Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل اینانلو، فرماندار فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، با این توضیح که پدافند غیرعامل، تدبیر و برنامه ریزی ویژه برای پیشگیری از  آسیب و مقابله با بحران است؛ اقدامات حوزه پدافند غیرعامل در فردیس را تشریح کرد.

فرماندار فردیس با تاکید بر لزوم توجه ویژه به پدافندغیرعامل، خاطرنشان کرد: با توجه به تراکم جمعیت، آسیب پذیری و عدم وجود زیرساخت های لازم  در شهرستان فردیس،  پیوست پدافند غیرعامل برای هرگونه اقدامات عمرانی و تاسیساتی، با نظارت بیشتر سازمان نظام مهندسی توسط دستگاه ها و مردم، ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینانلو با بیان اینکه نرخ مهاجرت در فردیس با کل استان برابری می کند؛ افزود:  فردیس محصور در شهرستان های قدس، ملارد، شهریار و کرج  است و همجواری با تهران و سهولت تردد بین  پایتخت و فردیس، موجب افزایش نرخ رشد جمعیت در این شهرستان شده و اقشار آسیب پذیر از اقوام مختلف در فردیس ساکن شده اند. جمعیت می تواند هم به عنوان فرصت و هم تهدید تلقی شود که در فردیس تهدیدات آن بیشتر است و  توجه به پدافند غیر عامل را بیش از پیش ضروری می سازد.

فرماندار فردیس خاطر نشان کرد: همچنین وجود بسیاری از مراکز مهم کشوری از جمله بخش مهمی از سازمان سنجش، پژوهشکده مواد و انرژی، بخش هایی از مجموعه های وزارت جهاد کشاورزی و غیره، بر  اهمیت توجه به موضوع پدافند غیر عامل تاکید دارد.

وی با اشاره به وجود مراکز مهمی از جمله انبار نفت، مجموعه مپنا و سایر مراکز کشوری حساس در این شهرستان، گفت: فرمانداری به عنوان مسئول پدافندغیرعامل، در راستای جلوگیری از  بروز آسیب و ایجاد خطر برای مردم در مواقع بحران های احتمالی، متولیان مراکز حساس در شهرستان  را ملزم به رعایت موارد پدافند غیرعامل کرده است.

اینانلو توجه به محیط زیست و رعایت دستورالعمل های زیست محیطی را از موضوعات پدافندغیرعامل و مورد پیگیری فرمانداری دانست و افزود: اگرچه شهرک صنعتی سیمین دشت به عنوان مجموعه صنعتی خصوصی، باید نسبت به ایجاد تصفیه خانه در این شهرک  اقدام کند، اما  با توجه به ضرورت کاهش آلودگی های زیست محیطی این مجموعه صنعتی برای مردم و رعایت حقوق شهروندی برای مردم و صاحبان صنایع و  وجود شرکت های مهمی از جمله شرکت سیناژن و شرکت های مهم تولید کننده ماسک و مواد ضد عفونی استان در این شهرک، دولت اعتبار مناسبی را  برای  ایجاد تصفیه خانه در این شهرک در نظر گرفته است.

وی مشکل تاخیر در ایجاد تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی سیمین دشت را محدودیت زمین  مناسب با استانداردهای زیست محیطی،  برای ایجاد این مرکز عنوان کرد و گفت: با پیگیری و بررسی‌های انجام شده، اخیرا زمینی مناسب برای  تصفیه خانه فاضلاب سیمین دشت جانمایی شده و با توجه به اینکه  شهرک صنعتی به عنوان بخش خصوصی  نمی‌تواند طرف قرارداد سازمان مدیریت بودجه و برنامه ریزی باشد،  شهرداری فردیس مجری ایجاد تصفیه خانه فوق خواهد بود. همچنین در حال حاضر زمین و اعتبار لازم برای ایجاد تصفیه خانه شهرک صنعتی سیمین دشت وجود دارد و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

نماینده دولت در شهرستان فردیس با اشاره به اقدامات حوزه پدافند غیرعامل در  نیروگاه منتظر قائم فردیس،  بیان کرد: در سال‌های گذشته با پیگیری مسؤولان وقت و به منظور کاهش آلودگی هوای منطقه، استفاده از سوخت مازوت در  نیروگاه متوقف شده و در حال حاضر  از گاز به عنوان سوخت استفاده می شود. همچنین دود سفیدی  که از نیروگاه متصاعد می شود، بخار آب است که آزمایش شده و آلودگی زیست محیطی برای شهرستان ندارد.

وی در ادامه به  وجود حدود ۱۰ حلقه چاه آب شرب در نیروگاه منتظر قائم که  برای سرد کردن توربین‌ها استفاده می‌شود، به عنوان مشکلی در شبکه آب شرب شهرستان، اشاره و تاکید کرد: با توجه به کمبود آب شرب در شهرستان فردیس به ویژه بخش مشکین دشت، این مشکل باید اصلاح شود و چاه های فوق در مدار شبکه آب شرب شهرستان قرار گیرد. برای رفع این مشکل، پساب تهران را  به ازای آب سدهای کرج و طالقان که تامین کننده آب تهران است؛ درخواست کردیم که مورد پیگیری استاندار البرز است و در صورت اجرا، بخشی از آن برای سرد کردن توربین های نیروگاه منتظرقائم استفاده خواهد شد.

اینانلو با بیان اینکه ایجاد تصفیه خانه فاضلاب شهری فردیس در زمین‌های کمیته امداد در حال پیگیری است، گفت: قرار است این تصفیه خانه در ۱۰ هکتار از اراضی کمیته امداد در قدر السهم شهرداری فردیس،  احداث شود.

وی یادآور شد: خط انتقال لوله ۹۰۰ میلیمتری و اتصال به شبکه آب شرب شهری کرج از طریق انشعابات پارک جهان نما، از اقداماتی است که در حوزه پدافند غیرعامل برای تامین آب شرب فردیس و مشکین دشت در حال اجراست. همچنین با پیگیری استاندار البرز سهم حق آبه استان، ۲۰ درصد افزایش یافته که این درصد افزایش به کل  استان اختصاص خواهد یافت.

فرماندار فردیس با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، سهم اعتبارات این شهرستان از بودجه تخصیصی استان را مناسب دانست و گفت: همچون سایر شهرها، در شرایط کمبود اعتبارات کشور، در فردیس نیز درصد افزایش بودجه محدود بوده، اما دریافت اعتبارات خاص برای تامین زیرساخت‌های شهرستان، که با پیگیری استاندار البرز و حضور وزرا و مسؤولان عالی رتبه کشور در استان برای  بیان مطالبات مردم صورت می‌گیرد؛ را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: آب شرب تهران پساب پدافند غیرعامل ایجاد تصفیه خانه فرماندار فردیس پدافند غیرعامل شهرک صنعتی زیست محیطی سیمین دشت آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۷۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، "خشایار صنعتی " در جلسه شورای پدافند غیرعامل این شهرستان بیان داشت: امروز آموزش و نهادینه‌سازی پدافند غیرعامل جزء ضروریات ما در حوزه ایمن‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های موردنیاز مردم است.    فرماندار بوکان با اشاره به افزایش مهاجرت بی رویه در طول سالیان متمادی به شهرستان بیان داشت:با توجه به افزایش جمعیت و آمار بالای مهاجرت، تبعات و آسیب‌های اجتماعی، مشکلات بهداشتی و خدماتی زیادی برای مناطق حومه شهر بوکان و تعدادی از روستای حریم بوجود آمده است.   تحقیقات اولیه در خصوص شناسایی تهدیدات و آسیب‌های موجود در شهرستان خام و ناکامل است و امید داریم در آینده نزدیک با پیگیری‌های لازمه به نتیجه برسد.    صنعتی ادامه داد: نهایتا با این شرایط تدوین نظام‌نامه جامع پدافتد زیستی شهرستان ضروری است و لازم است اقدامات جامعی از قبیل کاهش افق توسعه شهرستان انجام شود.   صنعتی همچنین افزود: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی در حوزه پدافند غیر عامل، در این شهرستان سعی کردیم با استفاده از همه ظرفیت‌ها و کمک مدیران نسبت به اجرای آن در پروژه‌ها و زیرساخت‌ها و تاسیسات اقدام کنیم.    فرماندار بوکان بابیان اینکه یکی از اهداف پدافند غیرعامل افزایش بازدارندگی در برابر حوادث طبیعی و زیستی است، گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های حیاتی ما دارای اولویت مراقبتی هستند لازم است به منظور مراقبت، ارتقای ایمنی و افزایش بازدارندگی در راستای تسهیل شرایط زیستی، اقدامات پدافندی برای مقابله با تهدیدات و کاهش نارسایی‌ها صورت گیرد.   در این جلسه دستگاه‌های عضو آخرین اقدامات در حوزه بازدارندگی و مراقبت از زیرساخت‌های اولویت دار مردم شهرستان را تشریح نمودند.

دیگر خبرها

  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه‌های البرز
  • رنجش متقاضیان مسکن ملی فردیس از نیمه کاره رها شدن پروژه + فیلم و تصاویر
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد
  • ایجاد بزرگترین رویشگاه طبیعی البرز به همت اهالی هیو
  • جریمه قطع درختان صرف ساخت ۲۰ بوستان جدید در تهران می شود