Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد:وی گفت: یادواره خالق مولودنامه مرحوم سید بهاء‌الدین شمس قریشی محوری‌ترین برنامه هفته وحدت در استان کردستان است که از سال 84 تا کنون هرساله توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در ایام هفته وحدت برگزار می‌شود.
وی کردستان را مهد عرفان و مردم کردستان را از عاشقان و اردتمندان پیامبر اعظم اسلام(ص) و اهل ‌علیهم السلام)عنوان کرد و افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم عرفانی بدون حضور مخاطب با حضور گروه‌های برجسته مولودی خوانی استان برگزار و با هماهنگی صورت گرفته با صدا و سیمای مرکز کردستان به صورت مستقیم از شبکه استانی مرکز کردستان، شبکه شما و نسیم و همچنین شبکه‌های مجازی پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که وجود مقدس نبی و رسول اعظم  (ص) مهم‌ترین نقطه ایجاد وحدت است، گفت: این برنامه‌در راستای تقویت وحدت و همگرایی است  و باتوجه به شیطنت‌های کشورهای استکباری به رهبری رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون در قالب آزادی بیان و توهین به ساحت مقدس پیامبر 
عظیم الشأن اسلام به منظور به تصویر در آوردن عمق ارادت مردم مسلمان کردستان به حضرت ختمی مرتبت محمد المصطفی (ص) برگزار می‌شود.
 مرادی باتشکر از تعامل و همکاری بسار خوب ادارات مرتبط در برگزاری این یادوراه تأکید کرد: مسئولین ارشد استان از جمله حجت الاسلام پورذهبی ‌نماینده ولی فقیه در استان و استاندارکردستان ‌به صورت ویژه پیگیر برگزاری این مراسم بودند که لازم است از راهنمایی‌های این عزیزان قدردانی کنیم. 
مرادی افزود: در این برنامه مولودنامه مرحوم سید بهاءالدین شمس قریشی با حضور گروه‌های برتر مولودی خوان  قرائت و در پایان با دعای ختم و پایانی مراسم به اتمام می‌رسد.
گفتنی است؛ مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی از عارفان نامی کُرد است که در 1293 هجری قمری مصادف با 1250 هجری شمسی  در روستای «سه‌ردی»شهرستان پاوه متولد شد. وی از همان کودکی با حضور در مکتب اساتید در پاوه ، بیاره و سنندج تلمذ نموده و سپس در سنندج به عنوان امام جماعت مسجد «هه ژاره» به امر آموزش و تربیت طلاب علوم دینی مشغول بوده است. 
وی به فارسی و کُردی تألیفات متعددی را داشته است از جمله معراجنامه، مولودنامه، شمس العقائد و دیوان شعر سروده‌اند . وی در سال 1365 هجری قمری مصادف با 1322 هجری شمسی درسن 72 سالگی در سنندج به لقاء الله پیوسته و در آرامستان‌ آن زمان سنندج « تایله » به خاک سپرده می‌شوند. آرامگاه آن مرحوم در محوطه سالن ورزشی شهید کاظمی سنندج واقع در خیابان طالقانی (فیض آباد) واقع شده است‌.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان امین مرادی مولودی خوانی کشور شمس قریشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدا در شهرستان زیرکوه

سومین یادواره سردار شهید حاج محمد ناصر ناصری، سرداران شهید زیرکوه و ۱۱۰ شهید والا مقام شهرستان زیرکوه با حضور خانواده و فرزندان شهید ناصری، اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مجمتع مسجد جامع و فاطمیه شهر حاجی آباد برگزار شد.

در این یادواره که برای سومین سال با مشارکت خیرین قرارگاه جهادی پیشرفت سردار شهید ناصری برگزار شد، یاد و خاطره شهیدان و مادران شهدا گرامی داشته شد.

علی آبادی مسئول برگزاری این رویداد فرهنگی هدف از این یادواره را علاوه بر عمل به منویات مقام معظم رهبری در زنده نگه داشتن یا و خاطر شهدا، الگو سازی روحیه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خصوص در بین نسل جوان و نوجوان دانست.

بیشتر بخوانید

نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در بیرجند

او افزود: اگر روحیه جهاد و ایثار و فرهنگ والای شهادت و مقاومت در جامعه بین آحاد مردم و نوجوانان و جوانان گسترش یابد دیگر توطئه‌های فرهنگی و تهدید نرم دشمنان بر نسل جوان اثر ندارد و باید همواره به دنبال تحقق آن بود.

در این یادواره قاری برجسته و بین المللی جهان اسلام حاج حسین فردی نیز حضور داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان زیرکوه
  • برگزاری یادواره سردار شهید حسین املاکی، فردا در لنگرود
  • وعده رفع تورم و بیکاری در کردستان
  • جشن شادمانی روزه داران مراغه‌ای درمیلاد امام حسن مجتبی (ع)
  • مولودی خوانی به مناسبت میلاد امام حسن (ع) در روستای خان آباد + فیلم
  • مولودی‌خوانی و رهاکردن بادکنک‌های رنگی برای امام حسن
  • ترکمنستان 0-0 ایران؛گزارش زنده
  • بزرگترین آب انبار تک گنبدی ایران در قزوین + فیلم
  • مولودی‌خوانی مهدی رسولی در رثای امام‌حسن + فیلم
  • مولودی خوانی حسن الکاتب الکربلائی برای امام حسن مجتبی (ع) + فیلم