Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@02:39:47 GMT

آغاز مرحله دوم حمایت از پیام رسان های داخلی

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۴۲۲۵

آغاز مرحله دوم حمایت از پیام رسان های داخلی

به گزارش افکارنیوز،

امیر خوراکیان معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به تصویب سند ساماندهی پیام رسان ها در کشور گفت: پس از تصویب این سند استقبال بسیار خوبی از سوی مردم نسبت به پیام رسان های داخلی صورت گرفته اما در ادامه مشکلات فنی و نواقصی در ارایه خدمات و سرویس دهی ها به وجود آمد که البته این تجربه پس از سکون و افت مختصری مسیری برای رشد جدی پیام رسان های داخلی در زمینه های مختلف و مجددا رشد اقبال نسبت به پیام رسان های داخلی فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیر خوراکیان افزود: برای حمایت از پیام رسان های داخلی در مرحله اول براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی کشور یکسری اقدامات صورت گرفت و در حال حاضر در مرحله دوم حمایت ها برای تقویت و ارتقای آنها هستیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی در تشریح مرحله دوم حمایت ها از پیام رسان های داخلی اعلام کرد: اتصال پیام رسان های داخلی به اپراتورها، کسب سهمی از درآمد ترافیک، اختصاص مرکز داده رایگان، تسهیل در اعطای مجوز، ارایه خدمات دولت الکترونیک، ایجاد شرایط مناسب تبلیغ در رسانه ها، رفع مشکلات قضایی و حقوقی و در نهایت همکاری در تمدید بازپرداخت تسهیلات مالی دریافتی از جمله حمایت های کشور در مرحله دوم این طرح است.
وی تاکید کرد: ایجاد ارتباطات صوتی و تصویری حمایت بزرگی بود که با همکاری اپراتورها برای اتصال آنها به پیام رسان ها صورت گرفت . همچنین طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی اپراتورها به میزان ترافیکی که پیام رسان ها بتوانند ایجاد کنند سهمی از درآمد آن را پرداخت خواهند کرد که این مهم باعث ایجاد رقابت در جذب مخاطب و تامین نیازها و سرویس های مورد نیاز مردم در پیام رسان های داخلی و در نهایت ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان عزیز خواهد شد.

خوراکیان با بیان این که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای ایجاد زیرساخت برای خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات مرکز داده شهید سلیمانی را ایجاد و به صورت رایگان در اختیار پیام رسان های داخلی قرار خواهد داد، گفت: با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین سامانه ای ایجاد شد تا پیام رسان های داخلی بتوانند با مراجعه به آن و بارگذاری اطلاعات مورد نیاز نسبت به دریافت مجوز در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کنندکه این مجوز در ادامه برای دریافت تسهیلات، امکانات و تعاملات مورد نیاز است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی درخصوص ارایه خدمات دولت الکترونیک بر روی پیام رسان های داخلی برای افزایش کارآیی آنها و تسهیل در تامین نیازهای مردم اظهار داشت: با توجه به این که برای ارایه این خدمات نیاز به همکاری سازمان های بسیاری است، علی رغم محدودیت های فعلی کشور در مبارزه با کرونا، پیگیری های لازم صورت گرفته و شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه به زودی خواهیم بود.
خوراکیان افزود: برای رفع مشکلات قضایی پیام رسان ها نیز کارگروهی با مشارکت قوه قضائیه و دادستانی تشکیل شده و مسائل پیام رسان ها به خصوص در حوزه تفکیک مسئولیت های کاربر با صاحب سرویس در حال پیگیری است.
وی با اشاره به این که برای تبلیغ و معرفی پیام رسان های داخلی از صدا و سیما درخواست کردیم تا با رفع تداخل قوانین داخلی این سازمان برای معرفی آنها به مردم شرایط ویژه ای اختصاص یابد، گفت: آنچه که مسلم است شناسایی پیام رسان های داخلی به مردم نیاز به حمایت همه جانبه دارد بنابراین مسئولان و دستگاه های اجرایی حتما در اطلاع رسانی ها و برنامه هایی که دارند پیام رسان های داخلی را مقدم بدارند و اگر مجبورند برای مخاطبان خارجی در پیام رسان های خارجی اطلاع رسانی کنند این امکان را فراهم کنند تا این محتوا به استناد مطلبی که در پیام رسان داخلی منتشر شده بازنشر شود. همچنین از فعالان فضای مجازی و چهره های شناخته شده می خواهیم برای حفظ منافع عمومی و ضمانت فعالیت مردم در فضای مجازی در پیام رسان های داخلی پررنگ تر ظاهر شوند.

خوراکیان افزود: مشکلات، دعاوی و رسیدگی به حقوق افراد در پیام رسان های خارجی به خصوص در حوزه های مسائل مالی و اجتماعی قابل رسیدگی نیست و بنابراین کسب وکارها در پیام رسان داخلی امنیت بیشتری خواهند داشت.
وی با تاکید بر این که پیام رسان های داخلی باید برای ارتقا و تقویت خود تلاش کنند و سرویس های بهتری ارایه دهند چرا که حمایت ها در کنار تلاش های این پیام رسان ها نتیجه مطلوب را خواهد داشت بنابراین صرفا به دنبال حمایت نباشند، تصریح کرد: از پیام رسان های خارجی دعوت می شود در ایران دفتر مرکزی ایجاد کرده و امکان تعامل و ارتباطات را ایجاد کنند چرا که ما موافق فعالیت سرویس های خارجی با اولویت حمایت از سرویس های داخلی در کشور هستیم اما این به میزان تعامل و همکاری سرویس های خارجی براساس اصول بین المللی بستگی دارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فضای مجازی پیام رسان های داخلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فضای مجازی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیام رسان های ایرانی پیام رسان های داخلی پیام رسان های داخلی پیام رسان پیام رسان فضای مجازی مرحله دوم حمایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب نشینی غرب از حمایت رژیم صهیونیستی

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به عقب نشینی غرب از حمایت اسرائیل و عبور آمریکا از نتانیاهو، گفت: اسرائیل دست به ماجراجویی جدیدی بزند ایران پاسخ دردناک‌تری به آن خواهد داد.

حسن هانی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به حملات تلافی‌جویانه موشکی شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مراکزی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اظهار کرد: این عملیات پاسخی مشروع و در چارچوب قوانین بین‌المللی نسبت به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق بود.

وی افزود: با توجه به اینکه اسرائیل در حمله به مقر کنسولگری ایران در دمشق مرتکب خطای محاسباتی شد و قصد داشت ایران را به عکس العمل شتابزده وادار کند و شطرنج داخلی غزه را بر هم بزند به اعتبار اینکه با گذشت بیش از شش ماه از عملیات طوفان الاقصی نتوانسته یک دستاورد نظامی در غزه داشته باشد و به همین دلیل بنیامین نتانیاهو که به شدت دچار بحران داخلی شده و سعی دارد بازیگران داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را وارد جریان غزه کند، با حمله به کنسولگری ایران پای قدرت‌های بزرگ را به یک جنگ فراگیر منطقه‌ای باز کند اما ایران با هوشمندی عمل کرد.

از اقدامات دیپلماتیک تا عملیات مقتدرانه نظامی

کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص اقدامات هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران در این خصوص ابراز کرد: ایران در ابتدا یک سلسله تحرکات دیپلماتیک انجام داد و در ابتدا از شورای امنیت سازمان ملل درخواست نشست فوری کرد اما این نشست بدون صدور هیچ‌گونه بیانیه و قطعنامه‌ای علیه رژیم صهیونیستی برگزار شد و این نشان می‌دهد آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در کنار رژیم صهیونیستی قرار دارند.

وی تاکید کرد: ایران بالاخره تصمیم نهایی خود را گرفت و اظهارات مقام معظم رهبری در نماز عید فطر که فرمودند اسرائیل باید تنبیه شود رمز عملیاتی بود که شب گذشته آغاز َشد و طی آن صدها موشک به پایگاه‌های نظامی و استراتژیک رژیم صهیونیستی پرتاب شد که عملی بازدارنده بود و رژیم صهیونیستی دچار آسیب جدی شد به ویژه پایگاه رامون اسرائیل که مقر پرواز هواپیماهای F35 است به کلی منهدم شد و برخی پایگاه‌های نظامی دیگر نیز دچار آسیب‌های جدی شدند؛ با این وجود اگر رژیم صهیونیستی در آینده به این امر پاسخ دهد، ایران پاسخ کوبنده‌تری به آنها خواهد داد.

مسئله امروز آمریکا و غرب مسئله حفظ رژیم صهیونیستی است

هانی زاده با اشاره به حمایت‌های غرب از وحشی‌گری های رژیم صهیونیستی در غزه و سکوت حامیان رژیم صهیونیستی پس از حمله ایران، یادآور شد: این مسئله زمانی اتفاق افتاد که به نظر می‌رسد ایران همه راه‌های دیپلماتیک را علیه رژیم صهیونیستی طی کرد؛ با این حال آمریکا و انگلیس و فرانسه همچنان در کنار رژیم صهیونیستی قرار دارند و در مقابل جامعه جهانی و ملت‌های آزاده جهان در کنار جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند و به همین دلیل امریکایی‌ها از مواضع قبلی خود عقب نشینی کردند تا جایی که جو بایدن و تیم او از کابینه بنیامین نتانیاهو عبور کردند؛ لذا مسئله امروز آمریکا و غرب مسئله حفظ رژیم صهیونیستی است.

وی اضافه کرد: اردن و مصر همچنان مناسبات خود را با رژیم صهیونیستی حفظ کرده‌اند و علی رغم گذشت شش ماه از کشتار مردم غزه این دو کشور عربی همچنان روابط خود را با وجود فشارهای داخلی ادامه داده‌اند و این دو کشور در شرایط کاملاً حساسی قرار دارند و هنوز موضع شفافی اتخاذ نکرده‌اند.

آمریکا در شرایطی نیست که به طور مستقیم به این درگیری ورود کند

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطر نشان کرد: به هر حال ادامه واکنش‌ها به سیاست‌های آمریکا بستگی دارد؛ آمریکا در شرایطی نیست که الان به طور مستقیم به این درگیری ورود پیدا کند؛ با این وجود اگر اسرائیل دست به ماجراجویی جدیدی بزند ایران پاسخ دردناک‌تری خواهد داد و از ابزارهای پیشرفته خود برای آسیب زدن به رژیم صهیونیستی استفاده خواهد کرد.

کد خبر 744357

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام دوره کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ از یکم اردیبهشت
  • به آغاز دوران تازه‌ای از عزت رسیده‌ایم
  •  پیام‌رسان‌های ایرانی جریمه خواهند شد؟ + فیلم
  • 5 طراحی نوآورانه کشوهای گوشه آشپزخانه: بهبود دسترسی و بهره‌وری از فضا
  • پیش بازی بایرن مونیخ - آرسنال؛ خسته از رقابت داخلی، به دنبال فتح اروپا
  • برخورد قاطع با کارکنان بدحجاب دستگاه‌های دولتی/ استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی ممنوع است
  • امکان ایجاد آلودگی بیولوژیکی در اثر استفاده از گوشی تلفن همراه در سرویس بهداشتی
  • ایرانی‌ها از کدام شبکه اجتماعی بیشتر استفاده می‌کنند؟
  • عقب نشینی غرب از حمایت رژیم صهیونیستی
  • ایرانی ها بیشتر از کدام شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند؟ (+ اینفوگرافی)