Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-16@11:28:11 GMT

آغاز اردوی دختران وزنه بردار بدون سرمربی اختصاصی

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۵۸۵۷

آغاز اردوی دختران وزنه بردار بدون سرمربی اختصاصی

تمرینات دختران وزنه‌برداری ایران البته بازهم مثل گذشته بدون داشتن سرمربی اختصاصی آغاز می‌شود.

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی  ، پس از گرفتن مجوز شروع تمرینات اردویی تیم ملی وزنه‌برداری مردان، مسئولان فدراسیون با هماهنگی اکبر خورشیدی مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان با دعوت از شش دختر وزنه‌بردار قرار است از روز 28 آبان در کمپ تمرینی تیم‌های ملی تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


سیده الهام حسینی، پریسا جهانفکریان، فروغ یونسی، یکتا جمالی، سیده آلما حسینی و ریحانه صیدی 6 دختر وزنه‌برداری ایران هستند که با صلاحدید مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان کشورمان به اردوی جدید آماده‌سازی دختران وزنه‌برداری دعوت شده‌اند. 


ملی‌پوشانی که بعضی از آنها مثل سیده الهام حسینی و پریسا جهانفکریان سابقه و تجربه حضور در میادین آسیایی و مسابقات جهانی را طی دو، سه سال گذشته دارند و نشان داده‌اند که انگیزه بسیار بالایی برای درخشش و اسم و رسم‌دار شدن در این رشته المپیکی دارند. تعدادی از این وزنه‌برداران مثل یکتا جمالی، ریحانه صیدی و سیده آلما حسینی هم از پدیده‌های آینده‌دار در وزنه‌برداری بانوان هستند که مطمئناً با هدایتی درست و منطقی می‌توانند مسیر موفقیت را به خوبی طی کرده و باعث افتخار وزنه‌برداری و ورزش بانوان ایران در عرصه‌های معتبر بین‌المللی باشند. 


دو، سه ماه مانده به پایان سال 98 بود که دختران ملی‌پوش وزنه‌برداری به خاطر تعطیلی اردوهای تیم ملی و شیوع ویروس کرونا در کشور، مثل مردان وزنه‌برداری، مجبور به تحمل قرنطینه و انجام تمرینات انفرادی در محل اسکان و زادگاه خود برای حفظ سلامتی‌شان شدند. البته تفاوت دختران وزنه‌برداری با مردان این بود که آنها برای گرفتن برنامه اختصاصی و تحت کنترل بودن نه سرمربی مشخصی داشتند و نه تجربه کافی برای حفظ آمادگی رکوردی. 


به همین دلیل تعطیلی طولانی‌مدت اردوی تیم ملی قطعاً بیش از مردان به دختران وزنه‌برداری ایران از نظر روحی و انگیزشی ضربه وارد کرد. اگرچه اکبر خورشیدی مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان کشورمان به عنوان مسئول فنی صفر تا صد برنامه‌ریزی برای دختران را برعهده دارد اما قطعاً او هرچقدر هم از نظر فنی و برنامه‌ریزی شایسته و کاربلد باشد، نمی‌تواند نقش سرمربی بانوان را با توجه به شرایط خاصی که در حوزه بانوان وجود دارد، ایفا کند. 


به همین دلیل است که حتی با گذشت نزدیک به دو سال از شروع رسمی فعالیت بانوان وزنه‌برداری در عرصه داخلی و بین‌المللی هنوز در این بخش نتوانسته‌ایم شرایطی برای دختران وزنه‌بردار در تیم ملی فراهم کنیم که آنها بتوانند رشد قابل توجهی از نظر رکوردی داشته باشند و برای درخشش و کسب مدال‌های خوشرنگ در تورنمنت‌های آسیایی، جهانی و المپیک خودی نشان دهند. 


البته این موضوع به هیچ وجه شایستگی و پتانسیل بالقوه موجود در وزنه‌برداری بانوان ایران را نقض نمی‌‌کند، بلکه تبدیل به گرهی شده که تا از پای وزنه‌برداری بانوان باز نشود، مطمئناً مانعی جدی است برای پیشرفت و حرکت رو به جلوی این بخش از جامعه وزنه‌برداری ایران.

وزنه برداری

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: وزنه برداری تیم ملی وزنه برداری دختران وزنه برداری وزنه برداری بانوان وزنه برداری ایران وزنه برداری تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهدار: احتمالا وزنه‌برداری را کنار بگذارم/ شرمنده خانواده‌ام شدم

ایسنا/خوزستان وزنه‌بردار دسته ۱۰۲ کیلوگرم تیم‌ملی پس از ناکامی در کسب سهمیه المپیک، گفت: شوک بزرگی به زندگی من وارد شده است و هنوز در شرایط روحی روانی مناسبی نیستم.

مسابقات وزنه‌برداری جام جهانی تایلند در دسته ۱۰۲ کیلوگرم بیستم فروردین ماه در پوکت تایلند برگزار شد و رضا دهدار وزنه‌بردار خوزستانی تیم‌ملی برای کسب سهمیه المپیک به روی تخته رفت. او که از نظر روحیه و بدنی در بهترین شرایط ممکن بود، در آخرین حرکت یک ضرب خود، وزنه ۱۷۹ کیلوگرم را که پیش از این اصلا در تمرینات به ثبت نرسانده بود، بالای سر برد. وزنه‌ای که همه را برای ثبت رکورد لازم در دوضرب و کسب سومین سهمیه ایران در المپیک پاریس امیدوار کرد. اما برخلاف انتظارات، دهدار در دو ضرب فقط توانست در حرکت اول، وزنه ۲۰۸ کیلوگرم را بالای سر ببرد و در حرکت دوم و سوم در مهار وزنه ۲۱۴ کیلوگرم ناکام ماند و در نهایت او نتوانست به سهمیه المپیک دست پیدا کند.

در ادامه اولین اظهارات رضا دهدار را پس از اتفاقات تایلند و بازماندن از المپیک پاریس در ایسنا می‌خوانید.

شوک بزرگی به زندگی من وارد شده است

«هنوز نمی دانم در چه شرایطی هستم و چه بگویم. فقط باید با تمام وجود از نواب نصیرشلال و فدراسیون و در راس آن آقای انوشیروانی قدردانی کنم. آن ها خیلی از من حمایت داشتند تا به المپیک برسم اما شرمنده آن ها، خانواده‌ام و مردم ایران شدم. اکنون شرایط خیلی سختی دارم و اصلا در شرایط روحی مناسبی نیست و به نوعی اصلا نمی دانم باید چکار کنم و سردرگم هستم چون شوک بزرگی به زندگی من وارد شده است.

اکنون زمان روحیه به کادرفنی، علی داوودی و مصطفی جوادی است

دوست دارم به تمام منتقدان و کسانی که به فدراسیون و کادر فنی فشار روحی روانی وارد کنم بگویم از شما می خواهم این بحث ها را تمام کنند، هر چند می دانم آن ها هم دلسوز وزنه برداری هستند ولی باید بدانیم اکنون زمان روحیه و انرژی دادن به کادرفنی، علی داوودی و مصطفی جوادی است. آن ها ورزشکار هستند و تمام مصاحبه ها را می خوانند و دوست دارم در این مقطع حساس هر آنچه به سمت آن ها می رود فقط انرژی مثبت، نه این که دائما این ها را بشنوند که کادرفنی اشتباه وزنه انتخاب کرده و فدراسیون کم کاری کرده است. خود من قبل از اعزام به تایلند در مصاحبه های مختلف می خواندم که دهدار شانس کمی دارد و افراد مختلف خیلی راحت این جملات را به زبان می آوردند، در حالی که هیچ کسی نگفت الان زمان امیدواری است. البته من بدون توجه به چنین مسائلی و با روحیه عالی به تایلند رفتم. فقط می خواهم بگویم همه ورزشکاران شبیه هم نیستند و برخی از آن ها ممکن است تحت تاثیر این مسائل قرار بگیرند.

آرزو دارم داووی و جوادی به مدال المپیک برسند

پس حداقل تا المپیک از همه دوستان می خواهم به این دو وزنه بردار روحیه بدهند تا وزنه برداری ایران صاحب مدال شود و پرچم کشور در المپیک به اهتزار دربیاید. خواهش می کنم انرژی مثبت به سمت کادرفنی، داوودی و جوادی بفرستید. هر کسی به فکر وزنه برداری است باید این مهم را درک کند که اکنون زمان انتقاد نیست و فقط زمان روحیه دادن است تا این جوانان با ذهن آرام در المپیک شرکت کنند و افتخارآفرینی کنند. واقعا آرزوی من کسب مدال المپیک توسط داوودی و جوادی است زیرا شبانه روز تلاش می کنند.

خودم مقصر هستم

نواب نصیرشلال مثل یک بردار برای من و تمام بچه های تیم ملی است. از نظر من آقا نواب اول یک روانشناس خیلی خوب و بعد یک مربی بسیار خوب است. واقعا با تجربیات خود خیلی خوب از ما حمایت و هدایت کرد. من فکر می کنم مقصر اصلی نگرفتن این سهمیه خود من هستم. هیچ کسی را مقصر نمی دانم و از مجموعه فدراسیون و کادرفنی که این همه برای من زحمت کشیدند، عذرخواهی می کنم. بازهم می گویم نواب مثل بردار بزرگتر با من رفتار می کرد و با ذهن آرام و بدون دغدغه تمرین می کردم و با یک بدن خیلی خوب به تایلند رفتم و اشتباه خودم بود که نتوانستم سهمیه بگیرم. مربی فقط می تواند وزنه‌بردار را هدایت کند و روی تخته همه چیز در دستان خود وزنه بردار است. من آن لحظه نتوانستم خودم را جمع و جور کنم و نتوانستم عملکرد عالی داشته باشم و معتقدم مقصر صد درصدی خودم هستم.

شرمنده آقا نواب و خانواده ام شدم

الان هم نمی دانم باید چکار کنم، این رشته را ادامه دهم یا کنار بگذارم. اما احساس می کنم وزنه برداری را کنار بگذارم. وزنه برداری رشته بسیار سختی است. اشک هایی که بعد از مسابقه در تایلند ریختم فقط برای این بود که شرمنده خانواده ام و زحمت ها آن ها بودم. من شرمنده آقای انوشیروانی و آقای نواب نصیرشلال بودم که نتوانستم زحمات آن ها را جبران کنم. راستش از خجالت حتی نمی توانستم در چشمان آقا نواب نگاه کنم. نمی دانستم وقتی برگردم باید به خانواد چه بگویم و اصلا چطور به آن ها نگاه کنم. دوست داشتم به جایی بروم و با خودم خلوت کنم و کمی آرام شوم تا بدانم چکار کردم و اصلا چه اتفاقی برای من افتاده است. حتی شاید باورتان نشود در تایلند از خوابیدن هم ترس داشتم که مبادا مغزم آرام شود و متوجه شدم چه بلایی سرم آمده است. حتی هنوز هم در شرایط روحی روانی مناسبی نیستم. البته از وقتی که به رامهرمز برگشتم و خانواده ام را دیده ام، از نظر روحی بهتر هستم.

بزرگترین عشق زندگی‌ام را از دست دادم

من بزرگترین عشق زندگی ام یعنی رسیدن به المپیک را از دست دادم و پایان دنیا برای من المپیک بود که آن را از دست و نمی دانم باید چکار کنم اما بازهم از خانواده و محسن بهمنی مربی ام در رامهرمز قدردانی می کنم. هر مدالی در این رشته دارم را مدیون آقای بهمنی، علمش، قلب پاکش و حمایت هایش هستم.

احتمالا وزنه‌برداری را کنار بگذارم

به هر حال دوست دارم زمان بگذرد و بعد تصمیم قطعی ام را برای ادامه فعالیت یا کنار گذاشتن وزنه برداری بگیرم. اما احتمالا این رشته را کنار می گذارم و به زندگی ام می رسم. خیلی دوست دارم از این به بعد برای جوانان علاقه مند به وزنه برداری در شهر رامهرمز و استان خوزستان بیشتر وقت بگذارم و به آن ها کمک کنم تا به آرزویشان در این رشته برسند.

قدردانی دهدار از نماینده و شهردار رامهرمز

همچنین جا دارد از آقای ابراهیم متینیان نماینده مردم رامهرمز در مجلس یک قدردانی ویژه داشته باشم. او از من حمایت بسیار خوبی داشته است و محبت او نسبت به من باعث شد که همیشه بدون دغدغه و با روحیه بالا کار کنم چون خیالم راحت بود که مسئولی چون او قدر جوان شهر خود را می داند. ضمن این که از آقای رستم گردونی شهردار شهر رامهرمز نیز تشکر می کنم. او هم در این مدت واقعا به من کمک داشت و من بدون هیچ دغدغه فکری به اردوهای تیم ملی می رفتم. او همیشه از من می خواست فقط به فکر ورزش و افتخارآفرینی برای کشور و شهر رامهرمز باشم. همیشه قدردان حمایت های او و آقای متینیان هستم. امیدوارم همیشه چنین مسئولانی را در شهر رامهرمز داشته باشیم.

کنار جوانان خوزستانی هستم

می خواهم خطاب به جوانان بگویم، اگر موفق به کسب چندین مدالی جهانی شده ام، به خاطر خانواده بسیار خوبم و داشتن آقای بهمنی یکی از بهترین مربیان دنیا است. معتقدم هر جوانی بخواهد می تواند به موفقیت برسد. همان طور که من در یک شهر کوچک که شاید خیلی ها ندانند، رامهرمز کجا است به مدال جهانی رسیدم. پس هر جوانی بخواهد می تواند موفق باشد و من هم به عنوان بردار کوچکتر آن ها در کنارشان هستم و از آن ها حمایت می کنم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار
  • دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار/ انتخاب وزنه ها عالی بود
  • دعوت وزنه‌بردار جوان خوزستانی به اردوی تیم ملی
  • دعوت وزنه‌‎بردار خوزستانی به اردوی تیم‌ملی
  • دعوت وزنه‌‎بردار ‌خوزستانی‌ به اردوی تیم‌ملی
  • فراخوان ۱۴ وزنه‌بردار به اردوی تیم ملی؛ دور جدید تمرینات از اول اردیبهشت
  • 14 وزنه‌بردار به اردوی تیم ملی دعوت شدند
  • دعوت ۱۴ وزنه‌بردار به اردوی تیم ملی
  • ۱۴ وزنه‌بردار در لیست جدید نواب نصیرشلال
  • دهدار: احتمالا وزنه‌برداری را کنار بگذارم/ شرمنده خانواده‌ام شدم