Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@06:47:55 GMT

زیارت مجازی دانش آموزان بوشهری از مناطق عملیاتی

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۴۶۸۸

زیارت مجازی دانش آموزان بوشهری از مناطق عملیاتی

مهراب کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با اشاره به در پیش رو بودن هفته بسیج دانش آموزی اظهار داشت: بسیج دانش آموزی همراه همیشگی صحنه‌های هم پیمایی دانش آموزان بسیجی با شهدا و جلوه‌های حضور و شعور آنان در عرصه‌هایی است که اراده هایشان غنچه غنچه می‌شکفد و شبنم شبنم جویبار معرفتشان در سبزه‌زار ایران اسلامی جریان می‌یابد و لبخندهای زلال شان زمزمه‌های امیدبخش دوام و طراوت برگ و شکوفه‌های درخت تناور و پرثمر انقلاب اسلامی را در گوش و هوش هر بینند‌ه‌ای جاری می سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی استان بوشهر افزود: ایام هفته بسیج دانش آموزی با محوریت روز هشتم آبان ماه سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی، فرصتی است تا با یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموز،  تجدید میثاق دوباره با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و رهبر کبیر آن حضرت امام خمینی(ره) داشته و با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای عزیز تجدید بیعت نموده و سلسله برنامه‌های متنوعی را با حضور و مشارکت آحاد دانش آموزان بسیجی در تکریم راه شهیدان اجرا نماییم.

 تعمیق فرهنگ و تفکر بسیجی از  اهداف برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی

کیانی هدف از برگزاری برنامه‌های بسیج دانش آموزی را توسعه و تعمیق فرهنگ و تفکر بسیجی و معرفی ظرفیت و توانمندی سازمان در انجام فعالیت‌های گسترده کیفی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، معرفتی، سازندگی و اجتماعی به جامعه دانست.

وی ارائه الگوی مستند، صادق، قابل دسترس و واقعی در عرصه‌های مختلف و نیز تاثیر گذاری مثبت ارزشی بر فضای عمومی مدارس کشور با عطر دل انگیز یاد شهیدان را از اهداف بسیج دانش آموزی ذکر و گفت: امسال شهادت سید شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) خون تازه‌ای در رگ‌های غیرت نسل نوجوان امروزی جوشانده است لذا تبلور نوجوان  مومن انقلابی و پای کار را بیش از پیش می‌توان در نسل امروزی مشاهده کرد؛ دانش آموز انقلابی دانش آموزی است که بداند چرا باید مرگ بر آمریکا بگوید و و بداند مرگ بر آمریکا در چه جنبه‌هایی از زندگی او باید ظهور و بروز داشته باشد.

برگزاری برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی در فضای مجازی

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی استان بوشهر شعار امسال هفته بسیج دانش آموزی را «دانش آموز انقلابی مقاومت و استکبارستیزی» عنوان کرد و ابراز داشت: امسال به خاطر شرایط ویژه کشور و مقابله با ویروس کرونا برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی با تغییراتی همراه بوده و بیشتر فعالیت‌های دانش آموزان بسیجی در بستر فضای مجازی است.

وی از فعالیت‌های دانش آموزان بسیجی در قالب گروه‌های جهادی در خصوص مبارزه با ویروس کرونا خبر داد و افزود: از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا گروه‌های جهادی بسیج دانش آموزی در سراسر استان سازماندهی شده و در قالب‌های مختلف در کنار دیگر نیروهای جهادی به  فعالیت پرداختند که می‌توان به سم پاشی معابر و خیابانها توسط دانش آموزان بسیجی، برپایی کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش، تهیه کمک‌های مومنانه و بسته‌های معیشتی اشاره کرد.

زیارت مناطق عملیاتی از طریق فضای مجازی

کیانی در ادامه با اشاره به اردوهای راهیان نور دانش آموزی گفت: هر ساله در حدود ۱۰ هزار دانش آموز دختر و پسر از مناطق عملیاتی جنوب بازدید می‌کردند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا سازمان اقدام به تهیه نرم‌افزار بازدید مجازی از مناطق عملیاتی نموده تا دانش آموزان از این طریق بتوانند به صورت مجازی مناطق عملیاتی را زیارت کرده و با رشادت‌ها و از خودگذشتگی رزمندگان در دفاع مقدس آشنا شوند.

طراحی امضای طومار مجازی دانش آموزان

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی استان بوشهر در ادامه افزود: سازمان بسیج دانش آموزی در طول این هفته برنامه‌های متنوعی را در بستر فضای مجازی برگزار می‌نماید که می‌توان به طراحی امضای طومار مجازی دانش آموزان با شعار آمریکای جنایتکار باید از منطقه برود اشاره کرد که دانش‌آموزان در طول هفته در این پویش شرکت می‌کند.

وی شرکت دانش آموزان در پویش آمریکا باید از منطقه بروند را در بخش‌های متن نویسی با موضوع چرا مرگ بر آمریکا، نقاشی با موضوع استکبارستیزی، پیام‌ تصویری به سربازان آمریکایی، تولید نماهنگ و تهیه پاکدست صوتی هم صدا با حاج قاسم را یکی از برنامه‌های سازمان در بخش مجازی عنوان کرد.

تشکیل زنجیره انسانی

کیانی افزود: با توجه به برگزاری مراسم ۱۳ آبان امسال به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دانش آموزان به همراه خانواده خود راس ساعت ۹ صبح روز ۱۳ آبان با حضور در پشت بام منازل خود شعار مرگ بر آمریکا را سر داده و در پویش «همه با هم مرگ بر آمریکا» شرکت می‌نمایند و همچنین در این روز مرکز استان شاهد زنجیره انسانی  در کنار ساحل نیلگون خلیج فارس با حضور دانش آموزان و دیگر اقشار جامعه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید بسیج بوشهر انقلاب اسلامی سازمان بسیج دانش آموزی هفته بسیج دانش آموزی دانش آموزان بسیجی دانش آموزی مناطق عملیاتی مرگ بر آمریکا ویروس کرونا فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوگاه دانش‌آموزی در یزد ایجاد شود

نماینده مردم یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرگذاری فعالیت‌های تربیتی و آموزشی که در اردوگاه‌ها برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود گفت: اردوگاه دانش‌آموزی در یزد ایجاد شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدصالح جوکار صبح امروز در دیدار با دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور با اشاره به اینکه استان یزد ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های دانش‌آموزی دارد، گفت: باید این ظرفیت‌ها به درستی مورد توجه قرار گیرد تا زمینه شکوفایی و بارورسازی آن فراهم شود.

وی با اشاره به اقدامات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های فعالیت‌های این مجموعه، اقدامات کیفی و خوبی است که انجام می‌دهد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه اتحادیه به جای کمیت، بر کیفیت تمرکز دارد، باعث تفاوت این مجموعه نسبت به مجموعه‌های دیگر شده، که بسیار ارزشمند و اثرگذار است.

وی با بیان اینکه اتحادیه‌های اسلامی دانش آموزان، سرآمد تشکل‌های دیگر است، افزود: شاهد اقدامات اثربخش و موثر توسط این مجموعه در طول سال بوده‌ایم و آماده هر گونه همکاری برای پیشبرد اهداف اتحادیه‌های اسلامی دانش آموزان هستیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: مدرسه برای فعالیت‌های آموزشی دانش آموزی خوب است، اما انجام فعالیت‌های تربیتی و پرورشی صرفا در محیط کلاسی، اثربخشی لازم ندارد و بهترین مکان برای فعالیت پرورشی و یادگیری مهارت‌ها، محیط اردوگاهی است.

جوکار با تأکید بر اینکه استان یزد نیازمند اردوگاه دانش آموزی مناسب است، تصریح کرد: با وجود این مکان، می‌توان برنامه ریزی برای اقدامات و فعالیت‌های پایدار در طول سال داشت؛ هر چند آموزش و پرورش اردوگاه‌های بسیاری در استان دارد، ولی به دلیل کمبود اعتبار و بودجه، عملیات عمرانی و نگهداری بسیار پایین است.

وی ادامه داد: دانش آموز با حضور در یک فضای اردوگاهی و خارج از مدرسه، احساس بهتری برای همراهی با مربی خواهد داشت و آن زمان بهترین موقع برای انتقال مفاهیم انقلابی و ترویج گفتمان دینی به آنهاست.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • اردوگاه دانش‌آموزی در یزد ایجاد شود
  • آموزش ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری با قوانین ایمنی عبور و مرور
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
  • اجرای طرح «انتخاب مسیر زندگی» در البرز
  • ارزیابان آزمون استخدامی معلمان از سوگیری شخصی پرهیز کنند
  • آموزش قوانین ایمنی عبور و مرور به ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری
  • اعزام ۹۰ دانش آموز جوانرودی به مناطق عملیاتی
  • برگزاری جشنواره طرح‌های تربیتی بسیج دانش آموزی در بام ایران
  • برنامه‌های هفته معلم در دشتی باکیفیت برگزار شود