Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@02:16:28 GMT

بیانیه بسیج فرهنگیان خطاب به مجمع نمایندگان استان

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۵۱۸۲

بیانیه بسیج فرهنگیان خطاب به مجمع نمایندگان استان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری در نامه‌ای خطاب به رئیس مجمع نمایندگان استان مواردی را در خصوص نحوه جذب معلم تذکر دادند.

متن این بیانیه در زیر آمده است؛

رئیس محترم مجمع نمایندگان چهارمحال‌و‌بختیاری

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد(ص)، نیک مستحضرید که پیشرفت و آبادانی جامعه در گروی تربیت انسان‌های آن جامعه مطابق ارزش‌ها و مبانی اسلامی می‌باشد؛ و این مهم محقق نمی‌گردد مگر به دست معلمان متعهد و متخصص آن جامعه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا لازم است سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری در حوزه نظام آموزش و پرورش با دقت و حساسیت بالایی صورت گیرد.

اما اخیرا حرکت‌هایی از جانب مجلس شورای اسلامی مشاهده می‌شود که دنباله‌رو سیاست‌ها و نگاه‌های غلط گذشته به نظام مسائل آموزش و پرورش می‌باشد؛ پیشنهاد طرح الحاق تبصره ١٧ به ماده ١٧ قانون تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش از جمله تکرار مدام اشتباهات و غفلت‌های گذشته است.

این قانون که در سال ١٣٨٨ جهت تعیین تکلیف استخدام ۶۰ هزار نیرو در وزارت آموزش و پرورش به تصویب رسید، امیدهایی را در جهت ساماندهی به پروسه جذب معلمان ایجاد کرد. اما اضافه شدن ١٠ تبصره به این قانون طی ١١ سال، سبب شده است که تا امروز حدود ۵۰ درصد(١٩٧ هزار نفر) از متولیان تربیت جامعه، براساس مصوبات مجلس و مجوزهای مقطعیِ جذب نیروی انسانی، بدون در نظر گرفتن شیوه‌های علمی جذب و سنجش صلاحیت‌های تخصصی و حرفه‌ای، برخورداری از سن مناسب و حتی مدرک تحصیلی مناسب، و بدون انطباق با نیازهای واقعی مناطق به دستگاه آموزش و پرورش وارد گردند.

این درحالی می‌باشد که طبق قانون، افراد مشمول این قانون باید از مسیر آموزش فنون معلمی در دانشگاه فرهنگیان عبور کنند، اما به اذعان جناب آقای بطحایی وزیر اسبق آموزش و پرورش، معمولا دولت به بهانه کمبود بودجه طول و کیفیت دوره‌های آموزشی را از یکسال به ۶ ماه و ۳ ماه و حتی یکماه کاهش داده است.

همچنین تصویب این طرح سبب اشغال ردیف‌های استخدامی اختصاص یافته به آموزش و پرورش توسط تعداد بیشماری نیروی غیرمتخصص شده، و مانع جذب نیروهای جوان و مستعد از طریق کنکور سراسری و استخدامی ماده۲۸ می‌گردد. که این فعل به معنای بی‌توجهی نمایندگان محترم مجلس انقلابی به اسناد بالادستی مانند سند تحول بنیادین، ماده ۶۳ قانون توسعه و ماده ۲ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در خصوص استقرار نظام ملی تربیت معلم و راه اندازی دانشگاه ویژه فرهنگیان می‌باشد.

لازم است سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با رؤسا و مدیران آموزش و پرورش  را یادآور شویم که صریحا خطاب به نمایندگان مجلس فرمودند این طور نباشد که یک جوری تصویب کنند که مثال یک جمعی یک وقت بی حساب به شکل برف انباری همین جوری وارد آموزش و پرورش بشوند. این جوری مصلحت نیست، هر کاری انجام می‌گیرد ورودی معلمین باید از طریق این دو دانشگاه باشد.

حال از شما نمایندگان محترم چهارمحال و بختیاری انتظار می‌رود:

١. پس از اطلاع از دلایل تخصصی و قانونی رد طرح مذکور در هنگام رای‌گیری در صحن علنی مجلس قاطعانه به آن رای مخالف داده و با شفاف کردن رای خود از نگرانی دلسوزان نظام تعلیم و تربیت کشور بکاهند.

۲. با تصویب قوانین دقیق و کارشناسی شده، ضمن پایان دادن به جذب نیروی انسانی از مسیری جز دانشگاه فرهنگیان، زمینه را جهت سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای و قانونی مشمولان این طرح، و استخدام نیروهای لایق و شایسته فراهم گردانند.

۳. مقام معظم رهبری در امر استخدام چه از راه دانشگاه فرهنگیان و یا راه‌های دیگر، می‌فرمایند شایسته‌ها را جذب کنید، لذا انتظار می‌رود یکبار هم شده بنای جذب و گزینش آموزش و پرورش را تقویت کنید و امری جدی در کیفیت گزینش صلاحیت‌های اعتقادی و اخلاقی انجام دهید.

۴. با تغییر نگاهِ اقتصادی، و بنگاه کاریابی و حل مشکلاتِ اشتغال به نظام تعلیم و تربیت کشور، شاهد تلاش‌های ایشان در جهت توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان و ارتقای سطح تربیت معلم تراز انقلاب و در نتیجه پیشرفت و حرکت به سمت آرمان‌های جمهوری اسلامی باشیم.

در پایان به استحضار می‌رساند مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری، آماده هرگونه همکاری با نمایندگان استان در باب حل این مساله و تحقق مطالبات مقام معظم رهبری می‌باشد.

و السلام علی من اتبع الهدی

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج اصناف و بازاریان وزارت آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان جذب چهارمحال و بختیاری دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار جدید مازندران معرفی شد

در جلسه امروز هیئت دولت یوسف نوری برای انتصاب در سمت استانداری مازندران از هیئت دولت رای اعتماد گرفت و استاندار جدید مازندران شد.

نوری که اهل استان ایلام است در ابتدای دولت سیزدهم به عنوان وزیر آموزش و پرورش فعالیت می‌کرد.

پیش از این حسینی پور استاندار سابق مازندران با حکم معاون اول رئیس‌جمهور به عنوان رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب شد.

زندگینامه یوسف نوری
یوسف نوری در سال ۱۳۴۰ متولد شده است. مدرک فوق دیپلم پرورشی، کارشناسی برنامه ریزی، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دکترای مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی دارد.

او سابقه تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه پیام نور تهران، دانشگاه علمی و کاربردی تهران و دانشگاه آزاد اسلامی را دارد و ۵ جلد کتاب و ۱۰ مورد مقاله از وی به منتشر شده است، همچنین در پژوهش‌های کاربردی کشوری فعالیت داشته و سابقه داوری نشریه‌های علمی- پژوهشی گردشگری را نیز داراست.

وی ۵۳ ماه سابقه حضور در جبهه در سال‌های دفاع مقدس را دارد، و حدود ۴۰ ماه در مناطق جنگ زده حضور داشته است، و همچنین به درجه جانبازی نائل شده است.

یوسف نوری در آذر ماه سال ۱۴۰۰ توانست به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت سید ابراهیم رئیسی از مجلس رای اعتماد بگیرد

او پیش از این انتصاب فعالیت‌هایی در آموزش و پرورش داشته که از جمله آنها می‌توان به معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان ایلام، معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش استان ایلام، مسئول پرورشی مدارس جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های بحرین و قطر، رئیس سازمان آموزش و پرورش استان ایلام، معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش تهران و ایلام، مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد.

فهرست سایر سوابق اجرایی
• مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی
• نماینده قرارگاه سازندگی خاتم االنبیاء صل الله علیه و آله در دولت و مجلس شورای اسلامی
• معاون اجرائی و معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی
• مدیرتامین مالی گروه پتروشیمی‌های خط اتیلن مرکز و عضو هیات مدیره پتروشیمی جهرم
• مشاور اقتصادی هلدینگ کشاورزی کوثر بنیاد شهید و ایثارگران انقلاب اسلامی
• رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وارتباطات وزارت آموزش و پرورش
• مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • استاندار جدید مازندران معرفی شد
  • ببینید | جزئیات جالب بیانیه سپاه پاسداران خطاب به مردم ایران در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸
  • ۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان بوشهر احداث می‌شود
  • استاندار جدید مازندران را بیشتر بشناسید
  • مدودف خطاب به آمریکایی‌ها: حرامزاده‌ها فقط جنگ را طولانی می‌کنید
  • بیانیه مجمع نمایندگان گیلان به مناسبت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • مدودف خطاب به آمریکایی‌ها: حرامزاده‌ها با این کار فقط جنگ را طولانی می‌کنید