Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@22:16:12 GMT

تیوولی ۲۰۲۰، فیس لیفت تمام عیار نسل اولی سانگ یانگ

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۶۲۴۹

آفتاب‌‌نیوز :

اولین روز‌هایی که سانگ‌یانگ تیوولی وارد ایران شد، بحث‌ها بر سر چهره آن بسیار بالا گرفت. در سال ۹۴، پیش از شناخت کامل از این خودروی کره‌ای، یک اختلاف نظر بزرگ درباره طراحی ظاهری آن بین کارشناسان و خودروبازن وجود داشت. عده‌ای که چهره تیوولی را بی‌نقص و مدرن می‌دانستند و عده‌ای که آن را فاجعه‌ای در هم ریخته و بلاتکلیف از خطوط به ظاهر مدرن می‌دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با گذشت مدت زمانی نه چندان بلند، این شاسی بلند کامپکت کره‌ای، با عرضه توانایی‌های فنی، قابلیت‌های رضایت‌بخش در سیستم تعلیق و هندلینگ و مهم‌تر از همه ساخت و کیفیت خوبش به تمامی این قبیل بحث‌ها خاتمه داد.

حالا تنها یک چیز درباره سانگ‌یانگ تیوولی شنیده می‌شد. خودرویی خوب، کم‌دردسر و رام. تیوولی که در دو نسل و توسط رامک خودرو نمایندگی رسمی سانگ یانگ در ایران، وارد کشور شد، از قربانیان ممنوعیت واردات خودرو است. پس از این ممنوعیت، رامک خودرو اقدام به راه‌اندازی خط تولید این خودروی موفق در کشور کرد، اما متاسفانه پس از گذشت بیش از یک سال از این اقدام، علاقمندان به سانگ یانگ همچنان در انتظار خروجی این خط تولید هستند. اما در همین روزها، که ما اخبار ضد و نقیض ادعا‌های پر تناقض رامک خودرو و سایت مرجع سانگ یانگ در ایران را دنبال می‌کنیم، نسخه فیس لیفت ۲۰۲۰ این خودرو به بازار جهانی راه یافته است.

تغییرات بدنه و کابین تیوولی

اولین و تنها نسل از تیوولی، تولید سال ۲۰۱۵ سانگ‌یانگ است و نسخه فیس لیفت رونمایی شده در ۲۰۲۰ نیز اولین فیس لیفت از اولین نسل این شاسی‌بلند کوچک کره‌ای است. تیوولی ۲۰۲۰ مانند تمام دیگر فیس‌لیفت‌های هم‌وطنش هم در بخش فنی، هم طراحی و هم امکانات دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای بوده است. در طراحی بدنه، مه‌شکن‌های سه‌گانه، چراغ‌های کشیده‌تر و مدرن‌تر، جلو پنجره کرکره‌ای پهن‌تر و سپری اسپرت‌تر و عضلانی‌تر چهره‌ای کاملاً متفاوت و جدید به خود گرفته است.

تغییرات ظاهری در بخش عقب خودرو کمتر به چشم می‌آیند و به تغییر فرم و اندازه چراغ‌های اصلی و کمی بیشتر شدن برجستگی صندوق بار محدود می‌شوند. در داخل کابین، داشبورد بازطراحی شده، کنسول میانی کاملاً جدید، اهرم تعویض دنده متفاوت و خروجی‌های تهویه‌مطبوع کوچک‌تر تغییراتی هستند که فضای کابین را مدرن‌تر ساخته‌اند. اما پیش از این تغییرات، صفحه نمایش بزرگتر ۱۰.۵ اینچی که جایگزین نمایشگر۸.۵ اینچی نسخه قبلی شده، در کنار سیستم مولتی‌مدیای پیشرفته‌تر این نسخه، کابین را نسبت به قبل دگرگون کرده است. این سیستم مولتی مدیا، دارای قابلیت‌های صوتی اسمارت، رابط اپل کارپلی و اندروید کار، دوربین عقب، درگاه USB، بلوتوث و قابلیت DBA+ است.

سیستم‌های استاندارد ایمنی جدید به کار رفته در تیوولی ۲۰۲۰ شامل اخطار برخورد از جلو، هشدار خروج از مسیر، ترمز خودکار اضطراری، دستیار حفظ مسیر حرکت خودرو، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، هشدار استارت خودرو جلو، هشدار توجه راننده، سیستم توقف اضطراری و هشدار فاصله ایمنی می‌شوند. برای اطلاعات دقیق‌تر از امکانات رفاهی این خودرو و دیدن تصاویر آن به دیوار خودرو تیوولی مراجعه کنید.

تغییرات فنی

سانگ‌یانگ تیوولی ۲۰۲۰ را با دو موتور بنزینی جدید عرضه کرده است. این دو موتور که در حجم‌های ۱.۲ و ۱.۵ لیتر به کار رفته‌اند، مجهز به سیستم توربوشارژ GDi هستند. مزیت این دو موتور در این است که مصرف سوخت ترکیبی این دو آن‌ها بیش از ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر نخواهد شد.

همچنین یک موتور دیزلی ۱.۶ لیتری نیز در میان تولیدات این نسخه از تیوولی دیده می‌شود. هر سه این موتور‌ها از استاندارد آلایندگی یورو ۶برخوردار هستند. جعبه دنده به کار رفته در این سه نسخه، ۶ سرعته دستی است. اما سانگ‌یانگ اعلام کرده است که در آینده نچندان دور نسخه‌های بنزینی را با گیربکس دو کلاچه نیز تولید خواهد کرد و یک نسخه نیم‌هیبرید هم به لیست این محصول خود اضافه می‌نماید.

همچنین همه نسخه‌های تیوولی ۲۰۲۰ دیفرانسیل جلو هستند و طبق بیانات مدیران ساگ‌یانگ هیچ نسخه دو دیفرانسیلی به تولیدات نسل اول تیوولی اضافه نخواهد شد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تیوولی سانگ یانگ خودرو سانگ یانگ فیس لیفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۶۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی تسلا مدل 3 – 2024 چه مشخصاتی دارد؟

خودروی تسلا مدل 3 – 2024 دارای ترمز اضطراری خودکار، قابلیت تشخیص عابر پیاده، نظارت بر نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، دوربین دنده عقب، سنسور پارک جلو و عقب و سیستم کنترل بین خطوط است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت تسلا میزان قدرت و گشتاور خودروی تسلا مدل ۳ – ۲۰۲۴ را هنوز اعلام نکرده است، اما ادعا می‌کند که شتاب این خودرو در عرض ۶.۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ طول و عرض این خودرو به ترتیب ۴۷۲۰ و ۱۹۳۳ میلی‌متر است، در حالی که ارتفاع آن ۱۴۴۱ میلی‌متر و فاصله بین دو محور نیز ۲۸۷۵ میلی‌متر است.

خودروی تسلا مدل ۳ – ۲۰۲۴ دارای ترمز اضطراری خودکار، قابلیت تشخیص عابر پیاده، نظارت بر نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، دوربین دنده عقب، سنسور پارک جلو و عقب و سیستم کنترل بین خطوط است، از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به چرخ‌های ۱۸ اینچی، چراغ‌های جلو LED، چراغ‌های مه‌‎شکن یکپارچه، نمایشگر ۱۵.۴ اینچی، ناوبری ماهواره‌ای، سیستم صوتی مجهز به ۹ بلندگو، دو شارژر گوشی هوشمند ۶۵ واتی و سقف شیشه‌ای پانوراما اشاره کرد.

خودروی تسلا مدل ۳ – ۲۰۲۴ در رنگ‌های مشکی، آبی، خاکستری و قرمز وارد بازار می‌‎‏‎شود.

کد خبر 745007

دیگر خبرها

  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۲۸ فروردین ماه
  • خودروی تسلا مدل 3 – 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • خودرو تسلا مدل 3 – 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • پیش بازی بارسلونا و پاری سن ژرمن؛ آماده برای یک جنگ تمام‌عیار
  • (ویدیو) اولین نسخه از زیردریایی بدون خدمه Manta Ray
  • سکه و طلای ۱۸ عیار چقدر پایین آمد؟ ؛ بازار طلا خریدار ندارد | آخرین وضعیت طلا و انواع سکه
  • فلاحت پیشه: احتمالا تنش ایران و اسرائیل پایان یافته
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۲۷ فروردین ماه
  • پیام مهم واکنش آمریکا و متحدان اسرائیل به حمله سپاه چه بود؟
  • آخرین وضعیت بازار طلا پس از حمله ایران به اسرائیل؛ طلا ۴ میلیونی می‌شود؟ | جدول قیمت انواع سکه و طلا را ببینید