Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@15:39:08 GMT

جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک لغو شد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۳۹۷۷

جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک لغو شد

چهاردهمین دوره جایزه سینمای آسیا پاسیفیک به علت شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن لغو شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک (APSA) در سال ۲۰۰۷ به عنوان یک جاذبه توسط شورای شهر بریسبان استرالیا راه‌اندازی شد و سال گذشته نیز با بودجه ۱.۹ میلیون دلار توسط آژانس اقتصادی بریسبان مارکتینگ برگزار شد اما برگزاری جدیدترین دوره این جوایز به سبب تاثیرات منفی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر روی بودجه شورای شهر غیرممکن شده و در نهایت مسیٔولان این رویداد تصمیم به لغو این جوایز گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، این جوایز قصد دارد تا روز ۲۶ نوامبر (۶ آذر) مراسمی برگزار کرده و در آن دو جایزه سینمای جوان آسیا پاسیفیک و جایزه دستاورد برجسته یک سینماگر منطقه را اعطا کند.

این جوایز سینمایی که سالانه با حضور آثار سینمایی از حدود ۷۰ کشور منطقه آسیاپاسیفیک برگزار می‌شود در واقع با هدف ایجاد یک جاذبه گردشگری ایجاد شده که صدها فیلمساز، بازیگر و عوامل سینمایی را به شهر بریسبان می‌آورد.

چهاردهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک قرار بود در تاریخ ۲۶ نوامبر (۶ آذر) برگزار شود.

.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیا پاسیفیک کرونا جوایز سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آسمان غرب» ارتش را زنده می‌کند/ راه اندازی یک پویش سراسری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فیلم، اکران ویژه فیلم سینمایی «آسمان غرب» برای خانواده کارکنان نیروی زمینی ارتش با حضور امیرحسین آرمان، روح الله زمانی، امیرحسین شام‌بیاتی، راهله لطفی بازیگران و محمد عسگری کارگردان و حبیب‌ والی‌نژاد تهیه کننده فیلم در پردیس سینمایی صبامال برگزار شد.

در این اکران ویژه که با حضور امیر سرتیپ احمد دادبین مشاور فرماندهی کل ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و سایر فرماندهان برگزار شد، علاوه بر تجلیل از عوامل و بازیگران این فیلم سینمایی که با هدف نمایش رشادت‌ها و دلاورمردی‌های خلبان هوانیروز ارتش شهید علی‌اکبر شیرودی و همرزمانش ساخته شده است، «آسمان غرب» برای خانواده کارکنان نیروی زمینی ارتش به نمایش درآمد و با استقبال خوبی مواجه شد.

در حاشیه این مراسم امیر احمد دادبین از فرماندهان ارشد ارتش در ۸ سال دفاع مقدس ضمن تشکر از عوامل این فیلم سینمایی برای ساخت این اثر، در توصیف این فیلم گفت: «آسمان غرب» ارتش را زنده می‌کند.

همچنین عوامل این فیلم سینمایی همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های ویژه‌ای را در قالب یک پویش سراسری از امروز ۲۹ فروردین ماه تا ۸ اردیبهشت ماه سال‌روز شهادت شهید شیرودی برگزار خواهند کرد، این پویش شامل یک مسابقه کشوری ویژه نوجوانان، اکران‌های سیار در پادگان‌های ارتش، بزرگداشت شهید شیرودی و … خواهد بود.

«آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری و تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد از آثار راه یافته به چهل و دومین جشنواره فیلم فجر بود که سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی و سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری را دریافت کرد.

این فیلم سینمایی محصول بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی سوره است و پخش آن توسط پخش بهمن سبز در سینماهای سراسر کشور ادامه دارد.

کد خبر 6081050

دیگر خبرها

  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در لرستان
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • معرفی نامزدهای اولین دوره جایزه داستان کوتاه گارنت
  • انتشار فراخوان دوره‌های ۲۳ و ۲۴ جایزه مهرگان ادب
  • «آسمان غرب» ارتش را زنده می‌کند/ راه اندازی یک پویش سراسری
  • بزرگداشت اصغر فرهادی در کلمبیا