Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمهوری آذربایجان از کشته شدن ۲۱ نظامی این کشور در حمله موشکی ارمنستان به نزدیکی منطقه مورد مناقشه قره باغ خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از الجزیره، جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه جمهوری همجوار خود، ارمنستان را به انجام یک حمله موشکی به منطقه مورد مناقشه قره باغ متهم کرد؛ حمله‌ای که به گفته مقامات باکو، تاکنون ۲۱ کشته و دهها زخمی برجای گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما جمهوری ارمنستان با رد این اتهام، نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان را به اجرای حمله‌های جدید و مرگبار علیه مناطق شهری در قره باغ متهم کرد.

در عین حال، خبرگزاری ریا نووستی در گزارشی اعلام کرد که «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان استقرار نیروهای حفاظت مرزی روسیه در امتداد مرز ارمنستان با قره باغ را تأیید کرده است.

بنا به گزارش ریانووستی، پاشینیان در این باره گفت: «هیچ مورد خاصی وجود ندارد. نیروهای حفاظت مرزی روسیه در مرز مشترک ارمنستان با ترکیه و ایران حضور داشتند… هم اکنون نیز به دلیل آخرین تحولات، نیروهای حفاظت مرزی روسیه در مرز شمال شرقی و شمال غربی ارمنستان حضور دارند».

گفتنی است که حملات ادعایی روز چهارشنبه به رغم آتش بس مورد توافق دو طرف در روز یکشنبه صورت گرفته است؛ سومین آتش بسی که بلافاصله و تنها پس از گذشت چند دقیقه نقض شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت ارمنستان جمهوری آذربایجان جنگ قره باغ آتش بس قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۳۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است

رئیس‌جمهور آذربایجان گفت: دستیابی به توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان تا نوامبر ممکن به نظر می‌رسد، حداقل توافق بر سر اصول اساسی واقع‌بینانه است.

به گزارش ایسنا، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان در سخنرانی خود در دانشگاه ADA در باکو گفت که جمهوری آذربایجان و ارمنستان درک مشترکی از نحوه شکل‌گیری یک معاهده صلح دارند، اما جزئیات هنوز مورد توافق قرار نگرفته است.

علی‌اف گفت: ما اکنون درک مشترکی داریم که یک توافقنامه صلح باید چگونه باشد. ما فقط باید جزئیات را بررسی کنیم. البته، هر دو طرف به زمان نیاز دارند.

رئیس‌جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد که باکو با برگزاری نشست وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان در قزاقستان موافقت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ارمنستان: لفاظی های جمهوری آذربایجان مانع صلح است جمهوری‌آذربایجان: ارمنستان به اشغال قره‌باغ پایان دهد

دیگر خبرها

  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است
  • تاکید کرملین بر عدم تغییر روند درگیری نظامی در اوکراین
  • سقوط 2 بالگرد نظامی ژاپن/ یک کشته و 7 مفقود
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان