Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:48:12 GMT

کمترین شکایات مردم قم از بیمه سلامت است

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۳۳۲۳

کمترین شکایات مردم قم از بیمه سلامت است

ایسنا/قم مدیر کل بیمه سلامت استان قم گفت: در برسی عملکرد ادارات کل استان در شاخص های اختصاصی رتبه یک و به گفته سازمان بازرسی نیز جزء دو اداره استان که کمترین شکایات را داشته اند هستیم .

محمد رضا فخاریان مدیر کل بیمه سلامت استان قم در در نشست خبری امروز عنوان کرد: بیمه سلامت با حدود۴۰ میلیون بیمه شده، بزرگترین سازمان بیمه شده ای کشور است که میانگین در هر سال۱۴۱میلیون  بار مراجعه به ۴۵ هزار مرکز طرف قرارداد در سطح کشور را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه صندوق های بیمه ای ما شامل صندوق های کارمندان دولت، ایرانیان، سایر اقشار، روستاییان، بیمه همگانی و اتباع خارجی است، ادامه داد: در سال ۹۸ در استان قم حدود بیش از دو میلیون  بار مراجعه به بیش از ۶۰۰ مرکز درمانی طرف قرارداد وجود داشته است که حدود ۲۲۰ میلیار تومان هزینه درمان شده است و در سال جاری نیز به صورت میانگین نزدیک به ۱۸و نیم میلیارد تومان هزینه ی درمان داشته ایم.
وی در رابطه با رسالت بیمه سلامت اظهار کرد:  توسعه کمی وکیفی خدمات،  پوشش فراگیر و عادلانه، رفع هم پوشانی بیمه شدگان، گسترش  برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع از اهداف بیمه سلامت  است و برای دستیابی به این اهداف و تسهیل پرژه ها سازمان، چهار پروژه مهم در قالب  سامانه استحقاق سنجی، سامانه رسیدگی الکترنیک اسناد بستری، نسحه نویسی  و نسخه پیچی الکترنیک  تعریف شد.
مدیر کل بیمه سلامت استان قم ادامه داد: از نتایج الکترنیکی این فرایند ها می توان به اجرای برنامه توسعه ششم، ارائه سریع خدمات، کاهش حضور فیزیکی برای دریافت خدمات، صرفه جویی در وقت و هزینه ها  و کاهش گردش اسناد کاغذی اشاره کرد.
 وی در خصوص مزایای کاهش گردش اسناد کاغذی عنوان کرد: به صورت میانگین در هر سال۶۵ هزار پرونده با میانگین ۱۵ برگ ارجاع داده می‌شد که این سامانه سبب صرفه جویی در وقت، منابع کاغذی واعمال خودکار قوانین بیمه ای در پرونده ها شد.
فخاریان تصریح کرد: یک هزار ۳۳۵نفر با بیماران خاص داریم که خدمات و داروهای ایرانی این بیماران و برخی داروهای خارجی که مشابه ایرانی ندارد به صورت کاملا رایگان در اختیارشان گذاشته می‌شود.
وی با بیان اینکه ۶۰۳ مرکز طرف قرار داد، ۱۱دفتر پیشخوان که سه تا از این دفاتر در روستاها هستند را داریم، عنوان کرد: در مراکز دولتی- دانشگاهی در حدود هشت میلیارد ۹۰۰میلیون تومان میانگین هزینه ماهانه ، در بخش غیر دولتی حدود ۹ میلیارد ۶۰۰میلیون تومان و چهار بیمارستان علی بن ابی طالب ، بیمارستان امام رضا(ع)، آیت الله گلپایگانی و ولی عصر(عج)مجموعا  دو ونیم میلیارد ماهانه هزینه دارند.
وی با اشاره بر اینکه در سال جاری در حدود ۱۱۰میلیارد پرداختی به مراکز مختلف داشته ایم، بیان کرد: مهمترین پروژه های شروع شده این سازمان در سال گذشته را می‌توان به استحقاق سنجی در گرفتن دفترچه، سامانه گردش اسناد بستری که ابتدا در بیمارستان های دلتی شروع شد اشاره کرد که در این طرح  افراد در خدمات بستری بدون همراه داشتن دفترچه با ارائه کد ملی روند کاریشان انجام می‌شد.
مدیر کل بیمه سلامت استان قم ادامه داد: افراد شخصا نیز با ارسال کد ملی شان به ستاره ۱۶۶۶مربع نیز از تاریخ اعتبار دفترچه شان متوجه شوند و همچنین سامانه تلفنی  ۱۶۶۶ نیز پاسخگوی مشکلات و شکایت بیمه شدگان است.
فخاریان با بیان اینکه دو ونیم میلیون نفر رفع هم پوشانی داشتیم، اظهار کرد: در حمایت از محرومین  آزمون وسع راه اندازی کردیم تا افرادی که شرایط اقتصادی مناسبی ندارند به صورت رایگان، دهک بعد نیم بها با مبلغ ۳۴۰ هزار تومان و افرادی که از نظر مالی مشکلی ندارند با پرداخت ۶۸۰هزار تومان بیمه می‌شوند.
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در برسی عملکرد ادارات کل استان در شاخص های اختصاصی رتبه یک و به گفته سازمان بازرسی نیز جزء دو ادار استان که کمترین شکایات را داشته اند هستیم که این امر را مدیون همه مجموعه بیمه سلامت و همکاران هستیم..

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بيمه سلامت منطقه قم استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۳۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت

 اربابی گفت: حدود ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۶۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ۳۸۴ هزار نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خراسان جنوبی تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

به گفته وی هم استانی‌ها برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند.

وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌ها اشاره کرد و افزود: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • ارز کالای سلامت محور با کمترین نرخ تامین شود
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید