Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@06:20:42 GMT

عراقچی برای حل مناقشه قره باغ وارد مسکو شد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۴۶۰۷

عراقچی برای حل مناقشه قره باغ وارد مسکو شد

به گزارش افکارنیوز،

 سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران و به منظور پیشبرد ابتکار ایران به منظور حل مناقشه قره باغ و رایزنی با مقامات روسیه بامداد امروز (پنجشنبه) وارد مسکو شد.

وی در بدو ورود به مسکو گفت:  گروه مینسک امنیت و همکاری اروپا در طول ۳۰ سال گذشته‌ نتوانستند کاری برای حل اختلافات جمهوری آذربایجان و ارمنستان کنند و جمهوی اسلامی ایران با طرح  ابتکاری خود تلاش دارد با همکاری منطقه ای به اختلافات باکو و ایروان پایان دهد که البته کار سختی برای‌ این هدف در پیش رو داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر منطقه‌ای عراقچی برای حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ از باکو شروع شد و فردا پنجشنبه بعد از رایزنی با مقامات روسیه به ایروان و از آنجا به آنکارا سفر می کند.

عراقچی در پاین سفرش به باکو هم عنوان کرد که طرح ابتکاری ایران بسیار مورد توجه جمهوری آذربایجان قرار گرفته و ضمن تشریح ویژگی های طرح ابتکاری ایران برای حل مناقشه قره باغ گفت: برخورد جمهوری آذربایجان با این طرح مثبت و سازنده بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران قره باغ آذربایجان ارمنستان عراقچی روسیه عراقچی قره باغ مناقشه قره باغ برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت: ایروان و باکو روند عملی تعیین حدود مرز‌ها را آغاز کرده اند.

وی افزود: این اقدام مزایایی دارد از جمله برای کاهش خطرات امنیتی مهم است.

نخست وزیر خاطرنشان کرد: بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان لازم است مرز‌هایی زمینی که در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی وجود داشت، بازیابی شوند.

پیش از این، در هشتمین نشست کمیسیون دولتی تعیین حدود مرز‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان که در منطقه مرزی میان دو کشور برگزار شد، دو طرف بر سر بازگرداندن ۴ روستای منطقه مرزی «تاووش» به دولت باکو به توافق رسیدند.

قبل از آن، دولت ارمنستان از قصد خود برای بازگرداندن این روستا‌ها خبر داده بود؛ در تاریخ ۲۹ اسفند سال گذشته نیز «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در دیدار با اهالی روستا‌های مرزی منطقه تاووش اعلام کرد که قرار است ۴ روستای مرزی از این منطقه را به باکو واگذار کند.

پاشینیان به اهالی ارمنی این روستا‌ها گفته بود که اگر ایروان این کار را نکند، به معنای آغاز جنگ دیگر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • قربانی با گل وارد 11 نفر شد (عکس)
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟
  • قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه وارد محدوده ریلی ایران نشده است
  • «الهام علی‌اف» وارد مسکو شد
  • راه‌آهن: به‌تازگی قطار تجاری از افغانستان وارد ایران نشده است