Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@04:54:01 GMT

کارنامه درخشان ژنرال و دام بی‌اثر تحریم

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۴۰۸۳

کارنامه درخشان ژنرال و دام بی‌اثر تحریم

آمریکا پس از تحریم‌های یکجانبه‌‎ای که علیه ایران وضع کرد، در ماه‌های اخیر اقدام به تحریم اشخاص کرده است که این موضوع می‌تواند، نشان از اقدامات تبلیغاتی این کشور در راستای تحریم داشته باشد که در آخرین اقدام نیز، وزیر نفت ایران را تحریم کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا اطلاعات تحریمی چند شرکت تحریم‌ شده ایران را به روز و بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران را نیز به لیست تحریم‌ها اضافه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس اعلام خزانه‌داری آمریکا چند شخص و نهاد دیگر نیز به فهرست تحریم‌های ایران افزوده شده است. مسعود کرباسیان، محمود مدنی‌پور، بهزاد محمدی، علی‌اکبر پورابراهیم، علیرضا صدیق‌آبادی، نصرالله سردشتی و بیژن زنگنه اسامی‌ هستند که در تحریم‌های جدید، قرار گرفتند.

اما در این میان نکته قابل توجه این است که بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران به دلیل ارتباط با وزارت نفت تحریم شده که همین موضوع موجب شد که وزیر نفت این مساله را مورد تمسخر قرار دهد.

وزیر نفت با بی‌تأثیر خواندن تحریم  خود شامگاه دوشنبه (پنجم آبان‌ماه) تأکید کرد: این اقدام آمریکایی‌ها تنها من و همکارانم را در پیمودن اهدافمان مصمم‌تر کرد.

همچنین بیژن زنگنه پس از پایان نشست با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در واکنش به تحریم خود از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا اظهار کرد: دستگاه اطلاعاتی آمریکا پس از هفت سال کشف کردند که بیژن زنگنه، وزیر نفت به دلیل ارتباط با وزارت نفت باید تحریم شود، این مسئله بسیار سّری بود و به این دلیل من را تحریم کردند! واقعا به خاطر این هوشمندی باید به آمریکایی‌ها تبریک گفت!

او درباره تأثیر اقدام شامگاه دوشنبه آمریکا با تأکید بر اینکه این تحریم هیچ تأثیری ندارد و ما تحریم بودیم، تصریح کرد: من سرمایه‌ای در بیرون از ایران ندارم. این اقدام آمریکایی‌ها تنها من و همکارانم را در پیمودن اهدافمان مصمم‌ترکرد.

زنگنه همچنین طی یک یادداشت توئیتری اعلام کرد که تحریم من و همکارانم واکنش منفعلانه به شکست سیاست واشنگتن برای به صفر رساندن صادرات نفت است. دوران یکجانبه‌گرایی در جهان به پایان رسیده است. صنعت نفت ایران از پا نخواهد نشست.

او همچنین اعلام کرد: هیچ دارایی هم در خارج از ایران ندارم که شامل تحریم شود. جان و مال و آبرویم فدای ایران.

این اقدامات آمریکا نه تنها نشانه ای از عدم توانایی این کشور در دستیابی به اهداف تحریمی است، بلکه نشان می دهد ایران نیز توانسته است به خوبی در مقابل این تحریم ها، ایستادگی کند.

بیژن زنگنه با کارنامه ای درخشان در صنعت انرژی کشور، شخصی است که پس از برجام توانست صنعت نفت ایران را با وجود کاهش درآمدها به دلیل افت قیمت نفت، احیا کند و جان تازه ای به طرح های توسعه ای ببخشد.

یکی دیگر از بخش های مهم کارنامه زنگنه این است که در دوران تصدی او، بخش قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت بومی سازی شده اند و این مساله توانست، تحریم ها را در بسیاری از بخش ها بی اثر کند.

علاوه بر این زنگنه با توجه به تیم قدرتمند دیپلماسی خود توانسته است قراردادهای مطلوب را برای صادرات نفت محقق کند که در این خصوص در هفته های اخیر بارها شنیده ایم که میزان فروش نفت کشور به صورت قابل توجهی، رشد داشته است.

این موضوع نشان می دهد آمریکا در خصوص تحریم نفتی ایران به بن بست خورده و از آنجایی که توانی برای مانور ندارد، با تحریم اشخاص دست به اقدامی تبلیغاتی و نخ نما می زند که همه سیاست مداران جهان از بی اثر بودن آن، آگاهند.۶

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تحریم زنگنه وزیر نفت بیژن زنگنه بیژن زنگنه نفت ایران تحریم ها وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد

وزارت خزانه داری آمریکا در راستای اقدام‌های ضد ایرانی واشنگتن، امروز سه‌شنبه از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که 6 شخص و نهاد مرتبط با ایران را هدف تحریم‌ها قرار داده است.

این تحریم‌ها 4 شخص و 2 نهاد را هدف قرار داده است که به ادعاd وزارت خزانه داری آمریکا مرتبط با ایران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی است که 3 شخص و 2 نهاد تحریم شده وابسته به فرماندهی سایبر الکترونیک سپاه پاسداران هستند و یک شخص نیز با شرکت داده افزار آرمان ارتباط دارد.

علیرضا شفیعی نسب، کمیل برادران سلمانی و رضا کاظمی‌فر رحمان نام افرادی است که خزانه داری آمریکا آنها را مرتبط با فرماندهی سایبر الکترونیک سپاه پاسداران معرفی کرده است.

همچنین دو شرکت «داده افزار آرمان» و «مهرسام اندیشه ساز نیک» به عنوان نهادهای مرتبط با بخش یاد شده در سپاه پاسداران معرفی شدند درحالیکه حسین محمد هارونی نیز به علت ارتباط با شرکت اول تحریم شده است.

بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟
  • کارنامه سپاه پاسداران در حوزه‌های مختلف درخشان است
  • کارنامه درخشان سپاه، نمایشگر تجربه یک ملت