Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@17:42:07 GMT

فرمانده‌ ای که بعد از شهادتش هم گمنام ماند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۵۲۳۹

در آستانه پنجمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم عزت‌الله سلیمانی قرار داریم. سردار عزت‌الله سلیمانی دوم فروردین 1349 در روستای مرغملک از توابع شهرستان شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری به دنیا آمد.این شهید از یادگاران دوران دفاع مقدس در گردان تکاور حضرت امیر(ع) تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم(ع) سپاه چهارمحال و بختیاری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته همسرش، از دوران دفاع مقدس در پاهایش ترکش بود و زمانی که در سوریه رفت، آنجا نیز جانباز شد.وی پس از جنگ نیز به‌منظور تأمین امنیت مرزهای غرب کشور (کردستان) برای مبارزه با گروهک‌های تروریستی، حضور چشمگیر و مؤثری داشت.آخرین سِمت وی در زمان حضورش در ایران، فرماندهی گردان تکاور تیپ ۴۴ حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری بود. وی ازجمله فرماندهان مستشاری ایران بود که از استان چهارمحال و بختیاری برای صیانت از اماکن مقدسه شیعه و جلوگیری از قتل‌عام مردم بی‌گناه عازم سوریه شد. همسر شهید می‌گوید: «شهید عزت‌الله سلیمانی در سوریه فرمانده بود اما به دلیل تواضعی که داشت، ما از این موضوع بی‌خبر بودیم. شاید به خاطر همین تواضع بود که ایشان زمان حیات گمنام و اکنون هم گمنام است.»سردار عزت‌الله سلیمانی سرانجام در 9 آبان 1394 حین مأموریت مستشاری و در جریان عملیات «انتقام سخت» در سوریه به مقام رفیع شهادت نائل آمد. تروریست‌ها و گروه‌های معارض سوریه ضمن انتشار گسترده خبر شهادت این پاسدار رشید اسلام، حلب را محل شهادت وی اعلام کردند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: شهید مدافع حرم دوران دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری دوران دفاع مقدس سوریه شهید مدافع حرم چهارمحال و بختیاری عزت الله سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت چهل وپنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید محمدولی قرنی

در این مراسم، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی دیگر از فرماندهان ارتش حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • نخستین مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت چهل وپنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید محمدولی قرنی
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • تشییع آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان + فیلم
  • معرفی شهید الیاس ارجمند بعنوان شهید شاخص بسیج عشایری کشور
  • دیدار استاندار چهارمحال و بختیاری با خانواده فرمانده جانباز مرحوم حاج محمد کیانی
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ