Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حمزه صالحی شامگاه چهارشنبه در نخستین نشست این کارگروه بیان کرد: مجموعه ناحیه یک شهرداری از همه توان و ظرفیت خود برای ساماندهی منطقه مرنجاب استفاده خواهد کرد که در این راستا ساماندهی ورودی از امروز آغاز شده است.

 وی افزود: پاک‌سازی و زیباسازی ورودی، تعبیه سطل‌های زباله، تهیه بسته‌های فرهنگی برای ارایه به گردشگران، آب‌پاشی مسیر به منظور جلوگیری از ایجاد گرد و غبار، نصب بنر و تابلوهای معرفی منطقه مرنجاب و ساماندهی جاده انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کارگروه تخصصی کویر مرنجاب نیز در این نشست گفت: این منطقه جهانی شده و شایسته است که امکانات و زیرساخت‌های آن پاسخگوی ورود گردشگران داخلی و خارجی باشد.

امیر سحابی اضافه کرد: هدف از تشکیل این کارگروه بررسی چالش‌ها، مشکلات و ارایه راهکارهای برون‌رفت منطقه مرنجاب از وضعیت کنونی است تا این منطقه در حد بین‌المللی به جایگاه ویژه خود برسد.

عضو کارگروه تخصصی مرنجاب نیز مهمترین چالش‌های منطقه کویر مرنجاب را شامل بیابان‌زایی و خشکسالی، بارندگی کمتر از ۱۰۰ میلی‌متر، توجه نکردن به زیرساخت‌ها، نبود تعامل و هماهنگی بین بخشی، آلودگی‌های زیست محیطی، توجه نشدن به معماری همگام با پایداری محیطی برشمرد.

حسین نجارزاده تشریح کرد: استفاده از تبلیغات نوین و حرفه‌ای برای معرفی و برندسازی محصولات گردشگری منطقه در سطح ملی و بین‌المللی، فراهم آوردن زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز گردشگران، توجه به بازاریابی اجتماعی در راستای رفاه عمومی و به ویژه ساکنان جامعه میزبان، توجه به مدیریت مقصد و مقصدسازی منطقه‌ برای جذب گردشگران داخلی و خارجی از دیگر چالش‌ها و مشکلات مرنجاب است.

وی همچنین مهمترین پیشنهادهای کاربردی و اجرایی را تعامل، همکاری و هماهنگی بین بخشی و فرابخشی مجموعه‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای توسعه گردشگری منطقه عنوان کرد.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل جزو بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود.

مرنجاب با برخورداری از ظرفیت فعالیت‌هایی مانند کویرنوردی، آف‌رود، موتورسواری، سافاری، شترسواری و اسکی روی شن و ماسه، سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی است.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان کویر مرنجاب اصفهان آران وبیدگل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان کویر مرنجاب اصفهان آران وبیدگل اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان کویر مرنجاب اصفهان آران وبیدگل اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۳۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان با اشاره به بارش باران سیل آسا در برخی شهرستان‌های استان گفت: سیل ۲ دستگاه خودروی کامیون را در شهرستان نائین با خود برد و باعث آسیب و خرابی به ۳ باب خانه در شهرستان آران و بیدگل شد.


محمدنوید متقی افزود: تیم‌های عملیاتی در شعب نایین و آران و بیدگل، درحال امدادرسانی و امدادگران در شهرستان کاشان در حال ارزیابی اولیه آسیب وارده هستند.


جزئیات امدادرسانی به مناطق سیل‏‌زده متعاقبا اعلام می‏‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی وقوع سیل در کاشان  

 

دیگر خبرها

  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور | کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • غیر حضوری شدن مدرسه یحیی آباد آران و بیدگل
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل فردا تعطیل شد