Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز، یک متخصص طب سنتی ضمن ارائه توضیحاتی در مورد بیماری‌های ویروسی، گفت: استراحت، مصرف مایعات فراوان و کنترل یبوست از نکات بسیار مهم از دید طب سنتی برای مقابله با بیماری‌های ویروسی است.

فاضله حیدریان با اشاره به اینکه بیماری‌هایی که در خانواده کروناویروس ‌ها، آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ها هستند، شامل ۲ فاز هستند، گفت: فاز اول که حاد است، بیمار کاملا بد حال بوده و تب و ضعف شدیدی دارد و توصیه اصلی ما در این فاز بیماری استراحت و مصرف فراوان مایعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از مصرف خوراکی‌های گرم مانند چای زنجبیل، آویشن و... در فاز حاد بیماری‌های ویروسی به طور جدی پرهیز کنید. دمنوش‌هایی که مصرف آن‌ها در این زمان توصیه می‌شود شامل دمنوش عناب، ختمی، لعاب بهدانه، نشاسته و... است.

وی با تاکید بر اهمیت رفع ییوست در فاز حاد بیماری، اظهار کرد: یکی از بهترین درمان‌ها برای رفع یبوست خاکشیر است که نحوه مصرف آن باید به این صورت باشد که دو قاشق غذاخوری خاکشیر را در یک لیوان آب داغ ریخته و صبح‌ها به صورت ناشتا مصرف کنید. دقت کنید پس از مصرف خاکشیر تا نیم‌ساعت صبحانه نخورید. همچنین مصرف انجیر و آبی که انجیر در آن خیس شده نیز به عنوان یک ملین خوب توصیه می‌شود.

بنابر اعلام کانال تلگرامی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی، حیدریان ادامه داد: مصرف مایعاتی مانند آب سیب، آب لیموشیرین در این زمان بسیار توصیه می‌شود اما، بهتر است از مصرف آبمیوه‌های ترش مانند آب پرتقال و... پرهیز کنید، زیرا ممکن است طول دوران بیماری یا ضعف ناشی از بیماری را افزایش دهد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کروناویروس آنفلوآنزا درمان بیماری سرماخوردگی طب سنتی درمان آنفلوآنزا بیماری های ویروسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟

آفتاب‌‌نیوز :

بیماری بواسیر یکی از بیماری‌های شایع نشیمنگاهی به شمار می‌رود که باعث التهاب و تورم رگ‌های انتهای راست روده یا ناحیه مقعد می‌شود. درمان بیماری بواسیر از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا این بیماری با عوارض ناخوشایندی همچون سوزش و خارش مقعدی، التهاب و تورم، و خونریزی در هنگام اجابت مزاج می‌تواند بیمار را بسیار آزار دهد.

برای درمان بیماری بواسیر باید به نکات متعددی توجه شود تا این بیماری به شکل کامل درمان شود و بیمار با عود مجدد آن روبرو نباشد.

از جمله نکاتی که پزشکان برای درمان بواسیر به آن توجه می‌کنند تشخیص نوع بیماری بواسیر است. بواسیر یا هموروئید به دو نوع بواسیر داخلی و بواسیر خارجی تقسیم می‌شود. بواسیر داخلی ۴ درجه دارد که رگ‌های ناحیه انتهای رکتوم را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و بواسیر خارجی رگ‌های ناحیه مقعد را دچار التهاب و کشیدگی می‌کند. تشخیص نوع بواسیر در درمان این بیماری بسیار اهمیت دارد و باید حتماً پزشک آن را در نظر بگیرد.

از طرف دیگر، اینکه کدام روش درمانی پاسخگوی مشکل بواسیر است بسیار اهمیت دارد. از دیگر مواردی که پزشکان برای درمان بواسیر به آن توجه می‌کنند شدت بواسیر است. اگر شدت بیماری بواسیر خفیف باشد پزشک روش‌های درمان خانگی و دارویی را برای مداوا پیشنهاد می‌دهد. در صورتی که شدت بواسیر زیاد باشد و روش‌های نام برده نتواند به مداوای این بیماری کمک کند روش جراحی و یا لیزردرمانی هموروئید پیشنهاد می‌شود. اینکه جراحی مناسب بیماری است یا لیزردرمانی، از دیگر نکاتی است که پزشکان آن را در نظر می‌گیرند و بهترین روش درمانی را برمی‌گزینند.

پزشک فوق تخصص بواسیر چه ویژگی‌هایی دارد؟

درمان بیماری بواسیر بسیار مهم است و برای درمان باید حتماً به پزشک فوق تخصص بواسیر مراجعه کرد. اینکه این پزشک چه ویژگی‌هایی دارد را می‌توان به شکل زیر عنوان کرد:

پزشک متخصص هموروئید

تخصص پزشک

پزشک فوق‌تخصص بواسیر به فردی گفته می‌شود که فوق‌تخصص ناحیه مقعد و روده بزرگ است. این پزشکان که پزشکان کولورکتال نامیده می‌شوند تخصص خود را در زمینه درمان بیماری‌های نشیمنگاهی به دست آورده‌اند و با تمرکز بر درمان بیماری‌های ناحیه مقعدی مهارت‌های زیادی دارند که می‌تواند در روند درمان بسیار مؤثر باشد.

 دسترسی به دستگاه‌های لیزر مجهز

از دیگر ویژگی‌های پزشک فوق‌تخصص بواسیر این است که به دستگاه‌های مجهز و به‌روز لیزر دسترسی داشته باشد. دستگاه‌های مجهز باعث می‌شوند که عوارضی همچون گوشت اضافه در ناحیه مقعد و در ادامه آن تنگی مقعد، بی‌اختیاری گاز معده و کنترل مدفوع دامنگیر فرد نشود و بدون عوارض بیماری بواسیر برای همیشه درمان شود.

دسترسی به مطب بهداشتی

از دیگر مواردی که می‌توان به عنوان ویژگی دکتر فوق‌تخصص بواسیر در نظر گرفت توجه او به فراهم آوردن یک مطب یا مرکز درمانی تمیز و ایزوله است. برای اینکه انواع بیماری‌های عفونی و ویروسی در حین جراحی یا لیزردرمانی به بیمار منتقل نشود استفاده از امکانات بهداشتی و رسیدگی به بهداشت و نظافت محیط بسیار اهمیت دارد.

یکی از مراکزی که در آن بیماران می‌توانند به دکتر فوق‌تخصص بواسیر و سایر بیماری‌های نشیمنگاهی دسترسی داشته باشند و از طرفی در آن از دستگاه‌های لیزر به‌روز استفاده می‌شود مرکز فوق‌تخصصان درمان فوری است که افراد می‌توانند به آن مراجعه کنند.

درمان بدون بازگشت هموروئید چیست؟

بیماران برای درمان بیماری هموروئید خود وقت و هزینه بسیاری را اختصاص می‌دهند و بسیار برایشان مهم است که از درمان بدون بازگشت هموروئید استفاده کنند. بازگشت هموروئید می‌تواند بیمار را دوباره وارد پروسه درمان کند که برای بیماران بسیار ناخوشایند است و به همین دلیل آشنایی با درمان بدون بازگشت هموروئید بسیار اهمیت دارد.

درمان بدون بازگشت هموروئید لیزردرمانی است. این روش درمانی امروزه جایگزین روش جراحی شده و می‌تواند این بیماری را در زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه و بدون درد و خونریزی درمان کند. درمان بدون بازگشت هموروئید نیازی به بیهوشی و بستری شبانه ندارد و همین مسئله باعث می‌شود یکی از روش‌های محبوب مداوای این بیماری باشد.

آیا لیزر درمانی بهترین روش درمان بواسیر است

میزان موفقیت‌آمیز بودن روش لیزردرمانی بسیار بالا است و احتمال بازگشت مجدد هموروئید پس از آن بسیار نادر و به همین دلیل به این روش، درمان بدون بازگشت هموروئید می‌گویند.

لیزردرمانی امروزه در مراکز درمانی متعددی انجام می‌شود؛ اما بسیار مهم است برای اینکه بیماران از روند درمان خود نتیجه بگیرند حتماً به کلینیک‌هایی مراجعه کنند که این روش درمانی را با دستگاه‌های لیزر به‌روز و مجهز انجام می‌دهند. این مسئله بسیار بر موفقیت‌آمیز بودن لیزردرمانی تأثیرگذار است و به همین دلیل بیماران باید به آن توجه داشته باشند.

چرا شناخت علائم بیماری بواسیر اهمیت دارد؟

بسیاری مواقع افراد مبتلا به بیماری بواسیر از علائم این بیماری بی‌خبر هستند و همین مسئله باعث می‌شود دست به خوددرمانی بزنند و یا اصلاً به درمان بیماری توجهی نشان ندهند. شناخت علائم بیماری بواسیر کمک می‌کند تا افراد با شناسایی علائم هرچه سریع‌تر برای درمان اقدام نمایند و هرچه سریع‌تر با علائم ناخوشایند این بیماری خداحافظی کنند.

شایع‌ترین علائم بواسیر

از جمله علائم بیماری بواسیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خونریزی در هنگام اجابت مزاج

احساس درد مقعدی

بیرون‌زدگی‌های گوشتی از ناحیه مقعد

سوزش و خارش مقعد

احساس دفع ناکامل مدفوع

خروج ترشحات لزج و چسبنده

علائم بیماری بواسیر که از آن‌ها نام برده شد به طور معمول در بیشتر بیماران دیده می‌شود و البته بستگی به شدت بیماری نیز دارند. باید توجه داشت علائم بیماری بواسیر با برخی دیگر از بیماری‌های نشیمنگاهی همچون شقاق، آبسه مقعدی، و فیستول مقعدی شباهت‌هایی دارد و باید این نکته در نظر گرفته شود. بسیار مهم است که بیماران با دیدن علائم بیماری بواسیر برای تشخیص دقیق‌تر به پزشک مراجعه کنند تا پزشک با بررسی ناحیه مقعد و شنیدن گزارش علائم بتواند به تشخیص بیماری بواسیر یا سایر بیماری‌های نشیمنگاهی بپردازد.

خوددرمانی پس از دیدن علائم بیماری بواسیر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود؛ زیرا ممکن است فرد به بیماری دیگری مبتلا باشد و با خوددرمانی باعث تشدید بیماری گردد. علائم بیماری بواسیر همچنین فردبه‌فرد ممکن است تفاوت‌های با یکدیگر داشته باشد که این مسئله نیز باید حتماً در شناخت این بیماری در نظر گرفته شود.

دیگر خبرها

  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟
  • بازی با جان، تجارت پرسود برخی عطاری‌ها
  • راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن
  • ساز ناکوک آلرژی در بهار
  • درمان بیماران مبتلا به MS ساده‌تر می‌شود