Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، با توجه به اعلام ۴۳ شهر بحرانی کرونایی در کشور و پیرو دستور رئیس‌جمهوری، محدودیت‌های شدید در شهرهای بحرانی ازلحاظ کرونا در نظر گرفته شد و و توجه به قرار گرفتن نام شهرستان شاهرود در این لیست، این محدودیت‌ها در این شهرستان نیز اعمال می‌شود.

این محدودیت‌ها در گروه مشاغل دو، سه و چهار از پنجم آبان‌ماه اعمال شد و بر اساس قانون و به‌منظور قطع زنجیره انتقال و کاهش میزان سرایت بیماری در شهرهای بحرانی، فقط مشاغل با نیاز بالا مجاز به فعالیت هستند و رعایت محدودیت‌های تردد و کنترل ورود و خروج در این شهرها ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با تشکر از تلاش‌های همه در راستای مقابله با کرونا در این هشت ماه می‌گوید: همکاران ما در حوزه نظام سلامت این تلاش را می‌بینند و در خط مقدم این جبهه ایستادگی کرده‌اند.

ابتلای ۲۴۸ نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به کرونا

رضا چمن اضافه کرد: تاکنون ۲۴۸ نفر از همکاران ما در حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود کرونای قطعی گرفته‌اند که ۱۷۷ نفر پزشک و پرستار هستند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هم نگاه ویژه‌ای به کادر درمانی و تلاش‌های آنان داشته‌اند که هر کسی در این مسیر جهاد جان دهد، شهید محسوب می‌شود و این حجت را تمام کردند که در صحنه و خط مقدم حضور داشته باشیم؛ همه ما با وجود سختی‌ها و مشکلات ایستاده‌ایم و کار را رها نکرده‌ایم و هر روز هم جدی‌تر از قبل با اقتدار بیشتر و روحیه مضاعف در صحنه حضور داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با بیان اینکه الان در مرحله سوم بحرانی شیوع کرونا در کشور قرار داریم، گفت: هشت ماه تجربه مقابله با این بیماری را داریم؛ هرچند ویروس ناشناخته است و روی استفاده از داروی خاصی اتفاق‌نظر وجود ندارد و همه تیری در تاریکی است؛ اما تجربه ما در برخورد با این ویروس چگونگی رفتار آن است و اینکه رفتار ما چگونه بوده که ویروس طغیان یا عقب‌نشینی کرده است.

برگزاری مجالس و دورهمی آسیب جدی است

چمن تأکید کرد: برگزاری محافل، مجالس و دورهمی آسیب است و اگر نادیده گرفتیم و اجتماعات را شکل دادیم و عادی‌ا‌نگاری کردیم، باید منتظر همه‌گیری کرونا باشیم؛ چون همه‌گیری تصاعدی است و منجر به بحران می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز حضور ویروس کرونا را در خانواده‌ها و بین همکاران می‌بینیم که در این اجتماع فاصله و ماسک زدن معنا ندارد، اظهار کرد: مهار کردن این تماس‌ها سخت است؛ اما برگزاری تجمع، جلسات، ازدحام و مراودات آسیب جدی است و باید هر چه می‌توانیم فاصله ایجاد کنیم که کمک می‌کند ابتلا و بار آماری را کاهش دهد و ریشه ابتلا کم و زنجیره شکسته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با تأکید بر اینکه این مرحله بدتر از دو مرحله قبل است که از اسفند، فروردین، خرداد و تیرماه بوده است، افزود: در شهریور و مهرماه مرحله سوم شیوع کرونا آغاز شده و هنوز در حال صعود موج اخیر هستیم و شدت واگیر، ابتلا و مرگ و میر بالا است.

بیماریابی فعال در شهرستان‌های شاهرود و میامی

چمن با اشاره به شهرستان‌های شاهرود و میامی و انجام بیماریابی فعال گفت: بیماریابی فعال در همه‌گیری اصل است و ما فعال بودیم و برای همین آمار کشف ما بالا رفت و مهم‌ترین رسالت ما بیماریابی فعال بود؛ چراکه اگر صورت نمی‌گرفت، آمار مرگ و میر تصاعدی بالا می‌رفت و سیر انتقال و شیوع بیشتر می‌شد.

وی با اشاره به تأمین ۱۴ تخت آی‌سی‌یوی جدید برای شهرستان شاهرود و یک دستگاه نمونه‌گیری سی‌پی‌آر افزود: از روز نخست همه‌گیری کرونا تلاش ما این بود که از تدابیر کشور جلوتر باشیم و سامانه‌ای را طراحی کردیم که رصد بیماران را انجام دهیم که هم‌اکنون فعال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به آمار همه‌گیری شیوع کرونا در شهرستان‌های شاهرود و میامی بیان کرد: روزانه تست کرونای افراد زیادی مثبت اعلام می‌شود و باید جلوی این همه‌گیری را گرفت.

چمن اضافه کرد: در حال حاضر در شرایط بدتر از دو مرحله قبل شیوع کرونا قرار داریم و میزان ابتلا و مرگ افراد بیشتر است.

هر شب بین ۳۰ تا ۴۰ بیمار کرونایی بستری می‌شوند

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته هر شب بین ۳۰ تا ۴۰ نفر بستری کرونایی داشتیم، گفت: هم‌اکنون بیماران بدحال بستری در آی‌سی‌یو داریم و تعداد مراجعان مشکوک به کرونا تاکنون هشت هزار و ۵۸۶ نفر ثبت شده که دو هزار و ۳۶۶ نفر بستری شدند و ۱۲۴ مورد تا امروز مرگ قطعی بر اثر کرونا داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با تأکید بر اینکه برای قطع زنجیره شیوع کرونا تا پایان دوره همه‌گیری باید اجتماعات سراسری کلاً تعطیل شود، گفت: باید در معابر عمومی بنر نصب شود و برگزاری هرگونه محفل و مجلس با توجه به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی ممنوع اعلام شود.

چمن با اشاره به اینکه تا پایان دوره همه‌گیری کلاس‌های تئوری دانشگاه‌ها را تعطیل و در بستر مجازی کار می‌کنیم، به استفاده از خدمات الکترونیک در جامعه توجه کرد و افزود: حتی نوبت‌دهی نیز از بستر اینترنت صورت گیرد تا تراکم ایجاد نشود.

انجام ۳۵۰ بازرسی از مدارس شاهرود

وی با اشاره به انجام ۳۵۰ مورد بازرسی از مدارس شهرستان شاهرود گفت: در بازرسی‌ها مشخص شد که ۹۶ درصد افراد از ماسک استفاده می‌کنند و در ۹۵ درصد از دستشویی‌ها و آبخوری مدارس پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بر هدفمندی در ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی تأکید کرد و از همگان خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم ایجاد اجتماع به قطع زنجیره شیوع کرونا کمک کنند.

ایجاد محدودیت سه ‌هفته‌ای در شاهرود

فرماندار شهرستان شاهرود نیز در این زمینه گفت: روند مراجعات و بیماریابی و تلاش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود نشان می‌دهد اگر همین روال ادامه یابد، در شرایط بدتر قرار می‌گیریم.

نادر فخری به قرار گرفتن شهرستان شاهرود جزو ۴۳ شهرستان بحرانی کشور اشاره کرد و افزود: البته ما به این موضوع انتقاد داریم که اگر دوره بحران است، باید وضعیت بحرانی دیده شود؛ نه شرایط قرمز و محدودیت در چهار گروه مشاغل مورد اعتنا شود و امیدواریم به این مرحله نرسیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که انگیزه خوبی را در دولت و مسؤولان ایجاد کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که تمام تصمیم‌گیری‌ها باید با نظر وزارت بهداشت باشد و اولویت اصلی کشور سلامت است.

محدودیت‌ها جدی و بدون اغماض موردتوجه دستگاه‌ها باشد

رئیس ستاد مقابله با کرونا در شهرستان شاهرود با بیان اینکه از امروز محدودیت‌ها باید جدی و بدون اغماض موردتوجه و نظارت دستگاه‌های اجرایی باشد، افزود: همه مدیران ما به‌عنوان فرمانده میدان در حوزه خود باید عمل کنند و کار سازماندهی و نظارت را انجام دهند و منتظر دستور فرماندار نباشد.

فخری با تأکید بر اینکه امروز شرایط مانند دوران دفاع مقدس است و همه دستگاه‌ها باید به‌عنوان فرمانده میدان با جدیت و درست عمل کنند، گفت: دستگاه‌های نظارتی به‌گونه‌ای منعطف و با واکنش سریع اقدام کنند که در وضعیت مختلف مشاغل فعالیت کنند؛ اما اولویت در همه حال حفظ سلامت مردم است.

وی به ماده ۶۸۸ مجازات مدنی اشاره و تصریح کرد: ما از این ماده باید استفاده کنیم که اگر رعایت بهداشت عمومی انجام نشود، قاطعانه برخورد صورت گیرد و اگر در حال حاضر مشکلی می‌بینیم در جایی باید قبلاً حل می‌شده و اگر حل نشده باید قاطعانه برخورد کرد.

لزوم تصویب جرائم سخت‌گیرانه برای متخلفان بهداشتی

فرماندار شهرستان شاهرود با تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری که لزوم تصویب جرائم سخت‌گیرانه برای افرادی که مرتکب تخلفات بزرگ بهداشتی می‌شوند را موردتوجه قرار داد، افزود: بر اساس فتوای رهبری متفاوت‌تر، دقیق‌تر و متعهدتر عمل کنیم و نباید در رعایت مسائل بهداشتی و مراقبت از سلامت مردم اغماضی صورت گیرد.

فخری با اشاره به راه‌اندازی مجدد نقاهتگاه در شهرستان شاهرود بر ممنوع بودن فعالیت صنوف گروه دو، سه و چهار و برخورد قاطع با قانون‌شکنان تأکید و اظهار کرد: باید نظارت‌ها به نحوی باشد که آنچه مصوب شده اجرا شود و در کلیه ادارات باید با نصب تراکت و بنر، بر زدن ماسک و اطلاع‌رسانی در زمینه برخورد با گران‌فروشی و اطلاع دادن به ۱۲۴ تأکید شود.

وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وسایط نقلیه عمومی تأکید و بر تعطیلی تمام جلسات شهرستان شاهرود به جز جلسات مهم اقتصادی و معیشتی و سلامت تأکید کرد و گفت: به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ابلاغ شده که اطلاعیه ترحیم در حد اطلاع صادر شود و حوزه‌های سیاسی و عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان کار نظارت را اجرا خواهند کرد.

فرماندار شهرستان شاهرود تصریح کرد: مدیران و شهرداران باید هدفمند عمل کنند و ضدعفونی معابر و ... توسط شهرداران پیگیری شود و اطلاع‌رسانی در زمینه در خانه ماندن مردم و قطع زنجیره ویروس صورت گیرد.

فخری از زحمات رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود و کادر درمان تشکر ویژه کرد که مرگ و میر شهرستان شاهرود نسبت به سایر شهرستان‌ها کم است و گفت: این نشان از تلاش‌های شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر آنان دارد.

وی از همه مدیران و اعضای اصلی ستاد مقابله با کرونا درخواست کرد کار را جدی بگیرند تا از آمال کادر درمان کاسته شود و تأکید کرد: تمام امکانات ما در فرمانداری و شهرستان شاهرود در اختیار مجموعه علوم پزشکی است.

دانش‌آموزان بهترین کمک‌کار ما در حوزه سلامت هستند

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه بهترین کمک‌کار ما در حوزه سلامت و پیشگیری دانش‌آموزان هستند، عنوان کرد: معلمان در این خصوص به دانش‌آموزان در کلاس‌های مجازی تذکر بدهند تا آنها به‌عنوان همیار سلامت به ما کمک کنند تا خانواده‌ها فاصله‌گذاری را رعایت کنند.

فخری بر لزوم تصویب احکام سیار برای نیروی انتظامی، بهداشت و صمت در برخورد قاطع با تخلفات در شورای تأمین تأکید کرد و گفت: با توجه به تصویب ستاد مقابله با کرونا، اعمال سه هفته محدودیت در شهرستان شاهرود وضع شده است.

وی ادامه داد: در تمام روستاها و شهرها بنری نصب و اطلاع‌رسانی می‌شود که برگزاری کلیه مراسم و تجمعات ممنوع است و با توجه به ماده ۶۸۸ با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان شاهرود تصریح کرد: محدودیت‌ها در شهرستان شاهرود به مدت سه هفته اعمال می‌شود و کلیه مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تعطیل است و نظارت بر مشاغل گروه یک نیز در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشدید می‌شود.

فخری تکید کرد: مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها نیز تعطیل است و یک‌سوم کارکنان ادارات و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، دورکاری انجام دهند.

در همین راستا از تمام مردم استان سمنان و به‌ویژه شهرستان شاهرود درخواست می‌کنیم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک علاوه بر حفاظت از جان خود، خانواده و اطرافیانشان، یاری‌گر کادر بهداشت و درمان باشند و در جهت قطع زنجیره انتقال و کاهش میزان شیوع بیماری کرونا مساعدت کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا شاهرود دانشگاه علوم پزشکی سلامت محدودیت کرونا فرماندار شاهرود علوم پزشکی رضا چمن رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا شهرستان شاهرود بیماریابی فعال شیوع کرونا قطع زنجیره شهرستان ها محدودیت ها ما در حوزه دستگاه ها صورت گیرد همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیتزای نذری در شاهرود توزیع شد

سردار منصور شوقانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از توزیع بسته‌های معیشتی در محله هوانیروز شاهرود خبر داد و ابراز کرد: ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ریالی هر بسته ۴۵۰ هزار تومان در سطح محله اسلامی هوانیروز شهرستان شاهرود توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه نیازمندان هدف اصلی این بسته‌های معیشتی هستند، افزود: به مناسبت میلاد امام حسن (ع) همچنین ۱۶ میلیون تومان غذا تهیه و بین کودکان مناطق کمتر برخوردار حاشیه شاهرود توزیع شد.

فرمانده سپاه استان سمنان بیان کرد: ۴۰۰ پیتزا با کمک خیران نیک‌اندیش شهرستان شاهرود تهیه و با کمک گروه‌های جهادی بین کودکان نیازمند شهرستان توزیع شد.

شوقانی همچنین خواستار مشارکت بیشتر خیران نیک‌اندیش استان سمنان در تهیه بسته‌های معیشتی در راستای توزیع بین نیازمندان شد.

کد خبر 6064626

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه شب قدر در مسجد غربای شاهرود
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی ویژه شب‌های قدر در کرمان
  • ۵ تفریحگاه شاهرود به مدت ۳ روز تعطیل شد
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی مازندران
  • پیتزای نذری در شاهرود توزیع شد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در برخی جاده‌های گیلان
  • اعمال محدودیت ترافیکی جدید در مشهد همزمان با شب‌های قدر
  • اعمال محدودیت در فعالیت رستوران‌های کرمانشاه در ماه رمضان
  • جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد / اعمال از هفته آینده
  • جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده