Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع وابسته به نخست وزیر مکلف لبنان گزارش دادند که دولت ظرف ۳ روز آینده تشکیل خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار، منابع جریان المستقبل گزارش دادند که تقریباً توافق نهایی میان میشل عون، رئیس جمهوری لبنان و سعد حریری، نخست وزیر مکلف این کشور درباره چرخشی شدن پست‌های وزارتی به استثنای وزارت دارایی که در اختیار گروه‌های شیعه خواهد بود نهایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

طبق اعلام منابع همچنین حریری موافقت کرده تا وزارت کشور را در ازای وزارت خارجه تحویل تیم رئیس جمهور بدهد.

این منابع افزودند که حزب الله برای جلوگیری از مانع‌تراشی برابر تشکیل دولت اصراری به تصدی وزارت بهداشت ندارد و این وزارتخانه در اختیار حزب سوسیالیست ترقی خواه قرار خواهد گرفت. بنابراین وزارت کار یا آموزش و پرورش در اختیار حزب‌الله قرار می‌گیرد. همچنین قرار است وزارت ارتباطات تحویل گروه مسیحی داده شود، ضمن اینکه جریان المرده خواستار تصدی وزارت انرژی شده؛ البته بعید است که این وزارتخانه در اختیار آن قرار بگیرد.

منابع وابسته به سعد حریری تصریح کردند که دولت ظرف 3 روز آینده تشکیل خواهد شد و امروز نیز قرار است حریری نشستی با میشل عون داشته باشد.

منابع مذکور خاطرنشان کردند که با وجود موافقت‌های اولیه اما هنوز بحث چرخشی شدن پست های وزارتی قطعی نشده و رئیس جمهور خواستار تصدی وزارت امنیت نیز هست که بحث در این خصوص ادامه دارد؛ البته به نظر نمی‌رسد که مشکلی در این زمینه به وجود بیاید.

لبنان|نبیه بری: دولت جدید طی روزهای آینده تشکیل می‌شودواکنش فراکسیون پارلمانی حزب‌الله و مفتی اهل سنت لبنان به هتاکی فرانسه به پیامبر(ص)

از سوی دیگر منابع آگاه از روند مذاکرات ترسیم مرزها میان لبنان و رژیم صهیونیستی گزارش دادند که فضای دور دوم این مذاکرات که روز گذشته برگزار شد خوب بود. به گفته منابع این مرحله می‌تواند مرحله شروع واقعی مذاکرات توصیف شود ؛چرا که لبنان نقشه‌های مورد نظر خود را برای مذاکره در خصوص مساحت 2290 کیلومتر مربع ارائه داده است.

روز گذشته دور دوم مذاکرات برای تعیین مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی برگزار شد که قرار است ادامه آن ساعت 10صبح روز به وقت بیروت از سر گرفته شود.

بعد از چند سال از میانجیگری آمریکا، در تاریخ 14 اکتبر سال جاری میلادی در مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان، اولین دور مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی با نظارت واشنگتن انجام شد.

اولین جلسه بیش از یک ساعت طول کشید که با اظهارات هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در لبنان، دستیار وزیر خارجه ایالات متحده در امور خاور نزدیک، رئیس هیئت لبنان و رئیس هیئت صهیونیستی همراه بود.

این جلسه به دور از رسانه ها وتحت نظارت سازمان ملل و با میانجیگری آمریکا برگزار شد. درحالی که طرف صهیونیستی و آمریکایی برای سوءاستفاده از این مذاکرات در راستای تبلیغات عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم اسرائیل برنامه‌ریزی کرده بودند، لبنان با گرفتن هرگونه عکس یادگاری از این جلسه مخالفت کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آینده تشکیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

به گزارش ورزش سه، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کرد که توافقات در حال انجام است تا با وزارت ورزش برای حق پخش به نتیجه برسند و در شش ماه آینده این اتفاق رقم خواهد خورد و آئین نامه تقدیم دولت خواهد شد.

جبلی در ابتدای صحبت های خود گفت: تبریک صمیمانه می‌گویم به طرفداران دو تیم بزرگ استقلال و پرسپولیس، آرزویی که پس از سالها اتفاق افتاد و می‌خواهم این مژده را به همه هواداران ورزش بدهم که در حال تدوین آئین‌نامه ای هستیم که تقدیم هیئت وزیران خواهیم کرد.

جبلی اعلام کرد که برای حق پخش مسابقات تلوزیونی در حال توافق با وزارت ورزش هستند و گفت: بر اساس برنامه هفتم حداکثر شش ماه بعد از تصویب برنامه هفتم موظف هستیم که ما و وزارت ورزش آئین نامه ای را برای تعیین تکلیف حق پخش تقدیم دولت بکنیم و روی پیشنهاد مشترک ما توافق داریم با وزارت ورزش و فکر می‌کنم که این اتفاق رقم بخورد و تکلیف حق پخش مشخص شود.

جبلی همچنان ابراز امیدواری کرد که در سال جاری و مسابقات فصل آینده فوتبال ایران تمام مسابقات فوتبال در استان های مختلف با تجهیز شدن واحدهای سیار با کیفیت HD و کارگردانی بهتر به مرحله پخش برسد.

دیگر خبرها

  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • رفع فیلتر گوگل پلی در آینده نزدیک !
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
  • ۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران