Web Analytics Made Easy - Statcounter

   

طول قایق یادشده به تنها ۳۰ میکرون می‌رسد. این قایق فوق باریک با هدف بررسی نحوه حرکت ابزار و محصولات الکترونیک کوچک و شناور در مایعات تولید شده و انجام آزمایش در این زمینه را تسهیل می‌کند.

قایق یادشده دارای جزئیات متنوع و منحصر به فردی است و متشکل از یک کابین باز، دودکش و حتی اتاقک‌های کوچک است. ضخامت این قایق برابر با یک سوم موی عادی یک انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدل یادشده «بنچی سه بعدی» نام گذاری شده و برای چاپ سه بعدی آن از روشی خاص موسوم به پلیمریزاسیون دو فوتونی استفاده شده است. در این روش از تاباندن اشعه لیزر برای ایجاد اشکال پیچیده هندسی با جزئیات بالا و طراحی الگوهای مختلف استفاده می‌شود.

این قایق می‌تواند در جریان‌های مختلف آبی شناور شود و محققان می‌توانند از این طریق واکنش‌های شیمیایی مختلف را بررسی کنند یا الگوهای انتقال دارو به بخش‌های مختلف بدن با استفاده از ریزربات ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. پوشاندن بدنه این قایق با پلاتین به هدایت بهتر آن کمک می‌کند.

   

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قایق لیزر پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه تجهیزات نیروی دریایی در روز ارتش نیروی دریایی ارتش

به گزارش خبرنگار مهر، نیروی دریایی ارتش امروز بخشی از توان تجهیزاتی خود را در حوزه اژدر، موشک، پهپاد، شناور و زیرسطحی در مراسم رژه روز ارتش به نمایش گذاشت.

تجهیزات نداجا که در این مراسم به نمایش درآمد، به شرح ذیل است: خودرو تویوتا حامل تراکت نیروی دریایی، شیلتر مخابراتی، سامانه پرتاب موشک برد بلند ولایت ۳( ناوگان شمال به مرکز)، محمول اژدر مارک ۴۶، اژدر اکسیژنی (از منطقه یکم به مرکز)، اژدر الکتریکی + مین چسبان (از منطقه یکم به مرکز)، محمول مین (صدف + انفطار+کوسه) (از منطقه یکم به مرکز)، پهپاد مهاجر نوین ۲ (۲ فروند)، محمول پهپاد آرش (۱ فروند) +پهپاد باور ۵ (۱ فروند)، پهپاد صادق (۲ فروند)، محمول پهپاد ابابیل ۵ (یک فروند)، توپ ۷۶ م م فجر ۲۷، محمول قایق رعد، شماور هجومی شهاب، محمول دریایی مرطوب السابحات ۱۵، قایق ریپ راکت انداز(منطقه یکم)، قایق ریپ نفربر(منطقه یکم)، شیلتر اخلالگرارتباطی رعد، خودرو تاکتیکی GIS

کد خبر 6080576 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • نجات ۷ کودک گرفتار در سیل توسط قایق‌های مردمی (فیلم)
  • پایان جشنواره الگوهای برتر تدریس با معرفی برترین ها
  • لحظه نجات ۷ کودک گرفتار در سیل توسط قایق‌های مردمی
  • راهیابی ملی پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا
  • ملی‌پوش کایاک ایران به فینال قهرمانی آسیا رسید
  • آغاز توزیع آسیایی سهمیه المپیک قایقرانی
  • قایق سواری در این شهر استان فارس + فیلم | حجم بارندگی را در استان فارس ببینید
  • رژه تجهیزات نیروی دریایی در روز ارتش نیروی دریایی ارتش
  • چرا دانشمندان اسم این مورچه را «لرد وُلدمورت» گذاشته‌اند؟!
  • برناردو سیلوا: کروس و مودریچ الگوهای من هستند