Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@10:37:33 GMT

سقوط قیمت نفت رکورد زد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۵۱۳۶

آفتاب‌‌نیوز :

بهای معاملات نفت برنت دو دلار و هشت سنت معادل ۵.۱ درصد کاهش یافت و در ۳۹ دلار و ۱۲ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا دو دلار و ۱۸ سنت معادل ۵.۵ درصد کاهش یافت و در ۳۷ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه بسته شد.

این پایین ترین قیمت برای نفت برنت از ۱۲ ژوئن و پایینترین قیمت نفت آمریکا از دوم اکتبر بود و بزرگترین ریزش روزانه هر دو شاخص از هشتم سپتامبر به شمار آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عامل دیگری که فشارهای کاهشی در بازار نفت را تشدید کرد، رشد بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته به دلیل افزایش تولید این کشور بود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۲۳ اکتبر، با افزایش تولید به بالاترین حد از ژوییه، ۴.۳ میلیون بشکه رشد کرده و به ۴۹۲.۴ میلیون بشکه رسیده است. این رشد بسیار بالاتر از رشد ۱.۲ میلیون بشکه بود که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند.

اندی لیپو، رییس شرکت مشاوره "لیپو اویل آسوشیتس" در این باره گفت: افزایش تولید به رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا منجر شد و با توجه به قرنطینه های جدیدی که در اروپا مشاهده می شود، این خبر بدی برای بازار نفت بود.

افت قیمتهای نفت منعکس کننده وضعیت مشابه در سایر بازارهای پرریسک بود. شاخصهای سهام آمریکا همگی نزول کردند و اس اند پی ۵۰۰ حدود ۲.۹ درصد کاهش ثبت کرد.

دلار آمریکا که ارز مطمئن به شمار می رود، تحت تاثیر چشم انداز قرنطینه ملی در آلمان و فرانسه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ۰.۵ درصد رشد کرد. رشد ارزش دلار معاملات نفت را برای دارندگان ارزهای دیگر گرانتر ساخت.

آمریکا، روسیه، فرانسه و کشورهای دیگر طی روزهای اخیر رکورد بالای ابتلای روزانه به کووید ۱۹ را ثبت کرده اند و دولتهای اروپایی محدودیتهای جدیدی را برای مهار موج جدید شیوع پاندمی وضع کرده اند.

به گفته معامله گران، قیمتهای نفت از ضعیف شدن چشم انداز توافق سریع سیاستمداران آمریکایی در خصوص بسته کمک مالی جدید هم ضربه خوردند. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که توافق بسته کمک مالی کرونا احتمالا پس از انتخابات سوم نوامبر صورت خواهد گرفت.

در بخش عرضه هم انتظار می رود تولید نفت لیبی در هفته های آینده به یک میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.

مدیر بخش بازرگانی آرامکوی سعودی اعلام کرد اوپک و متحدانش پیش از این که عرضه خود را در ژانویه سال ۲۰۲۱ افزایش دهند، ناچار خواهند بود با مشکلات متعددی پیرامون عرضه دست و پنجه نرم کنند.

رابرت یاوگر، مدیر معاملات انرژی شرکت میزوهو در نیویورک گفت: بین آمریکا و لیبی، تولید نفت در چند هفته گذشته دو میلیون بشکه در روز رشد کرده است و اگر اوپک پلاس به این موضوع توجه کند که تولیدکنندگان آمریکایی در حال افزایش تولید هستند، در این صورت این گروه برنامه افزایش تولید به میزان حدود دو میلیون بشکه در روز را در ژانویه اجرایی خواهد کرد و اجازه می دهد قیمتهای نفت به میزان قابل ملاحظه ای سقوط کنند.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین بازار افت موقتی تولید نفت آمریکا به دلیل تعطیلی نیمی از تولید منطقه خلیج مکزیکو در آستانه وقوع طوفان گرمسیری زتا را نادیده گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت نفت افزایش تولید میلیون بشکه نفت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت از پاسخ معقول ایران آرام گرفت

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه که فعالان بازار جهان با مشاهده پاسخ معقول ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی، انتظاراتشان از ریسک‌های ژئوپلیتیکی را تعدیل کردند، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، ایران شامگاه شنبه، در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد و اعلام کرد این یک عملیات محدود است.

در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئن، ۲۳ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۰ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه مه، ۲۹ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۵ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید.

وارن پاترسون، مدیر استراتژی کالا در شرکت آی‌ان‌جی در این باره گفت: پاسخ ایران، در روزهای قبل در قیمت‌ها منعکس شده بود و محدود بودن این عملیات و این واقعیت که خسارت جانی در پی نداشت، به معنای آن است که پاسخ اسرائیل، سنجیده‌تر خواهد بود اما هنوز ابهامات زیادی وجود دارد و همه چیز به واکنش اسرائیل بستگی خواهد داشت.

قیمت نفت روز جمعه با انتظار بازار برای پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی، افزایش یافته و به بالاترین حد از اکتبر گذشته صعود کرده بود.

با وجود صدمات محدود، تحلیلگران انتظار داشتند قیمت نفت در معاملات صبح دوشنبه، حداقل افزایش کوتاه مدتی داشته باشد اما افزایش قابل توجه و طولانی مدت قیمت نفت، در صورتی روی خواهد داد که عرضه به میزان قابل توجهی مختل شود، به عنوان مثال، محدودیت‌هایی در عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز ایجاد شود.

تاکنون جنگ غزه، تاثیر چندانی روی عرضه نفت نداشته است. تحلیلگران گروه ANZ Research اظهار کردند: حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در سوریه و پاسخ ایران، تنش‌ها در خاورمیانه را افزایش داد. با این حال، با توجه به مازاد عرضه فراوان و ریسک ژئوپلیتیکی بالایی که پیش از این وجود داشت، انتظار واکنش فوری قیمت نفت را نداریم. واکنش اسرائیل، مشخص خواهد کرد آیا، این تنش پایان پیدا می‌کند یا ادامه خواهد یافت.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران گروه سیتی ریسرچ گفتند: تنش‌های ژئوپلیتیکی در طول سه ماهه دوم امسال، قیمت نفت را در بازه ۸۵ تا ۹۰ دلار در هر بشکه نگه داشته است. از آنجایی که عرضه و تقاضا در بازار، در طول سه ماهه اول سال، تا حد زیادی متوازن بوده است، با تنش زدایی، قیمت نفت می‌تواند به ۸۰ تا ۷۰ دلار در هر بشکه نزول کند. آنچه که بازار از نظر ما، در حال حاضر حساب نمی‌کند، احتمال ادامه رویارویی مستقیم میان ایران و اسرائیل است که برآورد می‌کنیم باعث می‌شود قیمت نفت با توجه به ماهیت رویدادها، بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه معامله شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • قیمت جهانی نفت افت کرد
  • قیمت نفت از پاسخ معقول ایران آرام گرفت
  • افزایش قیمت نفت به دنبال حمله ایران به صهیونیست ها
  • افزایش قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل/ قیمت هر بشکه به ۱۰۰ دلار می‌رسد؟
  • افزایش قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل | قیمت هر بشکه به ۱۰۰ دلار می رسد؟
  • حمله ایران به صهیونیست ها قیمت نفت را بالا برد