Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@08:56:08 GMT

کتاب‌ معرفی شهدای نیروی انتطامی یزد منتشر شد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۴۲۳۱

کتاب‌ معرفی شهدای نیروی انتطامی یزد منتشر شد

سرهنگ منصور زارع روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد شهیدان و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه و بین مردم و جوانان افزود: در این مجموعه به معرفی شخصیت، زندگی‌نامه، وصایا، خاطرات و فداکاری شهدای نیروی انتظامی پرداخته شد.

وی ادامه داد: از سوی سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان نخستین جلد از مجموعه کتاب‌های پرواز سبز به زندگی،منش و فداکاری شهید مدافع وطن سروان رمضان فتوحی بنستانی پرداخته شد و به مرور با همکاری فرماندهی انتظامی استان به تمامی شهیدان می‌پردازیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول اظهار کرد: این کتاب در خصوص شهید فتوحی که در درگیری با اشرار مسلح در مناطق بیابانی به شهادت رسید به قلم رویا نظری با کوشش محسن فتوحی (فرزند شهید) گردآوری و با همکاری انتشارات خط شکنان وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  به زیور طبع آراسته شد.

نیروی انتظامی یزد در مجموع ۱۷۲ شهید و ۳۱۵ جانباز تقدیم انقلاب کرده است و در زمان دفاع مقدس نیز کارکنان این فرماندهی در کنار نیروهای بسیجی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جنگیده و خون خود را برای حفظ و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی نثار کردند.

بعد از دفاع مقدس تاکنون ۴۰۰ عنوان کتاب در این حوزه با همکاری رزمندگان بسیجی و سپاهی و پیگیری نویسندگان مختلف در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس در استان یزد چاپ شده است .

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند که از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در بمباران مناطق مسکونی شیهد شدند و بقیه در جبهه های نبرد به فیض شهادت نایل آمدند.

 در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی ،  ۳۳ هزار دانش آموز و سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به شهادت رسیدند.

در این دوران ۸۸ نفر از مسیحیان، ۱۸ تن از کلیمیان و ۹ نفر از زرتشتیان کشور  در دفاع از خاک میهن شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیرایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

 یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۵۰ هزار رزمنده  ،۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده و حدود ۸۰۰ آزاده دارد.

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد شهدا انتظامی کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد شهدا انتظامی کتاب بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد شهدا انتظامی کتاب اخبار کنکور دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام قاسم‌خانی امام جمعه خوی در این جلسه توسعه و‌ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راپاسداری از ارزشهای دفاع مقدس بسیار مهم دانست .

 فرماندار خوی در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت شهرستان گفت: برگزاری یادواره شهدا مصداق بارز کار فرهنگی است و ضرورتی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و بصیرت افزایی بین نسل جوان است.

علی نژاد افزود:هویت بخشی به فضای شهری با جانمایی هرچه بیشتر المان شهدا و هماهنگ سازی هرچه بیشتر در این راستا مورد تاکید است.

 فرماندار خوی اضافه کرد :تدابیر لازم برای برگزاری اجلاسیه و کنگره شهدا اتخاذ شود و بهره مندی از ظرفیت های هنری برای انتقال پیام شهدا مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین برضرورت تامین زمین مناسب برای راه اندازی و احداث موزه هشت سال دفاع مقدس در خوی تاکید کرد و افزود:

راه اندازی این می تواند در تبیین نقش شهرستان و رزمندگان اسلام شهر ستان خوی در هشت سال دفاع مقدس بسیار مهم باشد.

 

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • «تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»
  • «سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد
  • از وطن تا حرم؛ ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • شهدای شاخص ارتش در مازندران
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت عبدالله حاجی صادقی منتشر شد