Web Analytics Made Easy - Statcounter

محله بختیاری ها در منطقه شرف آباد یاسوج یکی از مناطقی بود که همواره با اولین بارش باران خبرساز می شد و سیلابی شدن این منطقه تردد را برای ساکنان غیرممکن می ساخت.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی شهرداری، این محله در مرکز شرف آباد بخاطر نداشتن کانال دفع آب های سطحی و آسفالت، با اولین بارش باران و هدایت سیلاب های بالادست به آن منطقه به باتلاق تبدیل می شد و عبور و مرور در آن عملا امکان ناپذیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو سال قبل وقتی در اوج بارش باران نستهن مقدم شهردار یاسوج در راس ستاد بحران شهرداری راهی این محله شد، همانجا تصمیماتی برای نجات این بحران گرفته شد.

تابستان سال 98 در مراسمی که برای کلنگ زنی پروژه های عمرانی در محلات شرف آباد انجام شد، محله بختیاری ها به عنوان محل کلنگ زنی انتخاب شد تا نشان دهد عزم شهرداری برای نجات این محله جدی است.

اما عدم همراهی برخی از ساکنان محله برای عقب نشینی و رعایت ضوابط طرح های شهری، پروژه های این محله را به حاشیه راند تا بازهم شهرداری ورود کرد و با جلسات متعددی که با ساکنان داشت آنان را متقاعد به رعایت ضوابط و طرح های شهرسازی کرد.

حالا در سال 99 کانال دفع آب های سطحی شرف آباد به طول بیش از 320 متر با عرض 1 متر ساخته شده است و خیابان این مرکز محله نزدیک به نیز آسفالت شده است و کوچه های منتهی به خیابان اصلی نامگذاری شد و تابلوی آنها نصب شد و این کوچه ها نیز زیرسازی شده تا زمستان سال 99 برای این محله با آرامش طی شود.

یقینا اگر ساکنان محلات بخصوص در چنین محله هایی برای اخذ پروانه و پرداخت عوراض شهرداری و همچنین رعایت ضوابط طرح های شهری اقدام کنند، اقدامات سازنده در این محلات با قدرت و جدیت بیشتری صورت خواهد گرفت و این محلات در فصول بارندگی مشکلی نخواهند داشت.

اما این پایان کار شهرداری یاسوج در شرف آباد نیست و در این محله آسفالت خیابان 20 متری جانبازان، اجرای ادامه بلوار کشاورز، جدول گذاری خیابان محله امیر، آسفالت خیابان محله حاجتی ها، آسفالت و جدول گذاری معابر خیابان های شهید ذاکر زاده ( مهر سابق ) بخشی از خدمات شهرداری در محله شرف آباد است که همزمان با جرای خط پروژه مسیر 45 متری در این منطقه باعث تحول اساسی در این محله خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری یاسوج شرف آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات محله تاریخی قاضی از زبان شهروند آران و بیدگل + تصاویر

حداقل عرض گذر کوچه و خیابان هر شهر طبق ضوابط شهرداری و راه سازی تعیین می‌شود، اما حداقل عرض گذر کوچه و خیابان کمتر از حداقل ۶ متر نباید باشد تا هنگام وقوع حوادث به طور مثال خودرو‌های آتش نشانی و دیگر خودرو‌های امدادرسانی بتوانند از گذر عبور کنند.

این نکته ساکنان کوچه شریف واقع در محله تاریخی قاضی شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان را دغدغه‌مند کرده است. در این کوچه که عقب نشینی ساختمان باید انجام شود به گفته شهروند خبرنگار برخی انجام نشده و گذر باریکی را به ارمغان آوردند.

از سوی دیگر دالان و حوضخانه خانه تاریخی کرباسی‌ها که یکی از اماکن تاریخی این محله و شهر محسوب می‌شود بدون احیا و مرمت به حال خود رها شده و به فراموشی سپرده شده است.

شهروند خبرنگار ما از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

وقتی شهروند خبرنگار ما راوی مشکلات گلپایگان شد

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • جزئیات تغییرات طرح ترافیک جدید در پایتخت/ طرح «زوج و فرد» حذف می شود؟
  • عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد یاسوج اجرایی شد
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • مشکلات محله تاریخی قاضی از زبان شهروند آران و بیدگل + تصاویر
  • روکش آسفالت خیابان هشت بنگله مسجدسلیمان
  • تحقق نهضت آسفالت در ساوه/ ۷۱۴ هزار مترمربع آسفالت شد
  • آسفالت نامناسب خیابان شهید رودکی در ارومیه