Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@15:02:26 GMT

میزان تاثیر دانشگاه در حل مشکلات مردم سنجیده شود

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۵۳۵۹

میزان تاثیر دانشگاه در حل مشکلات مردم سنجیده شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه گفت: باید میزان تاثیر دانشگاه در حل مشکلات مردم سنجیده شود و نباید به آمار و تعداد دانشجویان دلخوش بود.

حجت الاسلام و المسلمین محامی در جمع اساتید و اعضای هیئت علمی و دانشگاهیان ایرانشهر، اظهار کرد: خداوند خود را علیم و پیامبرش را نیز عالم معرفی می‌کند چرا که چیزی را به انسان‌ها آموخته که خودشان به تنهایی نمی توانستند به دست آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان افزود: در تعابیر اسلامی بر کسب علم تاکید شده و پیامبر اکرم(ص)، علم را با اخلاق، صبر و مقاومت عجین کرد و توانست با کمک اهل بیت(ع) تمدن اسلامی را پایه‌گذاری کند. 

حجت الاسلام و المسلمین محامی با اشاره به تاکیدات اسلام بر علم نافع، عنوان داشت: در جامعه اسلامی باید برای آموزش دادن علم نافع و سودمند همراه با اخلاق، معرفت و ارتقاء بینش، فکر و عقلانیت تلاش شود.

امام جمعه زاهدان  در ادامه تصریح کرد: باید توطئه‌های دشمن را شناخته و علاوه بر محکومیت  زبانی، در مقام عمل هم بتوانیم وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.
وی اظهار کرد: دانشگاهیان در وضعیت کنونی نقش مهمی با توجه به آرایش جنگی که دشمن به خود گرفته است بر عهده دارند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: دانشگاه و مراکز تحصیلات عالی به برکت انقلاب اسلامی رشد بسیار خوبی داشته‌اند و فضای کنونی دانشگاه ها با گذشته قابل مقایسه نیست.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها با توجه به ظرفیت بالایی که دارند می‌توانند نقش ویژه ای در رشد علمی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه ایفا کنند، رشد اقتصادی و فرهنگی باعث حفظ امنیت می شود. 

وی گفت:  چند نکته را باید دنبال کنیم، تلاش برای توسعه علمی و معنوی در حالت های کمی و کیفی یکی از این نکات است و بحث کیفیت مهمتر از کمیت است. 

وی تصریح کرد: نکته دوم توسعه متناسب با نیاز منطقه با بهره‌گیری از ویژگی‌های استان است که باید دنبال شود و باید رشته‌هایی که در دانشگاه می‌خواهد توسعه پیدا کند، متناسب با نیاز منطقه باشد که خیلی مهم است. 

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به گلایه مسئولان و مردم از عدم حضور دانشگاه در عرصه های مختلف جامعه و حل مشکلات مردم است بیان داشت: عجیب است که این گلایه هم از ناحیه مردم و مسئولان و هم از ناحیه جامعه دانشگاهی مطرح می‌شود.

وی بیان کرد: نکته بعد تلاش برای رشد ایمانی، تعهد، عقلانیت و رشد بینشی دانشجویان است که اگر  دانشجویان فاقد این موارد باشند برای جامعه سودمند نخواهد بود و گاهی عامل ضرر هم هستند. وی خاطر نشان کرد: بحث عقلانیت نیز مورد تاکید است، اگر عقل باشد دیانت هم هست و افراط و تفریط دیگر جایگاهی نخواهند داشت و باید اینگونه عمل کنیم.

امام جمعه زاهدان ادامه داد:  تلاش مخلصانه و حرکت جهادی مستمر برای رسیدن به اهداف، تلاش برای جذب امکانات و استفاده از تجربیات اساتید و دانشگاهیان و ارزیابی مستمر عملکرد نیز از دیگر عوامل مهم است و باید با جهت‌گیری علم نافع در نظر گرفته شود. 

حجت الاسلام و المسلمین محامی عنوان داشت: باید میزان تاثیر دانشگاه در حل مشکلات مردم سنجیده شود و نباید به آمار و تعداد دانشجویان دلخوش بود، بلکه باید توانمندی آنها را مورد توجه قرار دهیم و نکته دیگر این است که باید طی یک پژوهش به دنبال این باشیم که دلیل عدم ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه در چیست. 

وی تصریح کرد:  انتظارات رهبر معظم انقلاب بارها در بیانات ایشان بیان می شود اما به طور خاص در سیستان و بلوچستان انتظارشان تربیت فرهنگی و رشد عقلانیت است که برای این کار یک باید دست در دست هم بدهیم و همکاری کنیم تا یک وفاق و همدلی ایجاد شود و بتوانیم به اهدافمان برسیم.

امام جمعه زاهدان در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود مشکلات استان اولویت بندی شود و در جلسات با مسئولان ارشد کشور ارائه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امام جمعه زاهدان سيستان و بلوچستان استانی سیاسی امام جمعه زاهدان حل مشکلات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، علی محمدیان در مراسم تجلیل از فعالان عرصه سلامت در اردبیل اظهار کرد: هفته سلامت امسال با شعار سلامت خانواده محور توسعه جامعه برگزار می‌شود تا به این موضوع در نظام خانواده و اجتماع بها داده شود.
وی خاطرنشان کرد: ۷۵ طرح عناصر موثر در حوزه سلامت مربوط به سایر بخش‌های خارج از دانشگاه علوم پزشکی است و ضرورت دارد در آگاهی بخشی به عموم مردم و ارتقای سلامت اقدامات و حرکت‌های موثری را شاهد باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه نیروی انسانی اصلی‌ترین رکن توسعه است توجه به سلامت این نیروی انسانی با اهمیت به نظر می‌رسد و باید جلوی تولید بیماری‌های غیرواگیر که در جامعه آسیب‌هایی را به همراه دارد به حداقل برسد.
محمدیان از چاقی، مصرف بی‌رویه غذا‌های فست فودی، مصرف دخانیات و بیماری‌های زمینه‌ای به عنوان عامل تهدیدکننده سلامت مردم جامعه یاد کرد و گفت: باید آگاهی مردم را در این حوزه ارتقا داده و به افزایش مولفه‌های سلامت و توجه به آن کمک کرد.
وی افزود: طرح غربالگری سلامت گروه‌های مختلف جامعه به ویژه گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال مورد توجه است که سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار نفر در استان تحت غربالگری سلامت اعم از فشار خون و دیابت قرار گرفتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: همزمان با هفته سلامت شاهد افتتاح پایگاه جامع سلامت در شهر اردبیل و اهدای ۱۱ دستگاه خودرو و آمبولانس به مراکز بهداشتی و درمانی استان هستیم که ۲۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
محمدیان ادامه داد: در شهرک مخابرات اردبیل پایگاه سلامت افتتاح و بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم این شهرک از خدمات حوزه بهداشت و درمان بهره‌مند شدند.

دیگر خبرها

  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند | دولت با گفتمان ایدئولوژیک، درکی از مشکلات ندارد
  • آزاد ارمکی: رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند