Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر ابراهیم قادری روز پنجشنبه در گفت و گوبی خبری اظهار داشت: همه‌گیری کرونا که از اوایل اسفند سال گذشته شروع و به موج سوم خود رسیده، تاکنون موجب ابتلای تعداد زیادی از پرسنل بهداشت و درمان شده است.

وی اضافه کرد: خستگی کادر بهداشت و درمان و فشار ناشی از افزایش ابتلا و بستری افراد مبتلا به این بیماری در بیمارستان‌های استان در چند روز اخیر به اوج خود رسیده ولی آنان با تمام ‌توان و با قدرت به ارائه خدمات خود ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به آمار مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان بر اساس تفکیک جنسیت افرود: تاکنون ۶۳۶ نفر در استان بر اثر ابتلا به این ویروس فوت شده‌اند که بیشترین تعداد مربوط به آقایان است.

قادری تعداد زنان باردار مبتلا به کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در استان را ۳۳۵ نفر اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد ۱۷۰ مادر باردار بستری و تحت درمان قرار گرفتند و خوشبختانه هیچ فردی فوت شده، نداشتیم.

وی با بیان اینکه رعایت اصول اولیه بهداشتی موجب تقویت روحیه جامعه پزشکی، کاهش بار مراجعه و جلوگیری از عزادار شدن بیش از پیش مردم خواهد شد، گفت: در این شرایط انتظار می‌رود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماندن در خانه، همراه و همدل با کادر بهداشت و درمان باشیم چرا که آنها با وجود فشار کاری، با تمام وجود خدمت می‌کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: عده زیادی از مدافعان سلامت خط‌شکن نبرد با کرونا برای حفظ سلامت جامعه و نجات جان همنوعان در نبردی سخت و سهمگین با قبول این وظیفه سنگین با این بیماری هزار رنگ می‌جنگند.

قادری افزود: تنها راه قدردانی و حمایت از آنها در شرایط فعلی رعایت جدی اصول بهداشتی در پیشگیری از این بیماری با فاصله‌گذاری اجتماعی، شست و شوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک است.

بنابر آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر چهارشنبه ۷ آبان، ۵۵۸ هزار و ۶۴۸ نفر در کشور به کووید ۱۹ مبتلا و ۳۳ هزار و ۷۱۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند. ۶۴۷ هزار و ۹۱۷ نفر هم بهبود یافته‌اند و پنج هزار و ۱۲ بیمار هم در حال حاضر در وضغیت اضطراری کرونا و بدحال هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک کردستان پزشکان محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک کردستان پزشکان محدودیت های کرونا ویروس کرونا ماسک کردستان پزشکان محدودیت های کرونا اخبار کنکور بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در سطح استان کردستان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، اکبر محمدی، شامگاه سه‌شنبه _بیست‌وهشتم فروردین_ در بازدید از بخش‌های مختلف معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با ارتقا کیفی سطح خدمت رسانی خود توانسته است رضایت‌مندی مطلوبی را در سطح جامعه ایجاد کند.

وی افزود: در دولت سیزدهم توجه مناسبی به بخش بهداشت و درمان استان کردستان شده است که در همین راستا مصوبات خوبی را در سفرهای ریاست جمهوری به استان کردستان شاهد بوده‌ایم که با پیگیری‌های مجدانه استاندار کردستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از بسیاری از مراکز تخصصی از جمله قلب، سرطان و پیوند استخوان در استان کردستان هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان تحول در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی استان را حاصل برنامه ریزی‌های مدون در این حوزه دانست و گفت: با تدابیر پیش بینی شده شاهد بروز کمترین چالش از نظر کمبود داروهای خاص در سطح استان هستیم و امیدواریم با برنامه ریزی‌های آتی بتوانیم نسبت به گسترش خدمات در بخش توریسم درمانی هم گام‌های جدیدی برداریم.

محمدی از ذخیره‌سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای خبر داد و تصریح کرد: استان کردستان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دارای کمترین چالش در حوزه اقلام دارویی ضروری و مورد نیاز بیماران خاص است که درصدد هستیم با احداث انبار استراتژیک دارویی به توسعه این بخش هم کمک کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان استفاده از ظرفیت‌های قانون مولدسازی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی را یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه خدمت رسانی توسط این دانشگاه ذکر کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان آمادگی خود را جهت همکاری و تعامل با دانشگاه علوم پزشکی، خدمات و بهداشتی و درمانی این استان در همین راستا را اعلام می‌کند.

کد خبر 745292

دیگر خبرها

  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • اجتماع دانشگاهیان علوم پزشکی شهرکرد در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه علیه اسرائبل
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز