Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@03:57:48 GMT

استقرار گمرک در گیت های خروجی منطقه آزاد اروند

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۳۳۰۸

استقرار گمرک در گیت های خروجی منطقه آزاد اروند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان سید علی موسوی معاونت اقتصادی و توسعه کسب و کارهای منطقه آزاد اروند امروز در نشست خبری که با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات منطقه آزاد اروند برگزار شد؛ اظهار کرد: رسانه های مستقر در منطقه با ارائه گزارش های تصویری و نوشتاری خود نقش موثری در موافقت گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار در گیت های خروجی منطقه آزاد اروند داشتند، اصحاب رسانه باعث شدند مسوولان مستقر در تهران و همچنین منطقه آزاد اروند مجاب شوند این اقدام صورت گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش بسیار موثر نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی برای استقرار گمرک در گیت های خروجی افزود: چهار نماینده مردم آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نقش پررنگی در عملیاتی شدن خواسته مهم سازمان منطقه آزاد اروند داشتند و هر زمان که نمایندگان این دو شهر در کنار ما بودند مردم نفع بیشتری را دیدند.

موسوی بیان کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران مجاب به اجرایی شدن قانون شدند چراکه ماده ۲ مقررات صادرات و واردات گمرکی مناطق آزاد کشور تصریح می کند ورود هر نوع کالا بجز کالاهای ممنوعه، به مناطق آزاد مجاز است و این ماده قانونی تصریح کرده که بر اساس آن مردم حاضر در منطقه از مزایای کالای همراه مسافر و کالای مصرفی در منطقه استفاده کنند ولی متاسفانه تا کنون گمرک به این قانون تمکین نکرده است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با ابلاغ رییس کل گمرکات جمهوری اسلامی ایران ، استقرار گمرک در گیت های خروجی منطقه آزاد اروند اجرایی می شود و امیدواریم گمرک استان خوزستان در این زمینه همراهی لازم را داشته باشد زیرا منطقه آزاد اروند برای اجرایی شدن این مصوبه کاملا آماده است.

موسوی عنوان کرد: همچنین ماده قانونی ۱۷ مقررات صادرات و واردات امور گمرکی مناطق آزاد کشور نیز تصریح می کند کنترل و نظارت بر ورود و صدور کالا از مناطق آزاد به سایر کشورها و سرزمین اصلی توسط گمرک منطقه آزاد اروند باید صورت گیرد لیکن در حال حاضر گمرک جمهوری اسلامی ایران در بنادر آبادان و خرمشهر این امر را انجام می دهد که امیدواریم با توجه به این مواد قانونی گمرک جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود عمل کند.

وی افزود: مزایای استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در گیت های خروجی، تسهیل و تسریع فرآیند تامین کالای مصرفی در منطقه و ورود کالای همراه مسافر می باشد همچنین تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی در منطقه و ماشین آلات را در پی دارد.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: رویکرد سازمان منطقه آزاد اروند در سال جهش تولید حمایت از واحدهای صنعتی است که بر همین اساس گمرک جمهوری اسلامی ایران مجاب شده است این اقدام را صورت دهد.

وی افزود: بر اساس قوانین و مقررات اگر گمرک منطقه آزاد اروند نظارت و کنترل بر ورود کالا به منطقه را اجرایی کند این جهش تسریع خواهد یافت.

موسوی اظهار کرد: کاهش مراحل زمان و هزینه ترخیص کالا یکی از مزیت هایی است که با استقرار گمرک در گیت های خروجی منطقه آزاد اروند صورت می گیرد و اگر این عملیات اجرایی صورت گیرد مردم منفعت فراوانی می برند و به کالاهای ارزان تر دسترسی خواهند یافت.

وی افزود: ما ملزم به مبارزه با قاچاق سازمان یافته کالا هستیم که در صورت استقرار گمرک در گیت های خروجی نظارت و کنترل بر کالاها از این حیث نیز شکل بهتری خواهد گرفت.

معاون سرمایه گراری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: وزارت صمت ۸۴۹ قلم کالا تحت عنوان کالای همراه مسافر به منطقه آزاد اروند با سهمیه ۵۰ میلیون دلار به صورت سالانه تعیین کرده که با اجرایی شدن روند استقرار گمرک، کالای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب تامین خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به صدور مجوز ۱۳ واحد صنعتی در منطقه آزاد اروند از سوی کمیسیون ارزش افزوده کشور گفت: این ۱۳ واحد در زمینه تولید لامپ، نساجی، پوشاک، گوشی تلفن همراه، لوازم خانگی، تولید فیلتر، عایق های رطوبتی، مهره های فولادی، محصولات شیمیایی و وسایل نقلیه موتوری است که صدور این مجوزها باعث می شود واحدهای صنعتی منطقه در ورود مواد اولیه مشکلات بسیار کمتری را داشته باشند.

 

انتهای پیام/۷۲۰۵۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گمرک مجلس شورای اسلامی منطقه آزاد توسعه گیت های خروجی منطقه آزاد اروند استقرار گمرک در گیت های خروجی گمرک جمهوری اسلامی ایران سازمان منطقه آزاد اروند توسعه کسب و کارهای مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش خروجی سد زاینده‌ رود برای آبیاری مزارع کشاورزان+ جزئیات

سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از افزایش خروجی سد زاینده رود به منظور بازگشایی رودخانه در بخش‌های خشک آن و تخصیص آب برای نوبت سوم آبیاری مزارع اصفهان و شرق این خطه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمدرضا صادقی اظهار کرد: مدت زمان و حجم آب تخصیصی پس از جلسات آینده مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: میزان و مدت تخصیص آب در نواحی مختلف نیز منوط به جلسات و هماهنگی صنوف کشاورزان استان است.

سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان همچنین پیش‌بینی کرد که با توجه به شرایط موجود حدود فردا ظهر آب به کلانشهر اصفهان برسد.

منبع: ایرنا

کد خبر 745277

دیگر خبرها

  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • افزایش خروجی سد زاینده‌ رود برای آبیاری مزارع کشاورزان+ جزئیات
  • افزایش خروجی سد زاینده رود از امشب
  • خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافت
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است