Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

سید مرتضی صفوی، متخصص تغذیه، درباره خواص «به»، اظهار داشت: به میوه‌ای با طعم مطبوع از خانواده سیب است.

وی ادامه داد: هر ۱۰۰ گرم «به» حاوی ۵۷ کیلوکالری انرژی است و در مقایسه با سیب و گلابی، به از نظر محتوای آنتی اکسیدان‌های پلی فنولیک غنی‌تر است. به میوه‌ای غنی از ویتامین، مواد معدنی و فیبر غذایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: میوه رسیده به، حاوی مقادیر فراوانی ویتامین C است؛ به طوری که ۱۰۰ گرم به، ۲۵ درصد نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌کند؛ ضمن اینکه باید توجه کنیم میوه‌های غنی از ویتامین C با حذف رادیکال‌های آزاد به سلامتی بدن، تقویت سیستم ایمنی، کاهش ابتلا به عفونت و کاهش شرایط التهابی کمک می‌کند.

صفوی خاطرنشان کرد: به همچنین منبع خوبی از مس، سلنیوم، آهن، پتاسیم، منیزیم و ویتامین‌های گروه ب از قبیل تیامین، ریبوفلاوین و پریدوکسین است؛ اگرچه هنوز اطلاعات کافی وجود ندارد، اما برخی شواهد حاکی از آن است که میوه به، همانند گلابی، دارای ویژگی‌های ضد التهابی و ضد آلرژی است.

وی اضافه کرد:علاوه بر میوه به، دانه آن نیز دارای خواصی از قبیل بهبود سرفه، گلودرد و برونشیت است. همچنین دانه این میوه در بهبود عملکرد دستگاه گوارش نقش ایفا می‌کند؛ البته باید به این نکته توجه داشت که دانه به را نباید جوید؛ چراکه دانه آن حاوی ترکیبی به نام آمیگدالین است که به سیانوریک اسید تجزیه می‌شود و ماده‌ای سمی است.

این متخصص تغذیه یادآور شد مصرف زیاد آن می‌تواند خطرناک باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود که لعاب دانه این میوه استفاده شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: متخصص تغذیه سیانوریک اسید متخصص تغذیه صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا در بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی بهبهان گفت:امسال ۴۲۰۰ اراضی آبی و ۴۰۰ هکتار اراضی دیم شهرستان بهبهان زیر کشت کلزا رفته است.

لاله نیرومند افزود: ازشروع فصل برداشت دانه روغنی کلزا در بهبهان تاکنون افزون بر ۷ هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود افزون بر ۹۰۰۰ تن دانه کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان بهبهان برداشت شود.


  مدیر جهاد کشاورزی بهبهان اظهار کرد: کارخرید دانه روغنی کلزا همزمان با برداشت در چهارمرکز در بخش‌های مرکزی وزیدون آغاز  وتاکنون ۷۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.



دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در بهبهان
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • جایگزین‌های متنوع به جای تخم‌مرغ در غذا‌ها
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته