Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-دیوان عالی آمریکا با رای سه قاضی جمهوریخواه درخواست ترامپ برای جلوگیری از دریافت آرای پستی در ایالت کارولینای شمالی پس از پایان مهلت انتخابات را رد کرد.

 رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که دیوان عالی این کشور درخواست دونالد ترامپ برای جلوگیری از دریافت و شمارش آرای پستی بعد از روز انتخابات ریاست جمهوری را رد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ پیش از این در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان تجاری در لاس‌وگاس برگزار شد گفت: «امیدوارم دادگاه‌ها اجازه ندهند برخی ایالت‌ها [شمارش آرا] بعد از سوم نوامبر را کش دهند.»

وی همچنین خواسته بود که اخذ رای به صورت پستی در ایالت کارولینای شمالی بعد از سوم نوامبر(روز انتخابات) متوقف شود. 

براساس گزارش آسوشیتدپرس، دیوان عالی این درخواست را رد کرده و اجازه می‌دهد اخذ رای در کارولینای شمالی به صورت پستی تا روز انتخابات انجام و پس از پایان انتخابات نیز دریافت شود و تا 9 روز بعد از پایان انتخابات مورد شمارش قرار بگیرد. 

این خبرگزاری این تصمیم دیوان عالی را یک پیروزی برای دموکراتها در برابر ترامپ خواند ونوشت، دیوان عالی از رد تصمیم ایالتی خودداری کرد و به کارولینای شمالی اجازه داد تا روز 12 نوامبر یعنی 9 روز بعد از انتخابات آرا مورد شمارش قرار بگیرد.

سه قاضی جمهوریخواه به نامهای «ساموئل آلیتو»، «نیل گروش» و «کلارنس توماس» مخالف این تصمیم بودند. «ایمی کانی برت» قاضی جدید در این رای گیری مشارکت نداشت.

زمان اعلام انتخابات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری آمریکا به یکی از مسائل حساس این کشور تبدیل شده است.

ترامپ پیش از این در ماه مرداد هم گفته بود که نتیجه انتخابات باید همان شب سوم نوامبر اعلام شود. او روز ۱۰ مرداد در توئیتر نوشت: «باید نتیجه انتخابات را شب انتخابات بدانیم، نه روزها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها بعد. ما برنده انتخابات ۲۰۲۰ خواهیم بود.»

دیوان عالی آمریکا در حال حاضر 8 عضو دارد که 5 قاضی آن جمهوریخواه و سه قاضی دموکرات هستند. قاضی ایمی بارت(گزینه پیشنهادی ترامپ) به تازگی مورد تایید سنا قرار گرفته است و قرار است به زودی به اعضای دیوان اضافه شود.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کارولینای شمالی دیوان عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور دیدار و به گفت‌وگو پرداختند.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه چهارشنب۵ اردیبهشت در دیدار رئیس دیوان عالی کشور ضمن اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی در منطقه سیستان و نیز خسارت‌های وارده از سیلاب در جنوب استان پیرامون مسائلی از جمله حقابه سیستان و نیز فراهم ساختن زیرساخت‌ها در شهرهای جنوبی استان به گفت‌وگو پرداخت.

امام جمعه زاهدان در ادامه با اشاره به تعارض در مالکیت اراضی کشاورزی بین مردم و منابع طبیعی عنوان کرد: یکی از گلایه‌های مهم و متعدد مردم در سفرهای شهرستانی بنده این است که بسیاری از اراضی زراعی توسط منابع طبیعی جزء اراضی ملی اعلام شده است و این در صورتی است که مردم در این نقاط براساس عُرف متداول زندگی کرده و ملک هر کس نیز مشخص و آثار کِشت، داشت و برداشت نیز محرز است و حکایت از آن دارد که زمین زراعی با وجود درختان کهنسال نسل اندر نسل، آباد شده و لازم است تدبیر لازم در این خصوص اتخاذ شود.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور نیز در خصوص قوانین مالکیت اراضی قول پیگیری داد و عنوان کرد: باید در دادگستری استان شورایی تشکیل و در این خصوص تدابیر خاص خود را اتخاذ کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • نخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی