Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@08:33:42 GMT

حمایت دستگاه قضا از فعالیت معادن قانون‌مند در آمل

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۵۸۵۴

حمایت دستگاه قضا از فعالیت معادن قانون‌مند در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، امرالله حضرتی چهارشنبه شب در نشست حفظ حقوق بیت‌المال با موضوع بررسی پرونده‌های قضایی ادارات و دستگاه‌های دولتی و عمومی در سالن اجتماعات دادگستری این شهرستان، اظهار کرد: اهمیت پرونده‌های حقوقی در ادارات و نهادها بالا است و باید بین مسؤولان حقوقی نهادهای اجرایی شاهد حساسیت و دقت در دفاع از پرونده‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با حمایت واحدهای حقوقی در ادارات و نهادها، مدیران سعی کنند تا بادانش‌ترین و مجرب‌ترین افراد در این بخش گماشته شده و به فعالیت مشغول شوند.

رئیس دادگستری آمل با اشاره به اینکه از ابتدای سال 1395 تاکنون یکی از نهادها و ادارات این شهرستان حدود 970 پرونده داشته که ممکن است کیفری یا حقوقی باشد، تصریح کرد: در این بین اداراتی همانند شهرداری با حدود 491 پرونده، محیط زیست با 683 پرونده، شرکت گاز با 10 پرونده، بهداشت و درمان با 640 پرونده و ثبت احوال با 213 پرونده مشابه دیگر ادارات و نهادها مشغول دفاع از حقوق خود هستند.

این مسؤول با اعلام وجود پرونده زمینی به مساحت 10 هزار و 470 مترمربع در داخل محدودی شهری، بیان کرد: معمولا ادارات و نهادها در این شهرستان تخلفی در راستای حفظ حقوق بیت‌المال ندارند ولی ممکن است در قراردادها مشکلاتی وجود داشته باشد.

حضرتی با اشاره به اینکه حق ادارات باید در پرونده‌ها دفاع و اثبات شود، ادامه داد: باید در پرونده‌ها از وقوع اختلافات پیشگیری کنیم و قراردادهای ادارات باید به نحوی بوده تا حقوق آنها تضمین شده و نامه‌ها دارای بار حقوقی باشد.

وی با بیان الزام استفاده از کارشناسان حقوقی با تحصیلات حقوق و تجربه بالا با دقت در کار توسط ادارات و نهادها، بیان کرد: قاضی به هیچ وجه وکیل ادارات و وکیل دولت نیست بلکه یک مقام بی‌طرف است که به دنبال اجرای حق خواهد بود.

حضرتی با اشاره به اینکه ادارات پس از تشکیل پرونده قضایی باید با تمام توان و قدرت به دنبال دفاع باشند، متذکر شد: باید در پرونده‌ها اسناد و مدارک لازم ارائه شده و نتایج کارشناسی مطرح شود.

وی با بیان وجود دعاوی ادارات، گفت: در زمینه معادن و فعالیت آنها صحبت‌های فراوان وجود دارد، برخی معادن مجوز دارند، مجوزشان اعتبار داشته و در محدوده مجوز خود فعالیت دارند که ما هم از آنها حمایت می‌کنیم.

رئیس دادگستری آمل افزود: ولی برخورد معادن در این شهرستان مجوز فعالیت ندارند یا مجوز آنها منقضی شده است و یا با داشتن مجوز در محدوده تعیین شده خود فعال نیستند که با این دسته از افراد برابر قانون بدون هیچ چشم‌پوشی برخورد می‌شود.

این مسؤول با اشاره به وجود برخی تخلفات در بستر رودخانه هراز، متذکر شد: مسیر رودخانه هراز از بالادست منطقه لاریجان آغاز شده و پس از گذر از شهرستان آمل به سمت دریا سرازیر می‌شود، برخی افراد برای استفاده از بستر رودخانه هراز با اداره امور آب قرارداد بستند و شرکت مورد نظر به تعدادی دیگر بستر را اجاره داده که در این میان شرکت‌ها سمتی برای اجاره دادن بستر رودخانه هراز ندارند.

حضرتی گفت: با بررسی لازم ساخت و ساز غیرمجاز به همراه تصرف‌هایی که قانونی نیستند شناسایی شده و به دستگاه قضایی گزارش شود تا برخورد لازم قانونی انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی آمل نیز در نشست حفظ حقوق بیت‌المال با موضوع بررسی پرونده‌های قضایی ادارات و دستگاه‌های دولتی و عمومی در سالن اجتماعات دادگستری این شهرستان، اظهار کرد: حفظ حقوق بیت‌المال باید در دستور کار همه مسؤولان و نهادها قرار داشته باشد و در نشست‌های حفظ حقوق بیت‌المال دادستانی به عنوان دبیر جلسه است.

مهدی محمدی افزود: با توجه به مصوبات آخرین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در شهرستان، دستگاه‌ها و نهادهای متولی مکلف شدند تا لیست پرونده‌های انفال را به دبیرخانه شورا ارائه دهند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی آمل تصریح کرد: در زمینه بررسی فعالیت معادن صحبت‌های فراوان انجام شده و باید در این زمینه با توجه به وجود تخلفات اقدامات لازم انجام شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه با ساخت و سازهای غیرمجاز با همکاری دستگاه‌ها و نهادها برخورد جدی انجام می‌گیرد، بیان کرد: با توجه به مصوبات جلسه حفظ حقوق بیت‌المال مازندران در مورد پرونده‌هایی که احکام قطعی انفال داشتند ادارات و نهادهای ذیربط همانند منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی باید اقدامات لازم را تا شهریور ماه امسال دستور کار قرار می‌دادند.

انتهای پیام/86012/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: برخورد با معادن متخلف حفظ حقوق بیت المال ادارات و نهادها رودخانه هراز پرونده ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه فعالیت میز خدمت ۲ روز در هفته در شهرستان‌های بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از ادامه فعالیت میز خدمت در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به‌صورت مستمر خدمات و اقدامات دولت را بیان کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، اکبر پورات صبح امروز در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر با تقدیر از حمله موشکی سپاه به رژیم غاصب صهیونیستی اظهار داشت: این مأموریت موفقیت‌آمیز و اقدام مقتدرانه که در اجرای تدابیر هوشمندانه فرماندهی معظم کل قوا صورت گرفت، کام ملت ایران و همه آزادی‌خواهان جهان را شیرین کرد و پاسخ کوبنده با همت بلند فرماندهان و سربازان مخلص ولایت عملیاتی و اجرایی شد.

وی افزود: این مأموریت ارزشمند نشان داد که اراده رهبری عزیز و ملت شریف ایران اسلامی بر ایستادگی در برابر متجاوزان، پیمودن مسیر عزت و اقتدار خلل ناپذیرند و این حمله در پاسخ به ظلم و تجاوزگری بود که رژیم صهیونیستی هفته‌ها و روزها نسبت به زنان و کودکان مظلوم غزه صورت می‌گرفت و از طرفی جسارت رژیم جعلی اسرائیل به خاک ایران در سوریه غیرقابل بخشش بود که باید به آن پاسخ کوبنده داده می‌شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تأکید بر اینکه کمیته‌های زیر مجموعه شورای اطلاع‌رسانی باید پویا و فعال‌تر شوند، تصریح کرد: هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی، تجهیز و توسعه روابط عمومی‌ها و حمایت از اصحاب رسانه یکی از راهبردها در شورای اطلاع‌رسانی استان است.

وی عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به‌صورت مستمر خدمات و اقدامات دولت را بیان کنند و طبق سال گذشته یکشنبه و سه‌شنبه‌های پاسخگویی به‌صورت منظم دنبال شود.

پورات با اشاره به اینکه ایجاد میز خدمت در شهرستان‌ها ادامه خواهد داشت گفت: یکی از کارهایی که با درایت استاندار بوشهر دنبال شده، راه‌اندازی کاروان‌های خدمت و نشست‌های مردمی استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های مختلف مردم در بخش‌ها و دهستان‌های استان بوده است تا به مهم‌ترین شعار دولت یعنی مردم‌گرایی عمل کرده باشیم و مردم، مسئولان را در دسترس خود بدانند.

وی اظهار کرد: امسال عملکرد مدیران در حوزه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی توسط شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر ارزیابی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: تبیین دستاوردهای نظام اسلامی در ابعاد گوناگون با استفاده از ابزارهای هنر و رسانه توسط دستگاه‌های اجرایی امری ضروری است و اطلاع‌رسانی باید هنرمندانه باشد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» هیمنه دشمن صهیونیستی را در هم شکست
  • قیمت گذاری ۲۹ پرونده امور زمین در بهشهر
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  • آیت‌الله اعرافی: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شود
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان
  • ادامه فعالیت میز خدمت ۲ روز در هفته در شهرستان‌های بوشهر
  • حمایت دستگاه قضائی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و تقویت اشتغال در استان تهران است
  • برخورد قاطع با پدیده زمین‌خواری در استان بوشهر