Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@13:13:25 GMT

۲۵ کشته در طوفان ویتنام

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۶۸۱۱

۲۵ کشته در طوفان ویتنام

رانش زمین که در مناطق دورافتاده استان مرکزی کوانگ نام رخ داد تاکنون ۱۳ کشته برجای گذاشت و ۴۰ نفر نیز ناپدید شدند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، ویتنام  صد‌ها سرباز و ماشین آلات سنگین را برای جستجوی بازماندگان پس از رانش زمین ناشی از باران‌های سیل آسا از طوفان مولاو، یکی از قدرتمندترین طوفان‌های این منطقه در چند دهه گذشته، اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت اعلام کرد این رانش زمین که در مناطق دورافتاده در استان مرکزی کوانگ نام و در ساعات پایانی روز چهارشنبه رخ داد, ۱۳ کشته برجای گذاشت و ۴۰ نفر نیز ناپدید شدند. بدی شرایط آب و هوا تلاش‌ها را برای جستجوی بازماندگان با مشکل مواجه کرده است. تلویزیون دولتی گفت ۱۲ ماهیگیر در دریا کشته شدند.
معاون نخست وزیر ویتنام در بیانیه‌ای گفت "می توانیم میزان بارش‌های ناشی از این طوفان را پیش بینی کنیم,، اما نمی‌توانیم پیش بینی کنیم چه زمانی رانش زمین رخ می‌دهد. "
او گفت "جاده‌ها زیر گل و لای بسیار زیاد مدفون شده اند و بارش شدید باران همچنان ادامه دارد، اما اقدامات امدادرسانی باید همچنان به سرعت ادامه داشته باشد. "تلویزیون دولتی گفت اجساد ۱۲ ماهیگیر روز پنج شنبه پیدا شد. قایق آن‌ها زمانی که تلاش می‌کردند خود را به ساحل برسانند، غرق شده است. کشتی‌های نیروی دریایی برای پیدا کردن آن‌ها اعزام شده است و هنوز ۱۴ ماهیگیر دیگر مفقود است.
از اوایل اکتبر ویتنام با طوفان ها، باران‌های شدید و سیل مواجه بوده است که تا کنون زندگی بیش از یک میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده اند.
دولت اعلام کرد طوفان مولاو موجب شده است میلیون‌ها نفر بدون برق بمانند و به ۵۶ هزار واحد مسکونی نیز آسیب وارد آمده است. تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی روستا‌هایی را که در ان‌ها سیل جاری شده است، جاده‌های پر از گل و لای و درختان سرنگون شده را نشان می‌دهند.
سازمان هواشناسی ویتنام پیش بینی کرد بارش شدید باران تا بیش از ۷۰۰ میلیمتر در بخش‌های مرکزی این کشور تا شنبه ادامه خواهد داشت.طوفان مولاو پیش از رسیدن به ویتنام از فیلیپین گذشت و در آنجا نیز موجب شد سیل جاری شود و رانش زمین را به همراه داشت به گونه‌ای که مقامات مقابله با بحران این کشور روز پنج شنبه اعلام کردند این طوفان موجب شد ۱۶ نفر جان خود را از دست بدهند./صداو سیما

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رانش زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی پاراتکواندوکار قمی در راه رقابت‌های قهرمانی آسیا

تیم ملی پاراتکواندوی بانوان کشورمان در حالی آخرین تمرینات خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی زنان آسیا در ویتنام آماده می‌کند که براساس فهرست نهایی این تیم مرضیه عبداللهی ورزشکار وزن بعلاوه ۶۵ کیلوگرم قم قرار است در این رقابت‌ها به روی شیاپ چانگ برود.

مسابقات پاراتکواندوی قهرمانی زنان آسیا ۲۹ اردیبهشت تا دوم خرداد به میزبانی ویتنام برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد
  • ازبکستان 2 - 1 ویتنام، چهارمین سهمیه جام جهانی
  • ازبکستان ۲ - ۱ ویتنام/ ازبک‌ها حریف ایران شدند
  • فیلم| رانش جادهٔ عباس‌آباد به کلاردشت
  • بانوی پاراتکواندوکار قمی در راه رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • سیل مرگبار در چین/ ۴ نفر جان باختند+ تصاویر
  • ۴ کشته و ۱۰ مفقود در طوفان گوانگدونگ چین