Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در فضای مجازی یک مدیریت تعریف شده وجود ندارد، گفت: در حوزه فضای مجازی و اینترنت با چالش‌ها و تهدیدهای جدی روبه‌رو هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد شامگاه چهارشنبه در مراسم آغاز جشن‌های هفته وحدت در استان گلستان اظهار داشت: امروز رسانه‌ها به ویژه مجازی نقش مهمی در تحولات سیاسی اجتماعی و فرهنگی دارند و ما باید از این ابزار درست استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بدون تردید نظام جمهوری اسلامی می‌تواند ظرفیت‌های خود را در حوزه رسانه ارتقا ببخشد و از قدرت آن به خصوص از فضای مجازی در سطح بالایی استفاده کند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه جمهوری اسلامی به رغم اینکه عمر کوتاهی را در حوزه رسانه تجربه می‌کند موفقیت‌های خوبی دارد، گفت: رسانه‌های بزرگ و قدرتمند از عقبه چندصدساله برخوردارند و یک شبکه در هم تنیده هستند و عقبه قدرتمند سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اطلاعاتی هم دارند. جمهوری اسلامی در برابر این شبکه قدرتمند نقش مهمی را در تحولات و تغییرات سیاسی اجتماعی در منطقه و جهان داشته است.

وی با تأکید براینکه کوچک شمردن ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها سبب کاهش امید می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر قدرت رسانه‌ای جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی نبود، شرایط منطقه و جهان شاید به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد. یکی از مشکلات ما این است که نگاه ما معطوف به کاستی‌ها و ضعف‌هاست و نقاط قوت دیده نمی‌شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: دنیا امروز نگران قدرت رسانه‌ای ایران و جبهه مقاومت است که توانسته در چند دهه مقابله با قدرت‌های بزرگ، یک جبهه واحدی را بین امت‌های مسلمان ایجاد کند. امروز نمی‌توانید بین امت فلسطین و سوریه و لبنان، عراق، ایران و همه اسلام فاصله ببینید. این جبهه متشکل جبهه قدرتمندی است.

وی بیان داشت: امروز وحدت ما، شعاری نیست بلکه وحدت امت اسلامی در مقام عمل تعریف شده است. ملت ایران و عراق یک جبهه واحد هستند و این را در اربعین مشاهده می‌کنیم. ملت‌های مسلمان منطقه مبدل به یک امت واحده شدند و در سطح بالایی از وحدت برخورداند که وحدت جبهه اسلام را در دنیای غرب نمی‌توان دید. ما با فلسطین نه تنها در مبانی فکری و اسلامی همچون قبله، قرآن و پیامبر واحد در یک جبهه قرار داریم بلکه در برابر نظام سلطه دارای راهبردی یکسان یا همان وحدت استراتژیک هستیم. امروز اقتدار جبهه مقاومت ناشی از همین راهبرد و وحدت استراتژیک است.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: قدرت رسانه در جبهه مقاومت بسیار مهم است و امروز شبکه‌ای قدرتمند در برابر شبکه جهانی که مدیریت آن دست صهیونیست هاست شکل گرفته است.

لرستان|ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی ظهور و مهدویت؛ دشمن از ما جلوتر استفضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| راه مقابله با انحصارگرایی آمریکا در اینترنت، استقلال در فضای مجازی است/ نگرانی آمریکایی ها از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در ایران«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»|نفوذ جریان معاند به شبکه های داخلی اینترنت/ ضرورت تحقیق و تفحص از وزارت ارتباطات

وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه فضای مجازی و اینترنت با چالش‌ها و تهدیدهای جدی روبه‌رو هستیم و یک مدیریت تعریف شده را در اندازه مورد انتظار شاهد نیستیم. رسیدن به یک نقطه قابل قبول در حوزه فضای مجازی دشوار است اما از مسئولان این انتظار جدی وجود دارد که این حوزه را قانونمند کنند، برای آن وقت بگذارند و سیاست‌های ابلاغی رهبری را دقیق مورد توجه قرار دهند. هرچند در این حوزه گام‌هایی برداشته شد اما نیازمند برداشتن گام‌های بلندتر است.

امام جمعه موقت تهران به تربیت و به‌کارگیری نسل جوان اشاره کرد و گفت: جوانان و بها دادن به این نسل جزو موضوعات مهم است که جوانان هوشمند استان باید آن را مطالبه کنند و نقشه راه داشته باشند. در این 4 دهه اتفاقات بزرگی در ایران رخ داده است و انقلاب اسلامی این ظرفیت را برای پرورش نسل جوان دارای اطلاعات و تخصص در حوزه‌های مختلف فراهم کرد.

وی افزود: انقلاب که پیروز شد کل خانواده دانشگاهی کشور در ایران 170 هزار نفر و تحصیلات اغلب این افراد در مقطع کارشناسی ارشد بود؛ در مدت 4 دهه جمعیت ایران دو برابر شده اما خانواده دانشگاهی به حدود 4.5 میلیون نفر رسیده است.

ابوترابی‌فرد بیان داشت: سرعت تولید علم در ایران، بالاترین شتاب در جهان بوده و این نسل جوان در دوران انقلاب تربیت شده است. تربیت نیروی انسانی کار سختی است اما بکارگیری این نیروی عظیم خیلی سخت تر است.

انتهای پیام/581/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه موقت تهران حوزه فضای مجازی ابوترابی فرد جبهه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح وزیر در مورد گزارش وضعیت اینترنت: زمان مشخصی وجود ندارد/ از شورای عالی فضای مجازی بپرسید/ انشاا... بهتر می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از ایسنا، با وجود آنکه در همه دولت‌ها تلاش شده تا اینترنت با سرعت‌های بالا در اختیار مردم قرار گیرد اما گاهی مردم از کندی سرعت اینترنت اعلام نارضایتی می‌کنند؛ به گونه‌ای که اوایل تابستان سال گذشته رئیس‌جمهور در پی سفرهای استانی خود با برخی گلایه‌های مردم از این موضوع روبه رو شد و پس از آن دستوری برای حل این مشکل ارائه کرد.

در واقع کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی رئیس جمهور مأمور بررسی این موضوع شد تا نتیجه راهکارهای رفع دغدغه مردم تا یک ماه بعد از این دستور ارائه کند. وزیر ارتباطات هم اعلام کرد نمایندگان خود را به مرکز ملی فضای مجازی معرفی کرده‌اند و امیدوارند در دوره جدید این مرکز از ظرفیت‌های خود برای برطرف کردن مشکلاتی که خارج از اراده وزارت ارتباطات است استفاده کند.

درباره ساز و کار این کارگروه و چگونگی بررسی وضعیت اینترنت توسط کارگروه مذکور گفته شد که ساز و کار بررسی در همان کمیته مشخص خواهد شد. احتمالاً به صورت نظر سنجی‌های مستقیم و غیر مستقیم از کسب‌وکارها و از عموم مردم، گزارش‌های فنی از مراکز مرتبط در کشور در اپراتورها و وزارت ارتباطات و از طریقی که این کار گروه تشخیص دهد، قطعاً این گزارش‌ها تهیه می‌شود.

البته در آن زمان تأکید شد که زمان مشخصی در مصوبه وجود ندارد اما این کارگروه در حداقل زمان ممکن این گزارش‌ها را تهیه خواهد کرد و به محض تهیه شدن در دستور شورای عالی فضای مجازی قرار می‌گیرد.

حال با گذشت ۹ ماه از دستور رئیس جمهور برای پیگیری کندی اینترنت، عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به کندی اینترنت توضیح داد: وضعیت این کارگروه را می‌توان از دبیر شورای عالی فضای مجازی پیگیری کرد اما باید گفت در آن کارگروه، راهکارهای کوتاه، میان و بلند مدت را برای بهبود شبکه پیشنهاد کردیم که بخشی از این راهکارها پیاده‌سازی شده است و داشبوردهای جهانی روند بهبود را نشان می‌دهد که البته با آن چیزی که هدف ماست، هنوز فاصله زیادی داریم و ان‌شاءالله وضعیت بهتر می‌شود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894890

دیگر خبرها

  • تهدیدهای فضای مجازی برای کودکان
  • «بارانی» امام جمعه موقت سمنان شد
  • امام جمعه موقت سمنان منصوب شد
  • انتصاب امام جمعه موقت جدید سمنان
  • گرگان با ۷ چالش عمومی در مدیریت شهری روبه‌رو است
  • حمله موشکی سپاه به اسرائیل/ وضعیت سلامتی رهبر انقلاب چگونه است؟ / چرا کاظم صدیقی هنوز امام جمعه تهران است؟ / علت مرگ پرستو بخشی/ احتمال حمله اسرائیل به ایران
  • امام جمعه موقت اهواز: تهاجم ایران به رژیم صهیونیستی در طول تاریخ بی‌سابقه بود
  • توضیح وزیر درباره وضعیت اینترنت؛ از شورای عالی فضای مجازی بپرسید
  • توضیح وزیر در مورد گزارش وضعیت اینترنت: زمان مشخصی وجود ندارد/ از شورای عالی فضای مجازی بپرسید/ انشاا... بهتر می‌شود
  • آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت اعلام شد