Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام شکریان با محکوم کردن طرح اسلام ستیزانه رئیس جمهور سبک مغز فرانسه، گفت: امت اسلام جواب گستاخی رییس جمهور سبک مغز فرانسه و برخی متحدان اسلام ستیزش را می‌دهد.

حجت‌الاسلام «ناصر شکریان‌امیری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، ضمن محکوم کردن طرح اسلام ستیزانه رئیس جمهور فرانسه و با اشاره به اینکه امت اسلام در سراسر نقاط جهان این گستاخی‌ها را تحمل نمی‌کنند، اظهار کرد: اهانت بی‌شرمانه ماکرون رئیس جمهور سبک مغز فرانسه و برخی هم پیمانانش در اروپا و آمریکا با هدف اسلام ستیزی طراحی شده است و قطعا امت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و مسلمانان این گستاخی را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران بیان کرد: روز ولادت نبی مکرم و معظم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) بهترین فرصت برای مقابله با این طرح اسلام ستیزانه در غرب و اروپاست.

 

وی با اشاره به اینکه امت اسلام در برابر این وقاحت و توهین به مقدسات اسلام و مسلمانان قطعا سکوت نمی‌کند، افزود: رئیس جمهور سبک مغز فرانسه و هم پیمانانش بدانند روز به روز عزت و عظمت دنیای اسلام بیشتر خواهد شد و موج اسلام خواهی در تمامی جهان طنین انداز شده است.

 

این مسئول ادامه داد: قطعا این اقدامات موهن جلوی نفوذ اسلام را در اروپا و آمریکا نخواهد گرفت بلکه این اقدامات نشانه ضعف، ترس و وحشت از گسترش آن در جهان است.

 

حجت‌الاسلام شکریان با اشاره به رشد چشمگیر اسلام خواهی و گرایش به دین مبین اسلام در کشورهای اروپایی و آمریکایی، تصریح کرد: تلاش دستگاه‌های استکباری غرب و برخی متحدانش در جهت تضعیف اسلام و کم شدن روند گرایشات اسلامی بی‌نتیجه خواهد بود و این اقدام مذبوحانه اثر معکوس دارد.

 

وی به نشانه‌های افول استکبار و اضمحلال آن در سال‌های اخیر اشاره و تاکید کرد: دنیای غرب و استکبار با جنگ روانی سعی دارد افکار عمومی را نسبت به شرایط خود تغییر دهد و سعی می‌کند با جنگ رسانه‌ای و ایجاد فضای رسانه‌ای مشکلات و معضلات خود را وارونه جلوه دهد و امروز با طرح اسلام ستیزی بدنبال ایجاد جنگ رسانه‌ای علیه اسلام و مقدسات اسلامی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با محکوم کردن این اقدام موهن از سوی رئیس جمهور سبک مغز فرانسه، خاطرنشان کرد: فرانسه و اروپا همواره خود را مدعی تمدن، آزادی بیان و صلح جهان معرفی می‌کند و این رفتار وقیحانه و بی‌شرمانه از سوی رئیس جمهور یک کشور اروپایی نسبت به مقدسات اسلام و مسلمانان نشان از اوج خباثت و کینه توزی آنان نسبت به اسلام و مسلمانان است و قطعا این طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در جهت اسلام‌ستیزی تدوین شده است.

 

حجت‌الاسلام شکریان با تاکید بر موضع‌گیری قاطع کشورها و مجامع بین‌المللی وحدت اسلامی در مقابل این اهانت ، اظهار کرد: کشورها و دولت‌های اسلامی و همه مسلمانان آزاده جهان باید در مقابل این توطئه‌ها و طراحی‌ها ایستادگی کنند و نسبت به توهین به ساحت مقدس و نورانی نبی مکرم و معظم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و مقدسات اسلامی در روز ولادت نبی مکرم اسلام انزجار خود را اعلام کنند.

 

وی با اشاره به اینکه قطعا امت اسلامی بیدار است و جواب این گستاخی‌ها را بی‌پاسخ نمی‌گذارد، گفت: امسال مراسم روز ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) باشکوه‌تر برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/708

منبع: شبستان

کلیدواژه: نفوذ اسلام رئیس جمهور فرانسه امت اسلامی اسلام حضرت محمد مصطفی مقدسات اسلام حجت الاسلام طرح اسلام امت اسلام نبی مکرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به همراه رییس‌جمهوری به پاکستان سفر کرده است، گفت: ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه دارد، دو کشور میراث مشترکی به نام اسلام دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در حاشیه سفر به لاهور و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه براساس گفت‌وگو با مسئولان پاکستانی، در پاسخ به اینکه «برداشت شما از نوع نگاه‌ها به فرهنگ ایرانی چیست و آن را چطور ارزیابی می‌کنید» اظهار کرد: دو کشور میراث مشترکی به نام اسلام دارند، اساساً شکل‌گیری و جدا شدن پاکستان از هندوستان تنها به دلیل مسائل دینی و اعتقادی بوده است؛ چون مسلمانان می‌خواستند دولت مستقل اسلامی داشته باشند پاکستان از هندوستان جدا شد.

وی افزود: اولین دولتی که عنوان جمهوری اسلامی را برای خود برگزید متعلق به کشور پاکستان بود به همین دلیل فضای فرهنگی این کشور بسیار به ما نزدیک است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: پاکستان با وجود اینکه مساحتی کمتر از ایران دارد، نزدیک به ۲۴۰ میلیون جمعیت دارد، جمعیت عظیمی که در این کشور زندگی می‌کنند عمدتاً نگاه دینی دارند، از برادران اهل سنت گرفته تا برداران تشیع و باید در نظر داشت در این کشور نزدیک به ۶۰ میلیون پیرو مذهب جعفری زندگی می‌کنند، البته همه مسلمانان عاشق مکتب اهل بیت (ع) هستند و ما این مسئله را مایه وحدت جهان اسلام می‌دانیم.

اسماعیلی درباره اشتراک‌های فرهنگی دو کشور هم گفت: میراث مشترک بعدی ایران فرهنگی است؛ «ایران فرهنگی» در قالب مرزهای سیاسی امروز نمی‌گنجد ایران فرهنگی عظمت بزرگی دارد که از شرق تا قلب چین جلو رفته است از شمال تمام آسیای مرکزی، میانه و قفقاز شمالی را در برگرفته است، از غرب تا مدیترانه و شمال آفریقا امتداد دارد، در جنوب نیز همه بخش‌های جنوبی خلیج فارس و کشورهای مختلفی که در این منطقه قرار دارند جزئی از ایران فرهنگی بزرگ به شمار می‌روند و این مسئله را در نقاط مختلف این منطقه بزرگ احساس می‌کنیم.

وی همچنین در این باره که نوع نگاه مردم پاکستان در قبال جمهوری اسلامی و دولت ایران چگونه بود، اظهار داشت: امروز در شهر تاریخی لاهوری عظمت شعر فارسی، ایران اسلامی و ایران انقلابی را بیش از گذشته می‌بینیم؛ در دانشگاه بزرگ این شهر دیدید که دانشجویان و اساتید چگونه به آقای رئیس‌جمهور ابراز محبت می‌کردند و از ایشان به‌عنوان نماینده مردم ایران استقبالی گرم و تاریخی به عمل آوردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: چهار دهه قبل زمانی که رهبر انقلاب به این کشور سفر کردند پانصد هزار نفر به استقبال ایشان آمدند که نشان می‌دهد انقلاب اسلامی، ایرانیان و ایران‌فرهنگی عناصری هستند که ما را با مردم پاکستان در یک جهت قرار داده‌اند و آن هم مبارزه با ظلم و ستم است.

اسماعیلی در عین حال در این باره که پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته واکنش‌های زیادی در بر داشته است، و پاسخ به این سوال که موضع مردم پاکستان در مورد عملیات «وعده صادق» را چگونه ارزیابی کردید، گفت: انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونیستی به شدت باعث عزت و افتخار شده است؛ در این سفر جایی حضور پیدا نکردیم مگر اینکه جوانان، دانشگاهیان و مقامات سیاسی از انتقام سخت و تحقیر رژیم صهیونیستی توسط سپاهیان انقلاب ابراز شعف نکنند. به رزمندگان اسلام مقاومت مردم ایران و مردم غزه درود و سلام می‌فرستادند تا جایی که این اقدام فضای جدید انقلابی را در منطقه به وجود آورده است.

وی همچنین در خصوص این‌که آینده همکاری ایران با کشورهای منطقه را چگونه ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: با کشورهای همسایه در یک مسیر قرار داریم، ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه اتخاذ کرده است و همه مسلمانان و همسایگان را متعلق به جغرافیای واحد به نام جغرافیای جهان اسلام و آینده‌ای امید بخش به نام تحقق تمدن نوین اسلامی می‌داند و از خصلت‌های قومی، قبیله‌ای و زبانی عبور کرده‌ایم و به سمت تشکیل امت واحده اسلامی همانطور که در قرآن کریم به آن دعوت شدیم در حال حرکت حرکت هستیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 747294

دیگر خبرها

  • رئیسی: خطای صهیونیست‌ها در تعرض به خاک ایران چیزی از این رژیم باقی نمی‌گذارد
  • ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه دارد
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است/ نامگذاری یکی از اتوبان های پاکستان به نام «ایران»
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است
  • عکس/ ورود رئیس جمهور به اسلام آباد
  • فیلم/ استقبال از رئیس جمهور در فرودگاه اسلام آباد
  • استقبال پاکستان از رئیس جمهور ایران؛ رئیسی وارد اسلام‌آباد شد
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است
  • پاسخ ترکیه به گستاخی وزیر خارجه صهیونیستی درخصوص استقبال آنکارا از هنیه