Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ از تخریب خانه هوشنگ مرادی کرمانی خالق قصه‌های مجید به قصه خانه خبر داد و گفت: این نویسنده حوزه کودک و نوجوان در یکی از کوچه‌های خیابان شهید جاویدی تهران زندگی می کرده است. سنگفرش کوچه و لایه برداری دیواره‌ها از اولین اقدامات در این دوره خواهد بود همچنین یکی از خانه‌های مجاور این ملک تملک می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولاً خانه بزرگان به موزه تبدیل خواهد شد.

در این هفته همچنین ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در جمع رؤسای تشکل‌های گردشگری حضور پیدا کرد و گفت: نیاز است برای تسریع در پرداخت تسهیلات کرونا فعالان گردشگری چنانچه در قالب راهنمایان گردشگری یا دفاتر خدمات مسافرتی جای می‌گیرند در سامانه دفاتر اطلاعات خود را بارگذاری کنند و در صورتی که در گروه سایر واحدها قرار دارند ورود به سامانه تأسیسات گردشگری به نام جانا را در برنامه فوری خود بگنجانند، این تسهیلات و امهال در پرداخت تنها بر اساس درخواست فعالان انجام می‌شود.

این هفته همچنین خبرگزاری مهر در گزارشی اعلام کرد منظر بصری خانه بروجردی‌های کاشان با ساخت یک مجتمع تجاری بالاتر از گلدسته و مناره‌های آن به خطر افتاده، این در حالی است که از این منظر برای تبلیغ گردشگری و نماد کاشان استفاده می‌شد.

اداره راه و شهرسازی کاشان هفته گذشته در اعتراض به ساخت این بنا نامه‌ای به میراث فرهنگی، دادستان و نماینده مجلس کاشان ارسال کرد که تخلفات این پروژه در رابطه با ارتفاع را بیان کرده است.

در این هفته همچنین علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی در نشست اعضای هیأت امنای مجموعه‌های تاریخی فرهنگی و ملی حضور پیدا کرد و گفت: بحث ما جبران درآمدهای وزارتخانه از محل کرونا نیست بلکه بحث ما این است که بخشی از هویت ملت ما در معرض آسیب جدی قرار دارد اگر این روند ادامه پیدا کند وضعیت فوق بحرانی داریم اگر کرونا نبود موزه‌ها باید در سه ماه اول سال حدود ۳۰ میلیارد تومان درآمد داشتند اگر این وضعیت در سال آینده تکرار شود نگران نگهداشت و مرمت این بناهای تاریخی خواهیم بود.

واکنش به گرانی بلیت هواپیما

در پی افزایش نرخ بلیت هواپیماها، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پی افزایش قیمت خدمات شرکت‌های هواپیمایی در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار توقف رویه ناصحیح این شرکت‌ها شد. در متن نامه علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی آمده است: «همان‌گونه که استحضار دارید شرکت‌های هواپیمایی در اکثر مسیرهای داخلی بر خلاف دستور جنابعالی، مبنی بر لغو افزایش نرخ پروازها، قیمت خدمات خود را بیش از ۱۰۰ درصد و تحت عنوان کف قیمت افزایش داده‌اند، ضمن آن‌که دفاتر خدمات مسافرتی را نیز به‌صورت مستمر تهدید به‌قطع سیستم فروش یا ابطال قراردادهای همکاری فی‌مابین می‌کنند. لذا خواهشمند است، دستور فرمائید در خصوص توقف رویه ناصحیح و ناصواب معموله اقدامات لازم به‌عمل آید.»

این هفته همچنین گزارش‌هایی که طی بیش از هشت دهه در مجله معماری DOMUS ایتالیا درباره معماری نوین ایران تألیف و منتشر شده در قالب طرحی با عنوان نگاه دوموس به ایران مستندنگاری می‌شود. طرح نگاه دوموس به ایران با پشتیبانی سفارت ایتالیا در تهران و همکاری تحریریه این مجله انجام خواهد شد. مراتب ثبت ۵۵ اثر منقول فرهنگی تاریخی از جمله مجسمه سیاه نی زن و سردیس دایه به همراه ۵۳ اثر دیگر در نامه‌ای از سوی وزیر میراث فرهنگی به استاندار تهران ابلاغ شد.

این هفته خبرگزاری مهر در گزارشی از وضعیت گورستان تاریخی سفید چاه خبر داد و اعلام کرد سنگ‌های تاریخی و قدیمی این گورستان برای دفن مردگان جدید تخریب می‌شود این اتفاقی است که در سال‌های آینده باعث می‌شود هیچ نشانه‌ای از تاریخ در این گورستان باقی نماند.

کمیته گردشگری خوراک تشکیل شد

در این هفته مدیر کل دفتر همکاری وتوافق‌های ملی گردشگری ضمن اعلام آغاز به کار رسمی «کمیته ملی گردشگری خوراک»، ابعاد، ساختار، برنامه‌ها و نتایج فعالیت این کمیته را تشریح کرد.

لیلا اژدری پیرو برگزاری نشست ویدئو کنفرانس با ادارات کل استانی با موضوع معرفی و تشریح آغاز به کار کمیته ملی گردشگری خوراک گفت: انجام مطالعه در مورد گردشگری غذا در کشورهای دیگر، برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان گردشگری غذا و کسب تجارب آنها، نشست با اتحادیه‌های مرتبط با حوزه غذا، مذاکره با برخی از دانشگاه‌ها برای تدوین برنامه راهبردی، تهیه برنامه چشم‌انداز و پلن‌های اجرایی یک ساله و سه ساله، نهایی کردن گام پژوهشی با مرکز پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، مذاکره با دستگاه‌ها و نهادها برای همکاری و حمایت از طرح، هماهنگی با جامعه آژانس‌داران برای ایجاد بسته سفر تخصصی گردشگری غذا و نیز هماهنگی و برنامه‌ریزی با جامعه بوم‌گردی برای برگزاری رویدادهای غذا و آئین‌های مرتبط از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه به شمار می‌آیند.

کد خبر 5059051 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اصغر مونسان میراث فرهنگی کاشان هفته ناجا ویروس کرونا شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش پلیس راهور قوه قضاییه گردشگری آلودگی هوا آیت الله سید ابراهیم رئیسی وضعیت راهها شهر تهران سازمان تامین اجتماعی شبکه شاد وزیر میراث فرهنگی هفته همچنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  افراسیاب گراوند با اعلام این مطلب اظهار کرد: این جشنواره روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با اجرای برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس افزود: اجرای موسیقی زنده آشیقی، اجرای گروه‌های هنری، اجرای بازی‌های بومی‌محلی، تفریحی و همگانی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، سوارکاری، قایق‌رانی، پخت و توزیع غذای محلی، راه‌اندازی غرفه‌های کشاورزی و دامی و پرواز پاراگلایدر از  برنامه‌های جشنواره هستند.

او گفت: این جشنواره به همت شهرداری سلماس و با مشارکت اداراتی مانند ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ‌... برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • شورای توسعه گردشگری استان را تقویت می‌کنیم
  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه