Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اعتماد، افشاگری‌هایی که هرچند نشان می‌دهد دونالد ترامپ سابقه‌ای طولانی در تخلفات مالی دارد اما با توجه به پرونده‌های قبلی ترامپ، فاش‌کننده خصوصیتی جدید در رییس‌جمهور امریکا نیست و مشخص نیست که بتواند بر سرنوشت انتخابات ۲۰۲۰ اثرگذار باشد. زمانی که دونالد ترامپ در روزهای پایانی سپتامبر 2008 برای بهره‌برداری از آسمان خراش 92 طبقه‌ای خود به شیکاگو سفر کرد، بحران مالی در امریکا به اوج خود رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آینده بسیاری از شرکت‌های بزرگ، کسب‌وکارهای کوچک و منبع درآمدی میلیون‌ها امریکایی - از جمله ترامپ‌ها - در خطر بود اما دونالد ترامپ با خوشحالی از «آینده روشن» برای کسب و کارش سخن می‌گفت و به ستایش از برجی که ساخته بود می‌پرداخت. او و خانواده‌اش امیدوار بودند هتل ترامپ و آسمانخراشی که در شیکاگو ساخته شده اعتبار کسب و کار آنها را به عنوان یکی از فعالان بازار معاملات املاک لوکس در جهان تقویت کند اما تنها چند ماه بعد مشخص شد که برج شیکاگو نیز بخش دیگری از ناکامی‌های ترامپ در عرصه تجارت است؛ فروش واحد‌ها ممکن نبود، خرده‌فروشی مسکن وضعیت بدی را سپری می‌کرد و ترامپ نمی‌دانست با بدهی‌های ایجادشده ناشی از آن چه کند.  روزنامه نیویورک‌تایمز در این باره می‌نویسد: «برای هر کسب و کاری این وضعیت می‌توانست پایان ماجرا باشد اما ترامپ نشان داد که توانایی بالایی در سر و کله زدن با موسسات مالی و فرار مالیاتی دارد. اسناد مالی کسب و کار ترامپ در این بازه زمانی نشان می‌دهد که او بدهی سنگینی داشته که حدود 287 میلیون دلار آن بخشوده شده و بخش زیادی از این بخشودگی بدهی به ساخت و سازش در شیکاگو بازمی‌گردد». سرویس درآمد داخلی امریکا حکم می‌کند که بدهی‌های بخشیده شده هم باید به عنوان درآمد مالیات‌بندی شوند. اما این روزنامه گزارش کرد، به نظر می‌رسد اسناد مالیاتی ترامپ نشان می‌دهند که رییس‌جمهور فعلی امریکا تقریبا هیچ مالیات بر درآمدی از بابت بدهی‌های بخشیده شده‌اش پرداخت نکرده که بخشی از دلیل آن ضررهای بزرگ در دیگر تجارت‌ها بوده است.براساس این گزارش، دویچه بانک قبول کرد به ترامپ ۶۴۰ میلیون دلار وام از بابت پروژه شیکاگو از جمله ۴۰ میلیون دلاری که شخصا از سوی ترامپ تضمین شد، بدهد. او همچنین ۱۳۰ میلیون دلار از صندوق فورترس اینوستمنت گروپ در چارچوب یک معامله با نرخ بهره دو رقمی و مبلغ ۴۹ میلیون دلار اضافی دیگر به هنگام بازپرداخت وام قرض گرفت. این توافقات سال ۲۰۰۵ امضا شدند و در اصل موعد پرداخت‌شان مه ۲۰۰۸ بود یعنی زمانی که ترامپ انتظار داشت پول کافی از املاکش برای پرداخت وام‌ها به دست آورده باشد اما ساخت و ساز به تاخیر می‌افتد و به سبب انجام نشدن فروش‌های مورد انتظار، شرکت پول را به موقع برای بازپرداخت وام به دست نیاورد. با شروع بحران مالی ترامپ برای تاخیر شش‌ماهه بازپرداخت وام دویچه بانک درخواست داده و با درخواستش موافقت شد و هنگامی که ضرب‌الاجل سر رسید بانک با تاخیرهای بیشتر در آینده مخالفت کرد. در آن زمان ترامپ به دویچه بانک حدود ۳۳۴ میلیون دلار با بهره بدهکار بوده و بدهی‌اش به فورترس اینوستمنت گروپ بدون بهره حدود ۱۳۰ میلیون دلار بود. ترامپ شکایتی را علیه قرض‌دهندگان تنظیم و عنوان کرد که دویچه بانک در قرض‌دهی یغماگرانه دست دارد. دویچه بانک هم شکایتش را علیه ترامپ تنظیم کرده و خواستار بازپرداخت وام‌ها شد. دو طرف در ۲۰۱۰ به‌طور خصوصی به توافق رسیدند. اسناد فدرال مربوط به وام و مالیات ترامپ در کوک کانتی ایالت ایلینوس نشان می‌دهند که او دیگر مسوول پرداخت حدود ۲۷۰ میلیون دلار بدهی نیست. صندوق فورترس اینوستمنت گروپ هم طبق گفته افراد آشنا به معامله، انتظار داشت بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از ترامپ دریافت کند اما به جایش بر سر ۴۸ میلیون دلار توافق کرد.

سوءاستفاده از ریاست‌جمهوری برای کسب درآمد شخصی

روزنامه واشنگتن‌پست نیز رییس‌جمهور امریکا را به سوءاستفاده از موقعیت حقوقی خود برای افزایش درآمدهای مربوط به کسب و کارش متهم کرده و نوشته ترامپ در طول دوره ریاست‌جمهوری صورت حساب سنگینی برای کاخ سفید باقی گذاشت که بخشی از این صورت حساب باید به کسب و کار خود ترامپ پرداخت شود. براساس این گزارش، در سال 2018 زمانی که آبه شینزو نخست‌وزیر وقت ژاپن برای دیدار با رییس‌جمهور امریکا عازم امریکا شد، ترامپ به جای اینکه در واشنگتن و کاخ سفید پذیرای او باشد تصمیم گرفت در باشگاه خصوصی خود واقع در ایالت فلوریدا از نخست‌وزیر ژاپن پذیرایی کند. این میزبانی دو روزه که به صحبت درباره توافق تجاری و مساله کره شمالی گذشت، هزینه سنگینی بر دوش کاخ سفید گذاشت به‌طوری که 13 هزار 700 دلار برای اتاق مهمان‌ها، 16 هزار و 500 دلار برای غذا و بیش از 6 هزار دلار برای نوشیدنی‌ها پرداخت شد. این در حالی است که تنها ترامپ و آبه بدون خانواده‌های‌شان در این دیدار حاضر بودند. واشنگتن‌پست نوشته نمونه‌های زیادی نظیر آنچه ذکر شد وجود دارد و مشاهده ریز این هزینه‌ها نشان می‌دهد او در طول دوره ریاست‌جمهوری مبلغی حدود 8.1 میلیون دلار از منابع مالی عمومی را به سمت کسب و کار خود هدایت کرده است. او همچنین در طول چهارسال گذشته سفرهای زیادی برای بازدید از کسب و کارهایش داشته که هزینه این سفرها در چارچوب «سفرهای کاری رییس‌جمهور» از سوی کاخ سفید پرداخت شده است. دونالد ترامپ در ابتدای روی کارآمدنش اعلام کرده بود از 400 هزار دلار حقوق سالانه ریاست‌جمهوری می‌گذرد و آن را دریافت نخواهد کرد اما حالا مشخص شده او مبالغی بسیار بیشتر را با سوءاستفاده از قدرت به دست آورده است.

افشاگری‌های کم‌اثر رسانه‌ها به ویژه در ماه‌های اخیر افشاگری‌های زیادی را علیه رییس‌جمهور امریکا داشته‌اند اما به نظر می‌رسد این افشاگری‌ها نتوانسته‌اند تغییری جدی در نظرسنجی‌ها ایجاد کنند؛ چرا که براساس یافته‌های آماری فارغ از اینکه چه کسی تخلف می‌کند، برای مردم امریکا مهم است که «چه کسی بهتر اقتصاد و مقابله با ویروس کرونا را اداره می‌کند». پاسخ مردم امریکا به این سوال در پایان انتخابات مشخص خواهد شد. امریکا مانند اغلب کشورهای جهان اکنون با یک بحران بی‌سابقه در حوزه بهداشت و سلامت دست و پنجه نرم می‌کند که اقتصاد را به رکود کشیده است. هر دو موضوع یعنی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ و نیز رکود اقتصادی ناشی از آن اینک نگرانی اصلی رای‌دهندگان امریکایی را تشکیل می‌دهند. بر اساس نظرسنجی تازه مرکز تحقیقات پیو، ۷۹ درصد از افرادی که نام‌شان در فهرست رای‌دهنده‌ها ثبت شده اقتصاد را مهم‌ترین دغدغه خود در انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرده‌اند. برای ۶۸ درصد رای‌دهنده‌ها نیز بهداشت و مراقبت‌های درمانی دومین دغدغه بزرگ است.

پربیننده ترین ترامپ به «آی‌سی‌یو» منتقل شد! بایدن یا ترامپ؟/ کشورهای اروپایی خواستار پیروزی کدام نامزد انتخاباتی هستند؟ تنگی نفس ترامپ! +فیلم جدید بایدن: آمریکایی‌ها یاد گرفته‌اند که با کرونا بمیرند/ ترامپ: خانواده بایدن مثل جاروبرقی‌ پول را می‌بلعند حال ترامپ خوب می‌شود؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ جو بایدن رسوایی مالی انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت رییس جمهور امریکا بازپرداخت وام ریاست جمهوری دونالد ترامپ میلیون دلار افشاگری ها پرداخت وام دویچه بانک کسب و کار کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | توهین جدید ترامپ به بایدن؛ جنگ‌ها در حال وقوع هستند

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896539

دیگر خبرها

  • خودسوزی مقابل دادگاه ترامپ + فیلم
  • فیلم/ خودسوزی یک نفر مقابل دادگاه ترامپ
  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح
  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!
  • لیبرمن: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی
  • رسوایی مقامات اسرائیلی در فریب شهرک‌نشینان
  • ترامپ دوباره در دادگاه
  • ببینید | توهین جدید ترامپ به بایدن؛ جنگ‌ها در حال وقوع هستند
  • رسوایی پس ازرسوایی
  • رسوایی پس از رسوایی