Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، چمران بهارلویی، صبح پنجشنبه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بافق اظهار داشت: برخورد و پیشگیری از جرم، وظیفه دستگاه قضائی بوده و همه نهادها نیز باید برای کاهش جرم در جامعه تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

وی در مورد معضلات پیش در روی ادارات در خصوص همکاری‌های لازم برای کاهش وقوع جرم افزود: بزرگترین معضلات پیش روی ادارات، بروکراسی و نامه نگاری‌های اداری بوده که با رفع این مسائل می‌توان مشکلات مربوط به حوزه شهری به ویژه پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم را با تعاملات خوب، سازنده و با برنامه ریزی هدفمند و پیگیری‌های مستمر، رفع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهارلویی بیان کرد: حضور متکدیان در این شهرستان نیز با توجه به پیشینه مذهبی و دینی بافق، چهره شهر را دگرگون ساخته و این امر باعث بروز برخی جرایم شده و مزاحمت‌هایی در برخی اوقات مردم برای مردم شده که در این راستا باید با شناسایی و غربال‌گری و یافتن علت تکدی، در رفع مشکلات آنان تلاش کرد.

دادستان بافق بر همکاری و تعامل نیروی انتظامی و مأموران شهرداری در زمینه جمع آوری متکدیان تأکید کرد و افزود: اغلب متکدیان غیربومی بوده و تعداد بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل داده که با تدابیر لازم و مناسب می‌توان از بروز بسیاری از جرایم به ویژه جرم سرقت، جلوگیری کرد.

بهارلویی عنوان کرد: یکی دیگر از موارد مورد حساس و قابل پیشگیری و پیگیری، جمع آوری اتباع بیگانه بدون مجوز بوده که با همکاری اداره کار در این راستا برخورد قانونی و جدی برای سرو سامان دادن به این موضوع صورت خواهد گرفت تا حضور و فعالیت اتباع بیگانه در شهر، محدود و در حد کنترل باشد.

کد خبر 5059146

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد شهرستان بافق تکدی گری ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شهرکرد نیروی انتظامی گرگان کرمانشاه توهین به پیامبر مواد مخدر هفته ناجا شهادت امام رضا ع سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند

اصغر جهانگیر در جمع خبرنگاران گفت: ستادهای پیشگیری از جرایم  انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله نخست انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد همچنان مسایل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهادهای امنیتی، اجرایی و قضایی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم گیری شود.

جهانگیر درباره  پرونده های تخلفات انتخاباتی  نیز گفت:  یکسری پرونده ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجیش در آینده اطلاع رسانی می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضاییه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود، گفت:  در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده  است و نتیجه اش این بود که برای نخستین بار  در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

وی افزود: بحث مرخصی سارقان در روزهای عید کلاً منتفی شد و سخت گیری ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌های دادستانی نظارت بر فعالیت سارقان  پس از آزادی مورد تایید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • شناسایی بیش از چهار هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • نشست ساماندهی اتباع خارجی استان گلستان
  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد