Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا قاسم تقی‌زاده خامسی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی تهران در محل تصفیه‌خانه ششم که با حضور رییس‌جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: این طرح‌ها به کاهش فرونشست و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی کمک شایانی می‌کند. 
وی افزود: چندی پیش با افتتاح تصفیه‌خانه هفتم سطح آب‌های زیرزمینی بالا آمده و قابل تامل است و از این‌رو با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه در غرب تهران نیز سطح آب‌های زیرزمینی بالا خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
معاون آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به اینکه متوسط مصرف آب در تهران یک میلیارد مترمکعب در سال است، بیان کرد: این رقم برای بهداشت بیشتر به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب می‌رسد. 
وی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین آب تهران وجود ندارد و ۷۵ درصد آب تهران از سدهای پنج گانه تهران تامین می‌شود، اضافه کرد: این آب‌ها در هفت تصفیه‌خانه تهران و شبکه ۹ هزار کیلومتری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. 
«تقی‌زاده خامسی» همچنین با اشاره به اینکه ۲۵ درصد آب تهران از محل سد کرج تخصیص داده شده، اظهار داشت: امسال ۲۶۰ میلیون مترمکعب از آب آن که امکان تصفیه داشت، به خاطر محدودیت ظرفیت رها شده است. 

وی همچنین تاکید کرد: سد کرج سالانه ۴۶۰ میلیون مترمکعب در ۵۵ سال گذشته آورد داشته است که بدون کنترل رها ‌شده است. 
معاون آب و آبفای وزارت نیرو ابراز داشت: سال گذشته در این سد ۴۷۲ میلیون تامین آب شد که در مورد ۱۶۰ میلیون آن رهاسازی صورت گرفت.
وی با تاکید بر اینکه هدف از ایجاد تونل و تصفیه‌خانه ششم ارتقای ظرفیت تصفیه آب و کنترل آب‌های بدون برنامه‌و رهاشده است، ادامه داد: اجرای این تونل در سال ۱۳۸۴ آغاز و تا سال ۱۳۹۱ اجرا شد و بعد از مدتی توقف به بهره‌برداری رسید.

«تقی‌زاده خامسی» بیان کرد: با افتتاح تصفیه‌خانه و رینگ سامانه آبرسانی تهران مناطق ۵ ،۹، ۱۸ ،۲۱ و۲۲ و شهر جدید پرند از بهترین آب بهره‌مند می‌شوند و مشکل کمبود آب و برداشت از چاه‌های آب حل می‌شود. 
وی خاطر نشان کرد: این آب بهترین آب تهران است و از نظر کدورت یک دهم آب فعلی تهران می‌باشد.

به گزارش ایرنا طرح‌ تصفیه‌خانه ششم تهران و سه سامانه از رینگ آبرسانی این کلانشهر امروز در قالب پنجشنبه‌های افتتاح رئیس‌جمهوری و هفته بیست و ششم #هرهفته‌الف_ب_ایران به بهره‌برداری رسید و روز پربرکت و به یادماندنی برای تهران‌ رقم ‌خورد زیرا با افتتاح این طرح‌ها که ارزش روز آنها در مجموع ۱۹ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، تمامی تصفیه‌خانه‌های واقع در رینگ آبرسانی تهران وارد مدار شد.

پویش #هرهفته‌الف_ب_ایران یکی دو سالی است که آبادانی هرچه بیشتر کشور در حوزه صنعت آب و برق را دنبال می‌کند و افتتاح طرح‌های کوچک و بزرگ این طرح در شرایط تحریمی و کرونا بیانگر این واقعیت می‌باشد که دولت با وجود همه فشارهای خارجی، نسبت به سلامت و آبادانی کشور توجه ویژه دارد.

این نکته قابل توجه طی روز گذشته نیز در سخنان رییس‌جمهوری تبلور یافت و ایشان بار دیگر تاکید کرد که دولت هم برای معیشت مردم، هم برای پیشرفت کشور و هم سلامت ملت ایران در شرایط کرونا از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.

برچسب‌ها تصفیه خانه شهر تهران قاسم تقی زاده خامسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصفیه خانه شهر تهران قاسم تقی زاده خامسی تصفیه خانه شهر تهران قاسم تقی زاده خامسی اخبار کنکور تصفیه خانه ششم تقی زاده خامسی بهره برداری آب تهران طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود

مسعود خیرجو امروز در بازدید از تاسیسات و تصفیه خانه گرمی مغان و زیرساخت‌های آبرسانی به بخش موران این شهرستان گفت: مجتمع بزرگ آبرسانی به بخش موران برای پوشش ۶۴ روستا با همکاری بسیج سازندگی سپاه در حال اجراست و سال گذشته فاز نخست آن با انتقال آب به ۱۸ روستا به سرانجام رسید و در فاز دوم، آبرسانی به ۱۷ روستا مد نظر است که ۶ روستا در خرداد ماه از نعمت آب شرب و سالم برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: تلاش می‌کنیم فاز سوم مجتمع آبرسانی به روستاهای بخش موران شهرستان گرمی مغان را در دهه فجر امسال افتتاح کنیم تا بقیه روستاها نیز از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند شوند و طرح ارتقا توان و آبدهی تصفیه خانه گرمی برای تامین هر چه بیشتر آب روستاهای تابعه نیز در حال اجراست و به بازسازی و ارتقا ظرفیت تصفیه خانه اقدام می‌شود.

او گفت: این طرح در حال حاضر حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود بعد از تکمیل و بهره برداری، آب شرب و بهداشتی حدود ۵۰ هزار نفر را تامین کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • تولید زباله فضایی هند صفر می‌شود
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد