Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم یکی از مراکز فعال پردیس فارابی دانشگاه تهران مرکز خدمات تخصصی است که دارای اهداف علمی در سطوح مختلف است.

مرکز خدمات تخصصی پردیس فارابی دانشگاه تهران از ابتدای مهرماه ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز نموده و برآن است تا به عنوان بازوی اجرایی پردیس فارابی در حوزه‌های مختلف مأموریتی، ایفای نقش نماید.
ریاست این مرکز بر عهده دکتر میثم شفیعی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران بوده و در شهرهای تهران و قم و همچنین کشور افغانستان دارای دفتر فعالیت و نمایندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌اندازی چنین مرکزی در سطح دانشگاه‌ها و نظام‌های آموزشی کشور اقدامی خلاقانه و منحصر به فرد بوده و اهداف آن شامل توسعه ارتباط دانشگاه با جامعه و تقویت نقش اجتماع‌پذیری پردیس فارابی دانشگاه تهران، توسعه سبد خدمات پردیس فارابی دانشگاه تهران برای دانشجویان و عموم مردم، تقویت و بهبود ارتباط پردیس فارابی دانشگاه تهران با صنعت و کسب و کار، توسعه و ترویج آموزش‌های کاربردی برای دانشجویان و عموم مردم،اصلاح نظام پژوهشی مبتنی بر مسائل جامعه، صنعت، کسب و کار و توسعه منابع مالی و درآمدی پردیس فارابی دانشگاه تهران است.

از دیگر اهداف این مرکز می توان به احیای رابطه دانشگاه با صنعت و کسب و کار، فعال‌سازی ظرفیت‌های ناشی از اقتصاد شراکتی در فضاهای مختلف آموزشی، پژوهشی، تجاری، ارائه خدمات خلاقانه مبتنی بر ظرفیت‌های فارابی و دانشگاه تهران به مخاطبان، شناسایی فرصت‌های ارزش‌آفرین در جامعه و فعال‌سازی آنها در راستای مأموریت‌های دانشگاه اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی پردیس فارابی قم پردیس فارابی دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۳۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید

ایسنا/گیلان رئیس بسیج اساتید کشور از تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور خبر داد و گفت: بسیج اساتید در قالب مسئله محوری با تشکیل اندیشکده‌های تخصصی و حلقه‌های علمی اقداماتی را در رابطه با شناسایی نیازهای اساسی کشور و توجه به حل آنها از طریق روش‌های تحقیق، توسعه و بررسی علمی در کشور دنبال می‌کند.

محمدرضا مردانی امروز ششم اردیبهشت در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا در خصوص نقش آفرینی بسیج اساتید در جبهه علمی و فرهنگی و جهاد تبیین اظهار کرد:  بسیج اساتید متشکل از اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی دانشگاه‌های کشور بوده و به صورت فردی در ارتباط با توسعه و گسترش فعالیت‌های علمی در رشته و تخصص خود نقش آفرین هستند.

وی افزود: بسیج اساتید در قالب مسئله محوری با تشکیل اندیشکده‌های تخصصی و حلقه‌های علمی اقداماتی را در رابطه با شناسایی نیازهای اساسی کشور و توجه به حل آنها از طریق روش‌های تحقیق، توسعه و بررسی علمی در کشور دنبال می‌کند.

رئیس بسیج اساتید کشور با تأکید بر اینکه اولویت ما کمک به اعتلای نظام آموزش عالی کشور است، گفت: در این راستا اندیشکده حکمرانی آموزش عالی را تشکیل دادیم و گروه‌های علمی شکل گرفته  که در کمک به مرجعیت علمی آموزش عالی کشور قدم‌هایی بر می‌دارد. حضور اساتید بسیجی در اتاق‌های فکر وزارت علوم، تشکیل کمیته‌های تخصصی در این زمینه در دانشگاه‌های مختلف از جمله اقداماتی هستند که هر کدام به نوبه خود در تدوین و ارائه بسته‌های سیاستی برای اعتلای آموزش عالی کشور تأثیرگذار می‌باشند.

مردانی از تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید خبر داد و تصریح کرد: این قرارگاه متشکل از ۲۲ کمیته تخصصی نظیر اقتصاد مقاومتی، مسکن و شهرسازی، عمران، کشاورزی و منابع طبیعی، زنان و امور خانواده و... که شامل موضوعات مهم و کلان کشور است، و در قالب این کمیته‌ها تفاهم‌نامه‌های متعددی با سازمان‌های مختلف از جمله مرکز بررسی استراتژیک، مرکز پژوهش‌های مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دانشگاه‌ها و مراکز مختلف منعقد کردیم تا نیازهای علمی کشور برای حل مسائل و مشکلات را دنبال کنیم.

وی در خصوص برگزاری اردوی راهیان پیشرفت برای اساتید، گفت: در راستای جهاد تبیین و آگاهی مردم از پیشرفت‌های کشور و دستاوردهای علمی، اردوهای راهیان پیشرفت شکل گرفته که اساتید را در قالب گروه‌های مختلف برای بازدید از این مراکز پیشرفت اعزام می‌کنیم. در استان گیلان هم مراکزی شناسایی کردیم که دستاوردهای علمی داشتند و حتی تا لبه دانش و فناوری کار کردند لذا هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا این اردوها برای سایر دانشگاه‌های کشور برگزار و بستری فراهم شود تا دیگر اساتید بتوانند ضمن آشنایی با پیشرفت‌های علمی، ظرفیت‌هایی که در زمینه تداوم پیشرفت‌ها دارند را ارائه کنند و به نوعی تعامل دو طرفه بین اساتید دانشگاه‌های کشور با مراکز علمی در استان‌ها شکل گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • مستند «عشق و فلسفه» در مورد زندگی «نادیا مفتونی» استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • انتصاب فرمانده جدید مرکز علمی و تخخصی مالک اشتر اراک
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • احیاگر فلسفه هنر فارابی به تلویزیون می آید
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران