Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد حمزه زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به آسیب دیدن بخش‌های مختلف حوزه صنایع ‌دستی آذربایجان شرقی طی یک سال اخیر شیوع کرونا، تسهیلاتی در این زمینه به هنرمندان فعال اختصاص پیدا کرد که تاکنون ۲۸ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال به این قشر در سطح استان اعطا شده است.

وی صنایع‌ دستی را یکی از ۱۰ رسته مهم آسیب‌دیده به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور خواند و اظهار داشت: آذربایجان شرقی یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور در بخش تولید صنایع‌ دستی است که با فعالیت ۱۳ هزار هنرمند در بیش از ۸۰ رشته هنری، بخش عمده‌ای از صنایع ‌دستی کشور را تأمین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمزه زاده ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان، روند تولید و فروش صنایع‌ دستی که تأثیر بسزایی در رونق چرخه اقتصادی هنرمندان و منطقه داشت، با چالش‌های بسیار اساسی و مهمی مواجه است که برون رفتن از این چالش نیازمند زمان و ارایه تسهیلات ویژه است.

وی اضافه کرد: پیرو اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر حمایت از فعالان حوزه صنایع ‌دستی با اختصاص تسهیلات ویژه کرونایی، این اداره کل نیز از مراحل اولیه پیگیری‌های مستمر خود را در راستای تخصیص تسهیلات لازم به هنرمندان استان انجام داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: در راستای حمایت از هنرمندان حوزه صنایع ‌دستی استان راه‌اندازی بازار اینترنتی صنایع‌دستی در مراحل پایانی قرار دارد و با آغاز به کار این بازار مجازی بستر لازم برای ارتباط مستقیم هنرمندان و متقاضیان برای فروش، آموزش و معرفی آثار هنری فراهم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن طیف متنوعی از صنایع دستی دارای «نشان ملی مرغوبیت» و «مهر اصالت یونسکو» به مانند نگینی بر تارک فرهنگ و هنر ایران زمین می درخشد که اخذ ۲۶ نشان ملی مرغوبیت توسط هنرمندان عرصه صنایع دستی این استان برای ۲۶ رشته طی سال های اخیر و فعالیت ۱۱ هزار هنرمند در ۸۰ رشته نشان دهنده جایگاه این صنعت در استان است.  

فعالیت هنرمندان آذربایجان شرقی در رشته‌های مختلف و متنوع همچون قالی بافی، کیف و کفش چرم، قلم زنی، سوزن کاری، منبت، نقره کاری، نساجی در قالب چاپ باتیک، سفال، سرامیک و کاشی کاری، صنایع چرم دست دوز، قالی و تابلو فرش، آئینه کاری، گلیم بافی، مجسمه سازی، ملیله دوزی، ممقان دوزی (رودوزی ممقان)، منجوق دوزی، معرق کاری، میناکاری، نقاشی روی سفال و زیورآلات سنتی و سایر رشته‌ها، این استان را در کنار اصفهان به یکی از دو قطب اصلی صنایع دستی ایران تبدیل کرده است.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی ویروس کرونا آذربایجان شرقی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی ویروس کرونا آذربایجان شرقی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تسهیلات بانکی ویروس کرونا آذربایجان شرقی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اخبار کنکور آذربایجان شرقی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: واقف بهروزی در گفت‌ و گو با خبرنگاران با اشاره به عملکرد اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی در حوزه‌ وصول درآمدهای عمومی و مولدسازی دارایی‌های دولت در سال گذشته، افزود: در حوزه وصول درآمدهای عمومی آذربایجان‌شرقی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب شاهد تحقق ۱۲۲ درصدی و ۱۱۹.۲۳ درصدی نسبت به رقم مصوب بودیم.

وی اضافه کرد: برگزاری جلسات ستاد درآمد و تجهیز منابع استان آذربایجان‌شرقی با هدف پیگیری وصول و رشد درآمدهای استان به صورت ماهانه برگزار می‌شود، از همین رو، رشد ۶۴.۸۰ درصدی مصوب درآمدهای عمومی استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: همچنین مجوز فروش ۲۴ فقره از املاک مازاد دستگاه‌های دولتی آذربایجان‌شرقی در سال ۱۴۰۲ اخذ شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در تبدیل اسناد دفترچه ای از تک برگ عادی به اسناد تک برگ دولتی نیز با افزایش مواجه بودیم که در سال گذشته این تعداد به ۱۷ هزار و ۵۱۸ فقره رسید.

درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۹، ۴۲ هزار میلیارد ریال مصوب شده بود که ۱۰۸ درصد معادل ۴۵ هزار میلیارد در سال ۱۴۰۰، ۶۵ هزار میلیارد ریال مصوب و ۷۶ هزار میلیارد ریال معادل ۱۱۶ درصد و در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۰۰ هزار میلیارد ریال مصوب و ۱۲۲ هزار میلیارد ریال معادل ۱۲۲ درصد وصول شد.

برای سال ۱۴۰۲ نیز رقم مصوب ۱۵۰ هزار میلیارد ریال بود که ۱۷۸هزار میلیارد ریال معادل ۱۱۹.۲۳ درصد وصول شد.

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد