Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدا و سیما، مهم‌ترین رویداد‌های تاریخی جهان در چنین روزی ( هشتم آبان ) به شرح زیر است:

ولادت حضرت محمد به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت
۱۴۹۵ سال پیش در چنین روزی، دوازدهم ربیع الاول سال ۵۳ قبل از هجرت بنابر قول برخی از مورخان مسلمان همچون مسعودی، حضرت محمد (ص)، خاتم پیامبران ولادت یافت اما در برخی منابع معتبر دیگر، روز ولادت ایشان، هفدهم ربیع الاول همان سال ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بر این اساس، جمهوری اسلامی ایران روز‌های دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول هر سال را، هفته وحدت مسلمانان نامیده است و مسلمانان جهان نیز با استقبال از این ابتکار جمهوری اسلامی ایران، در این هفته با وحدت و یکدلی، خجسته سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) را جشن می‌گیرند. هفته وحدت فرصت مناسبی برای نزدیک کردن قلوب مسلمین و ایجاد همبستگی میان آن‌ها در برابر دشمنان جهان اسلام، است.   ساخت مسجد قبا در شهر مدینه
۱۴۴۱ سال پیش، در روز دوازدهم ربیع الاول سال اول هجری قمری شالوده اولین مسجد در اسلام، توسط پیامبر اکرم (ص) در قریه‌ای به نام «قُبا» در نزدیکی مدینه، ریخته شد. آن حضرت به هنگام هجرت به مدینه، در توقفی چند روزه در این قریه، این بنای تاریخی و مذهبی را پایه گذاری کرد. توقف حضرت محمد (ص) در روستای قبا برای آن بود که حضرت علی (ع) و همراهانش به ایشان ملحق شوند زیرا حضرت علی (ع) به هنگام هجرت رسول خدا (ص) در بستر ایشان خوابید تا پیامبر (ص) از توطئه مشرکان برای قتل خود رهایی یابد. علی (ع) سپس سه روز در مکه باقی ماند تا امانت‌های مردم را که نزد رسول خدا (ص) بود به آن‌ها بازگرداند. پس از آن علی (ع) با جمعی از نزدیکان به مدینه هجرت کرد. از آنجا که مسجد در اسلام به عنوان عبادتگاه و محلی برای رسیدگی به امور مسلمانان است، مسجد قبا به عنوان اولین مسجد، اهمیت بسیاری دارد. این مسجد که اکنون تغییرات زیادی یافته است، به عنوان یکی از مکان‌های مهم تاریخی و مقدس اطراف شهر مدینه به شمار می‌رود.   شهادت شهید فهمیده و روز بسیج دانش آموزی
۴۰ سال پیش در چنین روزی، هشتم آبان سال ۱۳۵۹ هجری شمسی دانش آموز بسیجی «محمدحسین فهمیده» به شهادت رسید. محمد حسین فهمیده نامی ماندگار در خاطره و یاد مردم ایران است. او یک اسطوره فراموش نشدنی است. محمد حسین فهمیده با آغاز تجاوز رژیم بعثی صدام با وجود داشتن تنها ۱۳ سال، حماسه بزرگی را آفرید و نماد ایستادگی در برابر متجاوزان شد. امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از این نوجوان دوازده ساله، به عنوان رهبر یاد فرمودند. امروزه، شهید فهمیده، الگوی شایسته ‏ای برای دانش‏ آموزان بسیجی و جوانان و نوجوانان است. حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر  انقلاب اسلامی ایران نیز در این زمینه فرموده ‏اند: "زنده نگهداشتن یاد حادثه شهادت دانش‏ آموز بسیجی، شهید فهمیده، از اصالت‏‌های دفاع مقدس می ‏باشد. " از این رو، هشتم آبان، سالروز شهادت این فرزند انقلاب، به عنوان روز نوجوان و جوان و بسیج دانش ‏آموزی نام گرفته است تا ضمن یادآوری حماسه این قهرمان کوچک، به عنوان سرمشقی مناسب به همسالانش مطرح شود و راهش ادامه یابد.   قتل عام کفرقاسم به دست صهیونیست‌ها
۶۴ سال پیش، در روز بیست و نهم اکتبر سال ۱۹۵۶ میلادی صهیونیست‌ها در جنایتی دیگر، فلسطینی‌های ساکن روستای کفر قاسم (Kafr Qasim) را قتل عام کردند. نظامیان رژیم صهیونیستی در این روز که همزمان با آغاز حمله این رژیم به مصر بود، بدون اعلام قبلی، در روستای کفر قاسم حکومت نظامی اعلام کردند و حداقل ۴۹ تن از مردان، زنان و کودکان مظلوم فلسطینی را کشتند و ده‌ها تن را مجروح کردند. چند ماه بعد، مردم فلسطین، در اعتراض به کشتار اهالی روستای کفر قاسم، تظاهرات کردند و رژیم اشغالگر قدس مجبور شد برخی از عاملان این جنایت را، به طور ظاهری محاکمه کند. اما همه محکومین این محاکمه در سال ۱۹۶۰ عفو شدند.   درگذشت قیصر امین پور، شاعر ایرانی
۱۳ سال پیش در چنین روزی هشتم ابان سال ۱۳۸۶ هجری شمسی شاعر متعهد و انقلابی ایران، قیصر امین پور در سن ۴۸ سالگی درگذشت. قیصر امین‏ پور در دوم اردیبهشت ۱۳۳۸ در شهر گتوند خوزستان استانی در جنوب ایران چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در گتوند به پایان برد سپس به تهران آمد و دکترای خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران اخذ کرد. وی فعالیت هنری خود را از حوزه اندیشه و هنر اسلامی در سال ۱۳۵۸ آغاز کرد. امین پور پس از تصادفی در سال ۱۳۷۸ همواره از بیماری‌های مختلف رنج می‌برد و دست کم دو عمل جراحی قلب و پیوند کلیه را پشت سر گذاشته بود و در نهایت در روز سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۸۶ درگذشت. هوشیاری و دقت نظر امین پور از او شاعری مضمون یاب و نکته پرداز ساخته است. مضمون یابی و نکته پردازی او از نوعی نیست که وی را از واقعیت‌ها دور ساخته و نازک اندیشی‌های معماگونه را به ذهن و زبانش راه دهد. ویژگی زبان او در عین سادگی و روانی، از زیبایی چشمگیری برخوردار است.   حمله رژیم صهیونیستی به شبه جزیره سینا و آغاز جنگ سوئز
۶۴ سال پیش در چنین روزی، بیست و نهم اکتبر سال ۱۹۵۶ میلادی نظامیان رژیم صهیونیستی به شبه جزیره سینا واقع در مصر، حمله کردند. این حمله به دنبال اعلام ملی شدن کانال سوئز توسط جمال عبدالناصر، رئیس جمهور وقت مصر و بستن این آبراه به روی کشتی‌های رژیم صهیونیستی آغاز شد. رژیم صهیونیستی در صدد بود تا با حمله به مصر، خلیج عقبه در انتهای دریای سرخ را جهت رفت و آمد کشتی‌های خود اشغال کند. دو روز بعد، انگلیس و فرانسه نیز در حمایت از رژیم صهیونیستی، چتربازان خود را در اطراف کانال سوئز پیاده کردند. هدف از این حمله سه جانبه منصرف کردن مصر از ملی کردن این آبراه مهم بود که دریای مدیترانه را به دریای سرخ پیوند می‌دهد و تا آن زمان در اختیار فرانسه و انگلیس بود. اگرچه این منطقه مدتی به اشغال نیرو‌های متجاوز درآمد، اما سرانجام در اثر فشار افکار عمومی و بسیاری از دولت‌های جهان، با میانجیگری سازمان ملل متحد، متجاوزین، خاک مصر را در ماه مارس ۱۹۵۷ ترک کردند. این جنگ درتاریخ جنگ‌های اعراب و رژیم صهیونیستی به «جنگ سوئز» معروف است.         

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سال پیش در چنین روزی رژیم صهیونیستی اسلامی ایران ربیع الاول هفته وحدت امین پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند

به گزارش همشهری آنلاین، در سایه تداوم تجاوزهای رژیم صهیونیستی به روستاهای جنوب لبنان، حزب‌الله لبنان خبر شهادت محمد خلیل عطیه (ساجد) را در راه قدس اعلام کرد.

به این ترتیب شمار شهدای در راه قدس حزب‌الله لبنان از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی به ۲۷۱ نفر افزایش یافت.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده که این رزمنده مقاومت متولد ۱۹۹۴ در شهرک قانا و ساکن شهرک الصرفند در جنوب لبنان بود.

دو روز پیش نیز مقاومت لبنان، خبر شهادت سه تن از رزمندگان خود به نام‌های مبارک علی حمیه (صادق) از شهرک طاریا و ساکن شهرک البزالیه البقاعیه، حسین علی دغمان (ملاک) از شهرک جنوبی کفرتبنیت و علی رضا حرف (ابومهدی) از شهرک المنصوری در جنوب را منتشر کرده بود.

شبکه المیادین امروز با انتشار خبر شهادت یکی دیگر از اعضای مقاومت لبنان همچنین از تداوم حملات هوایی و توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی مناطق اطراف شهرک‌های بیت لیف، عیتا الشعب، یارون، المحمودیه، العیشیه و ارتفاعات جبل ابو راشد را هدف قرار داد. این در حالی است که عملیات حزب‌الله در حمایت از مردم و مقاومت غزه علیه مواضع نظامیان اسرائیلی و پایگاه‌های نظامی آنها در شمال فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد.

کد خبر 846697 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در نوار غزه
  • شهادت یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت
  • سالروز وفات حضرت عبدالعظیم در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • 5 درس از مواجهه ایران با رژیم صهیونیستی
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان