Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:40:14 GMT

مهربانی با کتاب و دارو

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۶۲۳۲

مهربانی با کتاب و دارو

به گزارش ایرنا، مهربانی که باشد، قلب‌ها پر از عشق،  دست‌ها پر از سخاوت و پاها سرشار از گام‌های بلند در مسیر نوع دوستی اندیشه، مملو از خیر اندیشی و آدمیت در کالبد انسانیت جای می‌گیرد تا جهان پر شود از صلح و دوستی.

خودخواه تر از همیشه آنقدر خودخواه و تهی از مهربانی که برخی برای برداشتن کلاه‌های همدیگر گوی سبقت از هم می‌گیرند که این شرایط نگاهی عمیق می‌طلبد تا بلکه با تزریق مهربانی‌هایی هر چند کوچک و مداوم در جامعه گام‌های بزرگ برای اصلاح برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله این مهربانی‌های کوچک اقدام جوان خوشفکر کامیارانی است که پای خیر به عرصه دارو و کتاب نهاده‌ تا علاوه بر کمک به افراد نیازمند، مروج مهربانی در جامعه باشد.

هستند دانش آموزانی که از کتاب‌های کمک درسی بدلیل عدم تمکن مالی بی بهره‌اند و هستند کسانی که نسخه‌های بیمارانشان را بدون دارو به خانه می‌برند؛ نگاه‌های نیازمند این افراد میلاد را به فکر راه اندازی کتابخانه و داروخانه مهربانی در این شهرستان سوق داده است.

جوان است اما نه جویای نام، بلکه خوشفکر و اندیشه‌اش را در راه خیر بکار بسته تا قدم‌های کوچک برای این کار بزرگ را از بین خانواده، نزدیکان و شهر سکونت خود شروع کند.

مهربانی جریان دارد

میلاد نصرتی دانشجوی ۲۳ ساله رشته عمران و تها کامیاران است، حدود ۱۰ سال از عمر خود را در زمینه کمک‌های خیریه وقف و به گفته خودش سعی کرده در این مدت با همکاری خیران شهرستان گام‌هایی هرچند کوچک برای رفع مشکلات نیازمندان بردارد.

وی در خصوص اهمیت مهربانی در جامعه گفت: انسان‌ها برای بقا، زیستن و صلح و دوستی نیازمند مهربانی هستند که با توجه به شرایط کنونی جامعه احساس می‌شود این مساله کمرنگ شده که باید با کارهای کوچک در پی تعبیر معنای اصلی آن در جامعه باشیم.

نصرتی افزود: اگر جامعه به معنای اصلی مهربانی پی ببرد و از آن پیروی کند مشکلاتی که امروز گریبانگیر دنیای بشریت است، کمرنگ می‌شود.

وی یادآور شد: مهربانی جریان دارد اگر ما انسان ها فراموش نکنیم هر چه که داریم از لطف خداوند و آنچه را که نداریم از حکمت اوست.

کتابخانه مهربانی چیست؟

وی هدف خود از تشکیل کتابخانه مهربانی در فضای مجازی را اینگونه اعلام کرد: با توجه به اینکه از امسال طبق تصمیم وزارت آموزش و پرورش تمام پشت کنکوری‌ها باید بر اساس نظام آموزشی جدید در آزمون شرکت کنند این مساله موجب نایاب شدن برخی کتب درسی و افزایش نرخ کتب کمک درسی شده است.

وی افزود: نرخ کتب کمک درسی نیز به قدری افزایش یافته که حتی قشر متوسط جامعه نیز برای خرید آنها با مشکلاتی مواجه هستند و بدون شک سختی آن برای نیازمندان بیشتر است.

این جوان کامیاران اضافه کرد: طی سال‌ها فعالیت خود در زمینه انتقال کمک‌های خیران به نیازمند متوجه شدم در این شهرستان خانواده‌هایی هستند که بچه‌هایشان بدلیل وضعیت تحصیلی خوب پشت کنکوری و خوش آتیه هستند اما خانواده توانایی مالی خرید کتاب‌های آموزشی و کنکوری لازم برای ادامه تحصیل آنها را ندارد.

وی گفت: به فکر افتادیم که کتابخانه‌ای مجازی در شبکه‌های اجتماعی راه اندازی کنیم که دانش‌آموزان یا دانشجویانی که دیگر به کتاب‌های درسی منابع کنکور و کمک درسی خود نیاز ندارند بتوانند بواسطه فعالان این کتابخانه کتب را به دست پشت کنکوری‌های نیازمند شهرستان‌ برسانند.

نصرتی تاکید کرد: همچنین در این کتابخانه امکان آن فراهم شده تا خیرانی که تمایل به تامین هزینه کتاب‌های درسی و کمک درسی دارند نیز بتوانند از طریق افراد معتمد خود برای خرید کتب اقدام کنند.

وی اظهار داشت: افراد فعال در این کتابخانه بعنوان واسطه‌ای بین اهداکننده و گیرنده کتاب‌ها عمل کرده و به این صورت که شماره خیر به فرد نیازمند ارسال می‌شود تا آنان با هماهنگی همدیگر اقدام به اهدا و تحویل کتاب کنند.

وی یادآور شد: در صورتی که اهداکنندگان تمایل نداشته باشند به روش واسطه گری کتاب‌ها را اهدا کنند، رابطان کتابخانه می‌توانند خود عامل تحویل این اقلام به فرد نیازمند که پیشتر از سوی افراد معتمد و نهادهای حمایتی شناسایی و معرفی شده‌اند، باشند.

این جوان کامیارانی گفت: کتاب ها بصورت دائم به افراد اهدا نمی‌شود بلکه امانتی دست آنان است تا هر سال یک پشت کنکوری بتواند از آنها استفاده کرده و در رشته مورد علاقه خود وارد دانشگاه شود.

وی با اشاره به فعالیت یک ماهه این کتابخانه در فضای مجازی افزود: تاکنون اقلام مورد نیاز ۷۰ نفر از نیازمندان به کتاب‌های درسی و کمک درسی از سوی خیران و نیک اندیشان شهرستان فراهم شده و بسی جای خوشحالی است که کتابخانه مهربانی باعث شده واسطه گری در کاری نیک بکار گرفته شود.

داروخانه مهربانی چیست؟

نصرتی در خصوص راه اندازی داروخانه مهربانی نیز اظهار داشت: روزی فرزند یک بیمار سرطانی گفت که بعد از فوت پدرش مقادیری داروهای گران قیمت آن در منزل باقی مانده و تمایل داریم اگر به درد نیازمندی بخورد آن را اهدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر آن همه در منازل خود داروهای عمومی دارند که شاید سال‌ها از آن استفاده نکرده و پس مدتی اقدام به دور ریختن آنها کنیم، یادآور شد: در پی این پیشنهاد با چند دارو ساز شهرستان برای راه اندازی داروخانه مهربانی مشورت کردم.

وی گفت: در نتیجه با مشورت یکی از داروسازها مقرر شد بدلیل شرایط خاص دارو در این اقدام نیز به صورت واسطه گری عمل کنیم و در آن اهدا کننده و گیرنده اقلام دارویی قبل از تحویل با یک کارشناس دارویی جهت اطمینان از شرایط نگهداری، تاریخ انقضا، سلامت دارو و سایر موارد آن مشورت بگیرند تا آسیبی به بیماران وارد نشود.

این جوان کامیارانی تاکید کرد: انتظار داریم با این اقدام در صورت رعایت مشاوره پزشکی قبل از تحویل دارو علاوه بر کمک رسانی به بیماران، مانع از فاسد شدن برخی اقلام دارویی شویم.

مشارکت، لازمه ادامه مهربانی

وی با بیان اینکه هدف ما از راه اندازی داروخانه و کتابخانه مهربانی فرهنگ سازی کمک به همنوعان در سطح شهرستان است، گفت: هم اکنون ۲۰ پشت کنکوری پشت نوبت دریافت کتاب‌های درسی و کمک درسی و بیماران متعددی نیز نیازمند دریافت کمک نقدی یا اقلام دارویی برای تامین هزینه داروهای مورد نیازشان هستند.

نصرتی با بیان اینکه علاقه مندان برای مشارکت در کتابخانه و داروخانه مهربانی می‌توانند با شماره ۰۹۱۸۵۱۶۸۵۸۰ تماس بگیرند، یادآور شد: انتظار داریم در کنار مشارکت مردم کامیاران در تامین این اقلام مسوولان و نهادهای حمایتی نیز از این حرکت حمایت کنند تا با کمک آنان نیازمندان بیشتری مشکلاتشان مرتفع شود.

مهربانی که باشد پرنده‌ها هر روز برای خوردن دانه مهمان پنجره‌ها و بالکن‌های شهر می‌شوند، کارخانه اسلحه سازی جایی برای ساز ساختن می‌شود، مرز بین کشورها را با گل تعیین می‌کنند، نوای صلح و نوعدوستی در دنیا طنین انداز می‌شود و دیگر هیچ کسی در قامت رییس جمهور در نقاب آزادی بیان به افکار و عقاید امتی دیگر توهین نمی‌کند و انگار این جهان به میلیون‌ها میلاد برای رسیدن به معنای واقعی مهربانی نیاز دارد.

برچسب‌ها داروخانه کتابخوانی کامیاران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: داروخانه کتابخوانی کامیاران داروخانه کتابخوانی کامیاران اخبار کنکور کتابخانه مهربانی کتاب های درسی پشت کنکوری راه اندازی کمک درسی یادآور شد کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۶۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد گفت: کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی علاوه‌بر ارائه خدمت به بیش از ۸۵۰ عضو فعال خود در شهر مشهد، به دیگر مؤسسات و نهاد‌های فرهنگی و آموزشی دیگر شهر‌های کشور نیز خدمات‌رسانی می‌کند.

رضا رشیدپور  افزود: کتابخانه سیار آستان قدس رضوی در تیر ۱۳۷۷ با هدف ارائه خدمت به مراجعان، تحویل منابع اطلاعاتی و ایجاد فرصت برابر برای دسترسی به کتاب برای همه قشر‌های  جامعه راه‌اندازی شده است و. مطابق با این هدف به همه معلولان، جانبازان، روشندلان، سالمندان، پژوهشگران و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مادران دارای سه فرزند و بیشتر که فرصت حضور در کتابخانه را ندارند، در محدوده شهر مشهد خدمات‌رسانی می‌کند.

وی گفت: این کتابخانه همچنین اقدام به اهدا و امانت بلندمدت منابع مازاد این سازمان مطابق با آیین‌نامه اهدا و مبادله به مراکز متقاضی علمی، فرهنگی و آموزشی می‌کند و با هدف ارائه خدمات مطلوب، مؤثر و سریع، به همه کتاب‌های موجود در مخازن کتاب کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی، مخزن در گردش واقع در باغ ملک‌آباد مشهد و همچنین منابع موجود در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی دسترسی دارد..

رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد افزود: اعضای این کتابخانه می‌توانند به صورت تلفنی، ایمیل، کانال‌های اطلاع‌رسانی کتاب‌های مورد نیاز خود را درخواست کنند.

رشیدپور گفت: این منابع در صورت موجود بودن، طبق زمان‌بندی و منطقه‌بندی تعیین شده  در محدوده شهر مشهد، به درب منزل عضو تحویل داده می‌شود.

وی گفت: مراکز فرهنگی و آموزشی همچون مساجد، کتابخانه‌ها، کانون‌های فرهنگی، مراکز آموزشی و پژوهشی، مراکز بهزیستی و دیگر مراکز واجد شرایط در صورت نیاز می‌توانند از خدمات امانت بلندمدت کتاب کتابخانه سیار استفاده کنندکه  این منابع در نوبت اول برای مدت دو سال امانت داده می‌شود و در صورت نیاز مراکز، مدت امانت قابل تمدید است.

رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد افزود: همچنین این مراکز فرهنگی و آموزشی در صورت نیاز به دریافت کتاب اهدایی می‌توانند پس از ارسال نامه درخواست و تأیید رئیس این سازمان، از کتابخانه سیار کتاب اهدایی دریافت کنند.

رشیدپور گفت: این کتابخانه علاوه‌بر ارائه خدمات به اعضای خود، منابع اطلاعاتی مورد نیاز اعضای روشندل کتابخانه گویای رضوی را نیز در درب منزل به آنان تحویل می‌دهد.

وی افزود: کتابخانه سیار آستان قدس رضوی  هم اکنون همه روزه (بجز روز‌های تعطیل) از ساعت ۷:۱۵ تا ۱۹ به نشانی: حرم مطهر رضوی، بست طبرسی، ساختمان سازمان علمی و فرهنگی این آستان مقدس، طبقه منفی یک، اتاق ۱۰۳، آماده ارائه خدمات به اهل کتاب و کتابخوانی است.

 همچنین علاقه‌مندان در صورت نیاز می‌توانند با شماره تلفن ۳۲۲۳۶۱۶۴-۰۵۱ با این کتابخانه تماس بگیرند.

کتابخانه سیار آستان مقدس رضوی  در سال ۱۴۰۲، بیش از پنج هزار و ۳۲۰ نسخه کتاب به اعضای خود در دربِ منزل امانت داد  و  در مجموع ۱۰۳ هزار و ۹۳۲ نسخه کتاب را به صورت اهدا و امانت بلندمدت به ۹۷ مرکز فرهنگی و آموزشی درخواست‌کننده کتاب در سراسر کشور تقدیم کرد.  

دیگر خبرها

  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده