نکنید، چرا که در طول هشت سال دفاع مقدس و ۴۰ سال از انقلاب شکست خوردید و این برای شما درس عبرت است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خطاب به دشمنان در صورت تجاوز به کشور گفت: شاید ورودتان به خواست خود شما باشد، اما بدانید قطعا خروج‌تان دیگر در دست شما نخواهد بود.

انتهای پیام/

حامد افروغ کد خبر: 1079016 برچسب‌ها علیرضا صباحی فرد پدافند ایران بحران قره باغ

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: علیرضا صباحی فرد پدافند ایران بحران قره باغ جمهوری اسلامی ایران پدافند هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقادهای گسترده فعالان از اردن در پی مشارکتش در مقابله با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی

جمعی از فعالان عرب و غیرعرب انتقادهای تندی از موضعگیری رسمی اردن در قبال اولین حمله تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی داشتند.

به گزارش ایسنا، جمعی از فعالان اظهار کردند که مشارکت علنی اردن در مقابله با حمله ایران با سرنگون کردن موشک‌ها و پهپادها در آسمان امان و دیگر استان‌های این کشور، مساله‌ای تحریک‌آمیز است چرا که اردن باید دستکم بی‌طرف می‌ماند و در یک جبهه با رژیم اشغالگر صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران که هیچ خطری برای خاکش ایجاد نکردند، نمی‌ایستاد.

آنها تاکید کردند مشارکت اردن در این تقابل، نتیجه منفی برای امنیت این کشور داشت و رهگیری برخی از موشک‌های ایرانی باعث سقوط تکه‌های بزرگی از این پرتابه‌ها بر فراز مناطق مسکونی امان شد.

اما رسانه‌های رژیم صهیونیستی از این موضعگیری اردن تقدیر کردند و نوشتند با وجود اینکه به دلیل اقدامات ناقض اسرائیل در مسجد الاقصی و حمله به غزه، تنش بر روابط تل‌آویو-امان حاکم است، اما آنچه اتفاق افتاد نشان داد که ارتباط میان ۲ طرف عمیق و مستحکم است.

برخی تحلیلگران اسرائیلی اظهار کردند اردن که حریم هوایی خود را بست و علنا اعلام کرد با هر پهپاد یا موشکی که به سمت فلسطین اشغالی شلیک شود، مقابله خواهد کرد، بار دیگر ثابت کرد که هم‌پیمانی استراتژیک برای تل‌آویو است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گزارش داد: «اقدام اردن در دفاع از اسرائیل و برخورد با ایران غافلگیرکننده بود، در ظاهر روابط سرد است اما حمله ایران ائتلاف واقعی را فاش کرد چراکه جنگنده‌های اردنی از اسرائیل دفاع کردند.»

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشت: اردن با وجود بستن حریم هوایی‌ خود به «اسرائیل» اجازه داد از آسمان اردن استفاده کند، جنگنده‌های نیروی هوایی «اسرائیل» و تجهیزات الکترونیک پیشرفته در آسمان اردن در کمین پهپادهای ایرانی بودند و همزمان جنگنده‌های اردنی از پایگاه‌های خود به سمت پهپادهای ایرانی که نیمی از راه را طی کرده بودند، شلیک کردند.

برخی فعالان در این خصوص اظهار کردند: در صورتی که گزارش روزنامه آحارونوت صحت داشته باشد، این اولین باری است که یک کشور عربی برای مقابله با حمله‌ای که علیه رژیم اشغالگر انجام شده، از آن حمایت نظامی می‌کند.

از جمله انتقادهایی که از اردن در شبکه‌های اجتماعی شد، می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد: «رامی عبده» فعال دانشگاهی و حقوق بشر فلسطینی در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس نوشت: «ناراحت‌کننده است که نظرات متعددی به زبان عبری در تقدیر از ائتلاف رژیم صهیونیستی با یک کشور عربی دیده می‌شود، عبارت مشترک این است: حاکمیت اردن بارها ثابت کرده که هم‌پیمانی استراتژیک برای اسرائیل است.»

«محمد حامد العیله» پناهنده فلسطینی از «یبنا» نیز در حساب کاربری خود نوشت: «اردن آسمان و خاک خود را در جنگ آمریکا علیه عراق در اختیار ارتش آمریکا قرار داد و سال ۲۰۲۱ توافقنامه‌ای را با این کشور امضا کرد که به موجب آن تمام خاک اردن برای سربازان آمریکایی مجاز بوده و بیش از سربازان خود اردن در آن اختیارات دارند، آنچه (در شب عملیات وعده صادق) اتفاق افتاد، نتیجه یک ائتلاف دفاعی مشترک بود.»

فعال دیگری در ایکس به نام «تامر» نوشت: «در واقع نیروی هوایی اسرائیل در آسمان اردن از آزادی کامل برخوردار بود و طبق آنچه روزنامه یدیعوت آحارونوت فاش کرد، همکاری جدی میان نیروهای امنیتی اردن و اسرائیل نمایان شد و به نظر می‌رسد همکاری آشکار و پنهان در دوره اسحاق رابین و ملک حسین به دوره عبدالله دوم و بنیامین نتانیاهو بازگشته است.»

«بلال نزار ریان» نیز نوشت: «اردن موشک‌ها را روی شهر شهروندان خودش زد، مهم حمایت از اسرائیل است، آیا ننگی بالاتر از این هست؟»

«عبدالله عقرباوی» نوشت: «بیشتر انتقادها و کنایه‌هایی که درباره پاسخ ایران دنبال کردم، منبعشان از اردن بود، این فرار از پرداختن به موضعگیری شرم‌آور اردن در حمایت از اسرائیل نیست؟ ما از این حمله انتقاد می‌کنیم اما در برابر حمایت اردن از اسرائیل سکوت می‌کنیم!»

کاربر دیگری در پلتفرم «ایکس» در انتقاد از اردن نوشت: «کشوری دارای حاکمیت که پایگاه‌های آمریکایی و فرانسوی و زندان‌های آمریکایی دارد، اردن بی‌طرف نیست و روشن است که در کنار چه کسی ایستاده است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آسمان ایران امن تر از همیشه
  • پیش بینی فرمانده پیشین پدافند هوایی اسرائیل از رویارویی ایران و اسرائیل
  • به دشمنان ایران توصیه می‌کنم خطای راهبردی نکنند
  • ارتش جمهوری اسلامی خاری در چشم دشمنان است
  • پیام تبریک فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق به مناسبت روز ارتش
  • همت و جهاد مقدس ارتشیان در دورسازی تهدیدات دشمنان را می‌ستاییم
  • همت و جهاد مقدس ارتشیان در دور سازی تهدیدات دشمنان را می‌ستاییم
  • انسجام نیروهای مسلح محاسبات دشمنان را به چالش کشید
  • اردن کمک به صهیونیست‌ها را تأیید کرد
  • انتقادهای گسترده فعالان از اردن در پی مشارکتش در مقابله با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی