Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، همیشه در صف نانوایی شاهد تلاش و عرق ریختن مردانی هستیم که با تمام قوای خود و دستمالی آویخته بر گردن در حال کار و تلاش هستند، فرقی نمی‌کند زمستان باشد یا تابستان، آنها گرمترین ساعت‌های زندگی خود را تجربه می ‌کنند، حال با این همه سختی تصور کنید نانوا بانو باشد، بانویی با ظرافت و احساس زنانه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۸ ساله بودم که همسرم پس از ۱۶ سال کار، قراردادش در شهرداری منطقه یک به اتمام رسید و به دلیل رسمی نبودن خانه نشین شد. در جست و جوی کار دیگری بود که سختی‌های زندگی فشار زیادی به ما آورد و نمی‌شد با دو فرزند این چنین به زندگی ادامه داد پس من هم به فکر افتادم و به پیشنهاد برادرم توانستیم یک نانوایی در شهرستان پاسارگاد اجاره کرده و به همراه همسر و فرزندانم در نانوایی مشغول شویم.

اینها سخن برزگر بانویی است که برای کمک به همسرش و امرار معاش خانواده‌اش کمر همت بسته است و در یک نانوایی مشغول به کار شده است.

برزگردر گفتگو با فارس ادامه داد: زمانی که نانوایی را راه انداختیم هنوز دستگاه های اتوماتیک نبود و من خودم باید با دست خمیر را چانه می گرفتم و نان را در تنور می انداختم. در این مدت هر روز صبح ساعت پنج به نانوایی می‌رفتیم و در کنارش خانه داری، رسیدگی به فرزندان مخصوصا درسشان را در اولویت قرار می دادم و همیشه می گفتم درس بخوانید تا بتوانید شغلی مناسب برای خود پیدا کنید.

وی افزود: پس از مدتی متوجه شدم که دستگاه های سه کاره اتوماتیک نانوایی وارد بازار شده است و من هم خوشحال تر از قبل هر چه طلا داشتم فروختم و با پس اندازی که داشتیم ضمن استفاده از تسهیلات بانکی توانستیم دستگاه را قسطی بخریم. در آن زمان آنقدر ذوق داشتم که هر روز بیشتر از روز قبل کار می کردم.

برزگر نبود شغل مناسب را یکی از دغدغه‌هایش برای آینده دو فرزند پسرش عنوان کرد و افزود: پس از مدتی که در نانوایی کار می کردیم پسر بزرگم، هم نان می پخت و هم درس می خواند و توانست فوق لیسانس صنایع شیمیایی را بگیرد، اما چه بگویم که هر چه تلاش کرد هیچ شغلی برایش پیدا نشد و تصمیم گرفت به همراه برادرش راهی شیراز شود.آنها در شیراز یک نانوایی اجاره کرده و مشغول به کار شدند و من هم که نگران فرزندانم بودم به شیراز مهاجرت کردم و در کنار این که به فرزندانم روحیه می دادم خودم هم تصمیم گرفتم یک نانوایی را اجاره کنم چون دیگر در این کار خبره شده بودم و تمام فنون نانوایی را بلد بودم و خدا را شکر تا الان خودم و فرزندانم از این حرفه راضی و خشنود هستیم.

او سختی کشیدن در زندگی را زیبا و نتیجه تلاش دانست و عنوان کرد: من از زمانی که ازدواج کردم در روستا پا به پای همسرم کشاورزی کردم و هیچ موقع کار را عار ندانستم و نگفتم این کار زنانه است یا مردانه و خدا را شکر نتیجه این همه تلاش را دیدم و توانستم زندگی خوبی را هم برای خودم و هم فرزندانم مهیا کنم و همین که می بینم هر دو پسرم سالم، دارای شغل و خانواده هستند همین برایم کافی است و این دلیل خوشحالی من در زندگی است.

وی افزود: از همین رو به همه مردم و همشهریانم می گویم که کار کردن عار نیست و تلاش برای بردن لقمه و نان حلال به خانه به مثابه جهاد است پس زندگی را آنچنان سخت نگیریم و سعی کنیم شاد زندگی کنیم.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: نانوا بانو تلاش شغل کارآفرین یک نانوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرنمایی نانوا در هند برای جذب توریست (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران
  • اعلام آمادگی مجموعه مدیریت سیستان و بلوچستان از گسترش و حمایت خانه های دین و زندگی
  • هنرنمایی نانوا در هند برای جذب توریست (فیلم)
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • زندگی دوباره ۴ بیمار در مشهد با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی
  • سبک زندگی خواندنی و عجیب مه لقا خانم!
  • تلاش برای زندگی؛ از پرورش مرغ و کاشت سبزی تا تولید عسل در حیاط خانه
  • افزایش نانوایی‌های نان کامل در شیراز