Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@01:59:08 GMT

هوش مصنوعی شناسایی محتوای ویدئوها را تسهیل می‌کند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۴۰۰۲

هوش مصنوعی شناسایی محتوای ویدئوها را تسهیل می‌کند

شرکت اپل یک استارت اپ فعال در حوزه هوش مصنوعی را خریداری کرده که ابزاری برای شناسایی اشیای مختلف در فایل‌های ویدئویی عرضه کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از انگجت، "اپل" شرکتی به نام "ویلینکس" را خریداری کرده که الگوریتم هوش مصنوعی آن قادر به درک محتوای مختلف موجود در یک ویدئو و مشخص کردن و متمایزسازی آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این الگوریتم هوش مصنوعی همچنین می‌تواند محتوای بصری، صوتی و متنی ویدئوهای مختلف را شناسایی و جداسازی کند. از فناوری یادشده همچنین می‌توان برای برچسب زنی ویدئوهای مختلف و تسهیل جستجوی محتوای آنها بر حسب متن، صوت و تصویر استفاده کرد.

اپل برای خرید این استارت اپ ۵۰ میلیون دلار پرداخت کرده است. این شرکت معمولاً با خرید استارت اپ های کوچک و خلاق و تملک فناوری‌های به کار گرفته شده در آنها تلاش می‌کند تا از این فناوری‌ها در محصولات و خدمات خود استفاده کند. احتمال می‌رود اپل از این فناوری هوش مصنوعی در اپل تی وی، اپلیکیشن نیوز، دستیار صوتی هوشمند سیری و غیره استفاده کند.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: هوش مصنوعی شرکت اپل هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» با هوش مصنوعی بازیگر شد

استودیوی لهستانی «AIO» اعلام کرد که این فیلم با عنوان «پوتین» به زندگی رئیس جمهور روسیه نگاهی دارد و از تاریخ ۲۶ سپتامبر در ۳۵ کشور اکران خواهد شد.

«پوتین» اولین فیلم انگلیسی زبان کارگردان لهستانی، «پاتریک وگا» است.

این کارگردان با اشاره به این که فناوری هوش مصنوعی خود را برای ساخت نسخه سینمایی پوتین ایجاد کرده، عنوان کرد: «دعوت از پوتین به استودیو برای ۲۰ هزار برداشت یک گزینه ممکن نبود و فیلم‌های آرشیوی موجود به صورت آنلاین امکان ایجاد یک مدل وضوح بالا را که برای استفاده سینمایی مناسب است را نمی‌داد. در نتیجه، پس از نزدیک به دو سال توسعه، ما فناوری پیشگام مبتنی بر هوش مصنوعی را ایجاد کرده‌ایم که به ما امکان می‌دهد بدون تکیه بر یک مدل واقعی انسانی، شخصیت سینمایی را بسازیم».

این فیلم همچنین شامل تصاویری است که فیلم‌سازان اوکراینی در طول جنگ روسیه گرفته‌اند.

کارگردان این فیلم افزود: «پوتین فقط یک فیلم نیست. این پاسخی است به تلاش جهانی برای درک انگیزه‌ها و اقدامات یکی از جنجالی‌ترین چهره‌ها در سیاست معاصر. ماموریت من این است که یک راهنما برای پوتین به بینندگان با هدف کاهش ترس و عدم اطمینان حاکم بر دنیای امروز، ارائه دهم».

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • «پوتین» با هوش مصنوعی بازیگر شد
  • دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به زودی تأسیس می‌شود
  • روند تکامل هوش مصنوعی... از اصول اولیه تا نوآوری‌های مختلف
  • هوش مصنوعی دوربین‌ها را شاعر کرد!
  • تسهیل امور مردم در پنجره واحد زمین با استفاده از هوش مصنوعی
  • نقش هوش مصنوعی در تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین
  • تأکید رئیسی بر نقش مؤثر مجالس ایران و پاکستان در تسهیل و تسریع ارتقای روابط فیمابین
  • هوش مصنوعی چه نقشی در مدیریت شهر دارد؟
  • دوربینی که تصاویر را به شعر تبدیل می‌کند!
  • خوانش انتقادی مخاطبان چهار نسل از محتوای رسانه‌ای