Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-معاون سیاسی وزیر خارجه ضمن تشریح ویژگی های طرح ابتکاری ایران برای حل مناقشه قره باغ گفت: برخورد جمهوری آذربایجان با این طرح مثبت و سازنده بود.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران که در سفری منطقه ای در پی وقوع درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان و برای گفت و گو درباره طرح ابتکاری جمهوری اسلامی برای حل و فصل این مناقشه در رأس هیأتی و در اولین مقصد این سفر به باکو رفت، در پایان این سفر و پس از رایزنی با مقامات جمهوری آذربایجان در گفت و گویی عنوان کرد: روز چهارشنبه مذاکرات مفصل و‌ طولانی با معاون وزیر خارجه، وزیر خارجه و معاون نخست وزیر و دستیار رئیس جمهور و شخص رئیس جمهور داشتم که حدود ۹ ساعت به طول انجامید و مذاکره با رئیس جمهور آذربایجان نزدیک ‌به یک‌ساعت و نیم طول کشید که در مجموع خیلی سازنده و مفید بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: درباره درگیری ها، دوستان آذری توضیحات مفصلی دادند و ابعاد مختلف آن بحث‌‌ شد. ما نظرات خودمان را گفتیم، به هر حال یکسری حواشی و‌ نگرانی ها وجود دارد که صریح مطرح کردیم و دوستان آذری خیلی صادقانه پاسخ داده و توضیحاتی را ارائه دادند.

وی خاطرنشان کرد: این رایزنی ها خیلی مفید بود و نگاه دقیق تری را به ما درباره قره باغ می دهد و دوستان آذری هم متوجه دیدگاه های منطقه ای و دیدگاه های خاص جمهوری اسلامی ایران شدند.

معاون وزیر خارجه بیان کرد: درباره پیشنهاد و‌ طرح جمهوری اسلامی ایران برای شروع گفت و گو‌ها و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و رسیدن به یک صلح پایدار، گفت و‌گوهای مفصلی انجام شد و به صورت جزیی ابعاد طرح را توضیح دادم و‌ دوستان آذری با علاقه گوش دادند و سوالاتی را مطرح و درباره ابعاد مختلف آن بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: در مجموع برخورد طرف آذربایجانی و شخص رئیس جمهور برخورد بسیار مثبتی بود. طبیعتا باید این طرح را با جزییات آن بیشتر مورد بررسی قرار دهند. ما صرفا معرفی کردیم و باید بررسی های دقیق تری انجام شود.

وی گفت: با کشورهای دیگری (روسیه، ارمنستان و ترکیه) هم که این طرح را مطرح خواهیم کرد، نظرات را ما جمع آوری می کنیم، آن کشورها  طرح را بررسی خواهند‌کر‌د.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران به باکو ابراز امیدواری کرد در یک حرکت جمعی بتوانیم به راه حلی برسیم که بتواند این بحران را کاهش دهد یا به اتمام برساند و ما زودتر بتوانیم از تلفات و هزینه هایی که رو‌ به بالا رفتن است و به ویژه تلفات انسانی جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: طرحی که جمهوری اسلامی ایران ارائه داده، دارای چند ویژگی است که آن را از ایده های موجود متمایز می کند، مهمترین ویژگی پیشنهاد ایران این است که بعد منطقه ای دارد و کشورهایی را که در منطقه دخیل و درگیر هستند را در برمی گیرد و نقش تعریف می کند و‌ بعد یک‌ نگاه واقع بینانه به این بحران و درگیری ها دارد.

 به گزارش فارس، عراقچی اضافه کرد: تا الان سه دور آتش بس توسط کشورهای مختلف پیشنهاد و برقرار شده و تقریبا بلافاصله شکسته شده است. در طرح ایران به آتش بس یک نگاه واقع بینانه وجود دارد و این واقع بینی نسبت به صحنه میدان را نشان می دهد و‌ به خاطر همین بسیار مورد توجه طرف آذری قرار گرفته است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ادامه داد: احساس من این است که در مجموع این پیشنهاد زمینه پیشرفت را دارد و باید با طرف های دیگر هم مشورت کنیم. برخورد جمهوری آذربایجان با این طرح در مجموع مثبت و سازنده بود و در عین حال ما جمع بندی طرح را موکول می‌کنیم هم به بررسی طرف آذری و هم بعد از طرح موضوع با کشور‌هایی که در این زمینه صاحب رای و اثر هستند.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران به باکو در پایان در رأس هیأتی باکو را به مقصد مسکو ترک کرد و بعد از رایزنی با مقامات روس در خصوص طرح ابتکاری ایران در ادامه به ایروان و پس از آن به آنکارا سفر خواهد کرد.

به گزارش فارس، پس از آنکه چندی پیش خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از طرح ایران برای حل مناقشه قره باغ خبر داد و گفت ایران طرحی را آماده کرده که با مشورت با هر دو طرف موضوع یعنی جمهوری آذربایجان و ارمنستان و دولت‌های منطقه و همسایگان پیگیری خواهد شد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روز (سه شنبه) از تدوین طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ و تصویب آن توسط مقامات عالی کشور خبر داد و گفت: عراقچی این طرح را در سفر به باکو، مسکو و ایروان مورد پیگیری قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران جمهوری آذربایجان دوستان آذری طرح ابتکاری رئیس جمهور امور خارجه وزیر خارجه قره باغ برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان

ایویتسا داچیچ، وزیر امور خارجه جمهوری صربستان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص موضوعات مورد علاقه در عرصه روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو تشکیل دور جدید مجلس صربستان را تبریک گفت و اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشور صربستان اهمیت قائل است.

وی با اشاره به رویکرد اصولی کشورمان در خصوص احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها، بر تعهد و احترام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید کرد.

 امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از این گفتگو، به تشریح سیاست‌های کشورمان در خصوص منطقه بالکان پرداخت و تصریح نمود: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان و ارتقاء همزیستی میان همه اقوام و پیروان تمامی ادیان در این منطقه است و در این چارچوب، تقویت روابط با صربستان مورد استقبال ماست. 

وزیر امور خارجه صربستان نیز در این تماس، ضمن ابراز خرسندی از ارتباطات و تعامل نزدیک بین مقامات عالیرتبه دو کشور در سطوح مختلف اظهار داشت، جمهوری صربستان همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد.

ایویتسا داچیچ اعمال استانداردهای دوگانه و استفاده ابزاری از نهادهای بین‌المللی را در راستای سیاست فشار برخی دولت های غربی علیه کشورهای مستقل ارزیابی کرد و لزوم همبستگی افزون‌تر دولت های مستقل در مواجهه با اینگونه تلاش‌ها و اقدامات را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و صربستان بر تداوم تماس‌ها در جهت توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه و همچنین استمرار رایزنی‌ها در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.

آیا عادی سازی روابط بین کوزوو و صربستان ممکن است؟رئیس جمهور صربستان در گفتگو با رئیسی: در مبارزه با تروریسم در کنار ایران ایستاده‌ایم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • نگاه کرامت‌مندانه ایران به کشورهای همسایه برای تشکیل یک منطقه قوی
  • اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است