Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@14:16:20 GMT

حماس: آمریکا در ظلم به ملت فلسطین، شریک اسرائیل است

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۴۵۳۶

حماس: آمریکا در ظلم به ملت فلسطین، شریک اسرائیل است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمریکا اخیرا اعلام کرد که ممنوعیت همکاری علمی با پروژه‌های تحقیقاتی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را لغو کرده است.

جنبش حماس در واکنش به این تصمیم آمریکا، تأکید کرد که این اقدام، «مشارکت عملی واشنگتن در ظلم به ملت ما و حمایت از اجرای تدریجی طرحهای الحاق استعماری است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده است که قصد دارد بیش از سی درصد از مساحت کرانه باختری را به اشغال خود درآورد؛ اقدامی که فعلا متوقف شده است، ولی صهیونیست‌ها بر اجرای آن تأکید دارند.

خبرگزاری «صفا» فلسطین به نقل از حازم قاسم گزارش داد که «این مواضع آمریکا و اسرائیل در قبال مسئله شهرک‌سازی در کرانه باختری اشغالی، بیانگر میزان سیاه‌نمایی کشورهایی است که به بهانه توقف طرحهای الحاق، روابط خود را با اشغالگر [اسرائیلی] عادی کردند».

امارات عربی متحده ادعا کرد که به سبب توقف طرح اشغال کرانه باختری، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، ضمن رد این ادعا، تأکید کرد که طرح اشغال به قوت خود باقی است.

قاسم خاطر نشان کرد، مواضع آمریکا علیه حقوق ملت فلسطین و حمایت این کشور از طرح‌های توسعه‌طلبانه صهیونیست‌ها، مستلزم تسریع در بهبود وضعیت داخلی فلسطین و آغاز مقاومت میدانی مردمی است.

آمریکا اعلام کرد که قصد دارد ممنوعیت تأمین مالی پروژه‌های تحقیقاتی اسرائیلی در کرانه باختری و ارتفاعات جولان اشغالی را لغو کند. این ممنوعیت از سال ۱۹۶۷ صادر شده بود.

انتهای پیام/ص

 

منبع: فارس

کلیدواژه: حمزه فلسطین حماس رژیم صهیونیستی کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۲ فلسطینی در کرانه باختری در تیراندازی صهیونیست‌ها

نظامیان رژیم اسرائیل به بهانه تلاش برای انجام عملیات، به سمت دو فلسطینی تیراندازی کرده و آن دو را به شهادت رساندند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های رژیم اسرائیل به نقل از سخنگوی ارتش این رژیم از وقوع تیراندازی در چهارراه «بیت عینون» واقع در شمال الخلیل واقع در کرانه باختری خبر دادند.

بنا به ادعای رسانه‌های رژیم اسرائیل دو نفر قصد انجام عملیات شهادت طلبانه داشته‌اند. بر اساس تصاویر منتشر شده، نظامیان رژیم اسرائیل به مجریان عملیات ضد صهیونیستی تیراندازی کرده و آنها را به شهادت رسانده‌اند.

تا این لحظه جزئیاتی از این حادثه منتشر نشده و هویت شهدا مشخص نشده است.

فراخوان حماس برای تشدید مقاومت در کرانه باختریفراخوان حماس برای تشدید تقابل با اشغالگران در کرانه باختری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|بمباران غزه وحمله گسترده به کرانه باختری
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • ادعای نتانیاهو برای فشار نظامی بر حماس
  • افزایش شمار اسیران کرانه باختری
  • واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا
  • نگرانی صهیونیست‌ها از شعله‌ورشدن کرانه باختری بعد از اعتصاب
  • نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به متشنج شدن اوضاع کرانه باختری
  • سازمان همکاری اسلامی حمله به اردوگاه نورشمس در کرانه باختری را محکوم کرد
  • شهادت ۲ فلسطینی در کرانه باختری در تیراندازی صهیونیست‌ها