Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به بازدید انجام شده از کارخانه روغن نباتی جهان اظهار کرد: بازدید از این کارخانه جالب بود، چرا که بعد از مدتی گشت و گذار متوجه شدیم که سوله‌ای که برای پیدا کردن ورودی آن با سرعت 50 تا 60 کیلومتر گشته‌ایم همان سوله خط تولید این کارخانه است که با همراهی مدیر داخلی وارد شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با بیان اینکه 12 خط تولید کارخانه روغن نباتی جهان در بیش از 2 هکتار مستقر شده است، افزود: از این مجموع خط تولید فقط یک خط تولید با هفت کارگر فعال بود و بقیه خطوط شامل چاپخانه، تولید پلاستیک‌های روغن و تولید ظروف فلزی همه تعطیل بود و مشخص بود که این خطوط مدت زمان زیادی تعطیل بوده و محصولات تولیدی هم آن طور که به ما گفته شد حدود 300 تن بود، دپو شده است.

وی با بیان اینکه نبود مواد اولیه در مخازن علت تعطیلی کارخانه روغن نباتی جهان عنوان شده است، افزود: ولی گویا مواد اولیه فعالیت برای یک تا دو ماه وجود دارد، با این وجود این کارخانه دو روز از ماه و تنها در یک شیفت با پرداخت حقوق کامل کارگران فعال است در حالیکه قبلا 30 روز در سه شیفت فعالیت می‌کرده است.

رفیعی به وجود 12 مخزن مواد اولیه در کارخانه روغن نباتی جهان اشاره و تصریح کرد: دو مخزن از این مجموع خالی بود، ولی در بقیه مخازن کم و بیش مواد وجود داشت که می‌شود برای تولید استفاده کرد.

روغن نباتی جهان تعطیل است

مدیر گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با تاکید بر تعطیل بودن شرکت در مقایسه با سال 92 افزود: افرادی هم در این شرکت به صورت نمادین حضور دارند که در صورت احتمال حضور مسؤولان برای بازدید فعال بودن شرکت القا شود، ولی در واقعیت این شرکت تعطیل است.

وی به قرار گذاشته شده برای دیدار با زارعی شکیب مدیر داخلی شرکت برای گفت‌وگو اشاره کرد و گفت: بر خلاف قول داده شده، وی برای دیدار نیامده و به تماس تلفنی هم پاسخ نداد.

رفیعی به بازدید خود از انبار شرکت روغن نباتی جهان اشاره و تصریح کرد: بر اساس گفته خودشان حدود 300 تن روغن در انبار این شرکت وجود داشت و دیگر اینکه هفت کارگر در یک خط در حال پر کردن بطری‌های روغن بودند که مراحل بعدی شامل بسته‌بندی در کارتن را مشاهده نکردیم.

مدیر گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان خطاب به مسؤولان متولی گفت: لفظ مسؤول شامل همه می‌شود که رئیس سازمان صمت هم جزو آن‌ها است که طی چند سال گذشته از همه مشکلات آگاهی داشته، ولی واکنش درخور  توجه و تاثیرگذار انجام نداده، دیگری استاندار به عنوان شخص اول استان که توان ورود برای بهبود اوضاع را داشته، که نکرده و متاسفانه فقط اقدام به انتشار آمار آن‌هم نادرست که حاکی از راه‌اندازی این کارخانه است می‌کند که عملا وجود خارجی ندارد و صرفا با هدف آماردهی ارائه می‌شود.

وی امام جمعه را دیگر مسؤول مورد خطاب به عنوان ریش سفید استان دانست و افزود: نماینده ولی فقیه در استان با توجه به نقش گره‌گشایی که دارد باید بدون ملاحظه وارد گود شده و اقداماتی برای حل مشکلات این شرکت و کارگران آن انجام بدهند.

رفیعی به تلاش‌های نمایندگان مجلس برای حل مشکلات روغن نباتی جهان اشاره و تصریح کرد: باید متوجه بود که اقدامات باید نتایج ملموس داشته باشد.

مدیر گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با طرح سوال در مورد وضعیت کارخانه روغن نباتی جهان گفت: کارخانه‌ای با ظرفیت اشتغال حدود 600 تا 700 نفری، که در حال حاضر می‌گویند 80 نفر در آن فعال هستند ولی بازدید ما فعالیت نهایت 30 نفر را نشان می‌داد که در بخش‌های اداری، تولید و حراست مشغول بودند.

روغن نباتی جهان طرح توسعه مکتوب دارد

وی با اشاره به مکتوب بودن طرح توسعه کارخانه روغن نباتی جهان قبل از واگذاری افزود:  شاهد وجود این طرح سوله‌ها و امکانات چند 100 میلیونی در محیط شرکت است که چند سال است رها شده، در حالیکه قیمت هر آجر پای اسکلت فلزی آن یک هزار و 500 تا 2 هزار تومان است.

رفیعی تاکید کرد: اگر خریدار دلسوز و اهل تولید بود می‌توانست از امکانات موجود در کارخانه برای تولید و اشتغال در نهایت سود خود استفاده کند، ولی گویا خریدار بخش خصوصی آن نه تنها به فکر تولید نیست، بلکه صرفا دلالی می‌کند و در مدیریت این شرکت هم اتفاقی نیفتاده است 

مدیر گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان تاکید کرد: به نظر کارخانه روغن نباتی جهان به صورت هدیه به این خریدار داده شده و واگذاری انجام نشده است و ما خواهان شفاف سازی نحوه واگذاری این شرکت هستیم، کما اینکه باید بدهی مورد اشاره این شرکت هم شفاف سازی شود.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی جامعه که بیکاری در آن بیداد می‌کند و کارخانه روغن نباتی جهان ظرفیت اشتغال 800 نفر را دارد، ادامه داد: سوال این است، چرا عده‌ای در مقابل این موضوع ایستاده‌اند و کسی از مسؤولان گذشته و فعلی برای آن کاری انجام نداده‌اند.

رفیعی تاکید کرد: انتظار ورود مسؤولان به موضوع روغن نباتی جهان به ویژه سازمان بازرسی و دادستانی وجود دارد.

مدیر گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان افزود: مسؤولان استانی هر روز گزارش اشتغال چند 100 نفری می‌دهند که مشاهدات ما در بطن جامعه از جمله روغن نباتی جهان نشان می‌دهد چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع اقدامات خوبی هم انجام شده است، افزود: از جمله این اقدامات خوب ورود به موضوع ایران ترانسفو بود که با اقدامات انجام شده، مسائل و مشکلات این شرکت به نفع اشتغال و صنعت استان بازگشت.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: روغن مهدی رفیعی جهان مسؤولان کارخانه روغن نباتی جهان خط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در شهرکرد

بهنام دادایی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا امسال ۱۵۰ هزار تن انواع شن و ماسه شامل شن شسته، شکسته، بادامی و... در کارخانه آسفالت شهرداری شهرکرد تولید شود.

بیشتر بخوانید

تولید ۶۵ هزار و ۴۷۳ تن آسفالت در شهرکرد

مدیر کارخانه آسفالت شهرداری شهرکرد با بیان اینکه پارسال ۱۲۹ هزار و ۳۹۵ تن شن و ماسه تولید شده است، افزود: در فروردین ماه امسال نیز ۴ هزار و ۲۱۷ تن شن و ماسه تولید شده است.

وی اضافه کرد: تولید شن و ماسه توسط شهرداری شهرکرد توانسته در تولید آسفالت و کاهش بخشی از هزینه‌های شهرداری موثر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • رهبر انقلاب: کارگر باید به آینده کاریِ خود اطمینان داشته باشد |‌ در دوره‌ای مبتلا به تعطیلیِ کارخانه‌های بزرگ شدیم که ... | ویدئو
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در شهرکرد
  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار