Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ به گفته برخی محققین این روزها دو دلیل اصلی شیوع بیشتر کرونا کم‌توجهی مردم به رعایت موازین بهداشتی و تزریق اعتبارات نامناسب برای مقابله با این ویروس است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، کرونا در استان اردبیل باز هم شعله‌ور شده و با توجه به شرایط حاد پیش آمده اعمال محدویت‌های بیشتر در این زمینه توسط مسئولین مبنای کار قرار گرفته است و دلیل اصلی آن را عدم رعایت موازین بهداشتی توسط مردم می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته محققان معتقدند تزریق اعتبارات نامناسب برای ادامه روند مقابله با این ویروس کافی نیست اما در مجموع به خاطر بی‌توجهی‌های مردم به مسئله کرونا هر روز وضعیت حادتر و بدتری پیش روی ما قرار می‌گیرد که وضعیت را سخت‌تر و سخت‌تر می‌کند.

خروجی برگزاری جلسات ستاد مقابله با کرونا نیز به صورت مستمر در سطح استان برگزار می‌شود که متأسفانه این طور که به نظر می‌رسد خروجی‌های مناسبی نداشته و در راستای فرهنگ‌سازی مناسب در بین مردم باید تمهیدات اساسی اندیشیده شود.

البته این روزها دیگر مشابه روزهای گذشته نیست و اگر کوچک‌ترین سهل‌انگاری در این زمینه باشد بدون شک روزهای سخت‌تری را در پیس رو خواهیم داشت و مشکلات نیز بیشتر و بیشتر می‌شود و شاید زمانی فرا برسد که دیگر مقابله با این ویروس غیرممکن شود.

مقابله با کرونا نیازمند عزم جدی و همگانی است و با وضعیت موجود قابل کنترل نخواهد بود و این موضوع را مسئولین نیز تأئید می‌کنند که روزهای حادی را پیش رو داریم که بنابراین نیاز است در این زمینه تمام توان و تلاش خود را برای کنترل وضعیت موجود به‌کارگیریم.

با کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجهیم

در این باره بهروز ندایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل صبح امروز در دیدار با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار داشت: محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرهای با وضعیت قرمز اعلام می‌شود چرا که در حال حاضر در برخی شهرها شاهد روند صعودی مبتلایان هستیم.

وی بیان کرد: برای کنترل وضعیت موجود برخی مشکلات و نارسائی‌ها وجود دارد که نیاز است در این زمینه با ایجاد شرایط مناسب کاری کنیم که کادر درمان بیشتر از این رنج نکشند و در مضیقه نباشند که این موضوع نیازمند تدوین برنامه‌های اساسی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ادامه داد: کمبود تخت‌های بیمارستانی نیز از دیگر مشکلاتی است که در حال حاضر با آن مواجه هستیم و در این زمینه نیاز است برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهبود وضعیت موجود انجام شود و کارکنان و مسئولین دولتی استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را مبنای کار قرار دهند.

ندایی ادامه داد: تعطیلی فعالیت بخشی از رستوران‌ها و تالارها نیز پس از اتخاذ تصمیمات لازم در دستور کار است و با توجه به این که استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اولویت‌های اساسی است بنابراین در صورت بی‌توجهی به این مسائل از فعالیت آنان جلوگیری می‌شود.

وی در ارتباط با فعالیت مدارس نیز گفت: دو هفته آینده نیز به صورت مجازی آموزش و فعالیت‌های آموزشی ادامه خواهد داشت که به همین منظور سامانه شاد در نظر گرفته شده است.

آمار مبتلایان با ترخیص‌یافتگان در اردبیل همخوانی ندارد

شهرام حبیب‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز بیان کرد: متأسفانه آمار مبتلایان با آمار ترخیص‌یافتگان همخوانی ندارد و این مسئله سبب نگرانی‌های بیشتر کادر درمان و مواجه شدن با کمبود تخت‌های بستری است.

روند صعودی کرونا در منطقه سیستان / کاهش چشمگیر استفاده از ماسک‌‌فاجعه کرونایی در کمین هرمزگان/ برگزاری ‌کنسرت‌‌ در کیش ‌ادامه دارد‌ / مسئولان از خواب غفلت بیدار شوند‌پرداخت روزانه 6 میلیارد و 250 میلیون تومان بابت تست کرونا/ تاکید بر استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده

وی با اشاره به این که هم‌اکنون شرایط حادی را در بیمارستان‌های استان شاهد هستیم و در این زمینه با توجه به این که تخت نیز کم است و همزمان افزایش مبتلایان بالاست بنابراین وضعیت حادی در استان پیش روی ماست که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

حبیب‌زاده ادامه داد: انتظار ما از شهروندان رعایت موازین بهداشتی و خودداری از تجمع در اماکن پرخطر است تا بتوانیم با همکاری همدیگر زنجیره شیوع این ویروس را قطع کنیم.

این روزها نیازمد اهتمام و تلاش جدی مسئولین و مردم است تا بتوان با نوید روزهای خوب منتظر قطع زنجیره این ویروس منحوس بود به شرطی که پرده غفلت و سهل‌انگاری کنار گذاشته شود و اعتبارات مناسبی برای مقابله با این ویروس نیز در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/132/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقابله با این ویروس وضعیت موجود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است

 محمد سرگزی   بیان کرد: دوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۰ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تأسیس شد تا از دستاوردهای انقلاب اسلامی حراست و پاسداری کند.
 
 وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی نظامی، امنیتی، سازندگی و اطلاعاتی کارآمد و خستگی‌ناپذیر نظام جمهوری اسلامی ایران است، نیرویی که در این راه چنان از خود ایثار، فداکاری و رشادت به خرج داده است که حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی پس از گذشت دو سال از تشکیل این نهاد انقلابی، فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود».
 
 نماینده مردم سیستان در مجلس تصریح کرد: سپاه از ابتدای انقلاب تاکنون تک‌تک فتنه‌هایی که توسط گروهک‌ها و افراد ضدانقلاب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی و اجرا شده بود را خنثی کرده و در جنگ تحمیلی رژیم بعث نیز خوش درخشیده است، این نهاد انقلابی بلافاصله پس از پایان جنگ تحمیلی، وارد عرصه سازندگی شد و امکانات مهندسی خود را به میدان آورد و بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی کشور را بادقت و مهارت طراحی و اجرا کرد.
 
 
 وی در ادامه بیان کرد: سپاه پاسداران از جنس خود مردم است و در بخش‌های مختلف برای مردم کار می‌کند و پیوندی محکم و ناگسستنی با مردم دارد و به‌عنوان یک مکتب انسان‌ساز افراد بسیاری را تربیت‌کرده و مسیر به سعادت رسیدن یعنی همان رسیدن به شهادت را برای آن‌ها دست‌یافتنی کرده است.
 
 محمد سرگزی اظهار کرد: نقش این نیروی مردمی در ایجاد امنیت در کشور و حتی در منطقه بسیار مهم است در واقع سپاه پاسداران امروز فراتر از مرزهای کشور در برخی از کشورهای منطقه که تحت ظلم استکبار جهانی قرار گرفته‌اند فعالیت دارند، سپاه قدس به‌عنوان بخش منطقه‌ای سپاه پاسداران مأموریت‌های مبارزه با دشمنان در خارج از مرزهای کشور و حمایت از مظلومان را بر عهده دارد

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • شعله‌های آبی گاز برای ۱۳ هزار مشترک دیگر استان مرکزی روشن شد
  • رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی‌شود
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • مشکل دوربین آیفون با صد میلیون حل می‌شود!