Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، از شب گذشته همزمان با میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و آغاز هفته وحدت که در بین شهروندان مهابادی به جشن مولود مشهور است، بسیاری از کاربران با استفاده از برنامه‌های پرطرفدار فضای مجازی از جمله تلگرام، واتساپ و اینستاگرام پیام‌های تبریک، تصاویر و ویدیو کلیپ‌های مخصوص این جشن را برای همدیگر می‌فرستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بسیاری از این پیام‌ها و کلیپ‌ها مطالبی در خصوص ولادت پیامبر (ص) منتشر می‌شود و کاربران متن‌های زیبا و جالبی در خصوص این جشن بزرگ با هم مبادله می‌کنند.

برخی کاربران فضای مجازی هم عکس پروفایل خود را به تصاویری از ولادت پیامبر اکرم(ص)،جشن‌های مولودی خوانی و دف‌نوازی تغییر دادند و عکس‌های از حضور خودشان در جشن مولودی با پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مبادله می‌کنند.

در سال‌های قبل از شیوع کرونا، در صبح "جشن مولود" خانواده‌ها برای برگزاری این جشن در منزل بزرگ خانواده جمع می‌شدند و در نوبت صبحانه غذای مخصوص جشن که بیشتر برنج وخورشت بود صرف می‌کردند اما امسال بیشتر خانواده‌ها این آیین را به صورت خانوادگی در خانه‌های خود برگزار کردند و با استفاده از فضای مجازی تصاویر برپایی سفره جشن را برای همدیگر می‌فرستند.

جشن مولود امسال در مهاباد تفاوت دیگری هم با سال‌های قبل پیدا کرده و تعداد از دانش‌آموزان که از نرم‌افزار شبکه اجتماعی دانش‌آموزی (شاد) استفاده می‌کنند با بهره‌گرفتن از این نرم افزار جشن مولود را آموزگاران و همکلاسی‌های خود تبریک می‌گویند.

اما برخی از خانواده‌های مهابادی نیز برپایی جشن مولود را به وعده نهار موکول کردند و با توجه به دایر بودن ادارات و موسسات دولتی و خصوصی و لزوم حضور کارکنان در محل کار خود، امکان جمع شدن اعضای بعضی از خانواده دور سفر جشن مولود در نوبت صبحانه مهیا نبود.    

در سال‌های گذشته این گونه رسم بود که بزرگ خانواده پس از برپایی جشن مولود و صرف کردن غذای جشن هدایایی که بیشتر نقدی بود به کودکان خردسال می‌داد که امسال به دلیل حضوری نبودن این جشن امکان هدیه گرفتن و هدیه دادن نیز وجود ندارد.

امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری آیین‌ها مولودی‌خوانی و دف نوازی در مساجد، تکایا و خانقاه‌ها نیز وجود ندارد و پیش‌بینی می‌شود این آیین‌ها در صورت برگزاری به صورت محدود و بدون حضور شهروندان برگزار می‌شود.

مسوولان مهابادی آغاز هفته وحدت را تبریک گفتند

 امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با صدور پیام مشترکی فرخنده میلاد ختمی مرتبت، حضرت محمد (ص) و فرارسیدن هفته وحدت را به مردم این شهرستان تبریک گفتند.

در پیام مشترک "ماموستا عبدالسلام امامی"، "ایرج شجاعی" و "جلال محمودزاده" به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت آمده است: ماه ربیع الاول یاد آور میلاد آخرین رسول خدا، مبشر عدالت و وحدت، رسول اکرم (ص) حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت بی‌تردید نماد، پیام صلح، دوستی برای پیروان راستین و حقیقی دین و مکتب انسان ساز اسلام ناب محمدی (ص) است.

در ادامه این پیام عنوان شده است: نامگذاری ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به نام هفته وحدت که برخواسته از اندیشه بلند و تفکر آزاداندیشی و وحدت آفرین حضرت امام خمینی (ره) است، تجلی وحدت امت اسلام و اتحاد در برابر کفر و استکبارجهانی است و در این هفته روح اخوت اسلامی در پیکره اجتماع، بیش از پیش زنده، جاری و ساری می‌شود.

همچنین در این پیام تاکید شده است: وحدت و برادری یکی از زیباترین واژه ها و ارمغان پیامبر رحمت برای جوامع بشری است و وحدت مسلمانان مانند چتری از رحمت خداوند بر سر امت اسلام است که از بین برنده کینه ها و خودخواهی ها و موجب صفای قلوب خواهد بود.

در پایان این پیام مشترک عنوان شده است: اینجانبان سالروز ولادت پیامبر نور و رحمت، حضرت محمد مصطفی (ص) و خلف صالحش امام‌ جعفر صادق (ع) و همچنین فرا رسیدن هفته وحدت را به تمامی مسلمانان بە ویژه مردم مومن و متدین شهرستان مهاباد تبریک می گوییم.

شهروندان مهابادی در روز جشن مولود به آرامستان‌ها مراجعه نکنند

سرپرست شهرداری مهاباد گفت: تمامی مسیرهای منتهی به آرامستان "باغ فردوس" این شهر در روز جشن مولود مسدود شده و شهروندان باید از زیارت قبور در این روز به‌طور جدی خودداری کنند.

کریم محمدنژاد افزود: براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونای مهاباد برای جلوگیری از ازدحام در آرامستان این شهر، زیارت قبور در روز جشن مولود ممنوع بوده و از شهروندان نیز درخواست می‌شود همکاری لازم را در این رابطه داشته باشند.

وی ادامه داد: در سایر روزها به دلیل تعداد کم مراجعه‌کنندگان ورودی‌های آرامستان به روی افراد برای قرائت فاتحه یا دفن اموات باز است.

وی اظهار داشت: در عید سعید فطر و عید قربان امسال نیز حضور شهروندان در آرامستان مهاباد به دلیل وضعیت شیوع ویروس کرونا ممنوع شده بود.

هر چند این روز در تقویم رسمی کشورمان به طور رسمی روز ۱۲ ربیع‌الاول در مناطق اهل سنت تعطیل نیست اما ادارات در این روز به همکاران اهل سنت مرخصی می‌دهند تا در این روز در کنار خانواده‌های خود در جشن میلاد پیامبر(ص) شرکت کنند.

با تدبیر امام راحل از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول که به ترتیب سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) به روایت اهل تسنن و اهل تشیع بوده، هفته وحدت نامگذاری شده است.

برچسب‌ها مهاباد هفته وحدت فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد هفته وحدت فضای مجازی مهاباد هفته وحدت فضای مجازی اخبار کنکور فضای مجازی ربیع الاول خانواده ها هفته وحدت جشن مولود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ لرستان گفت: ارتش هشت شهید مدافع حرم، ۲۰ شهید در دوران کرونا و بیش از ۵۰۰ شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، امیر مراد خوش‌کنار، ظهر امروز، در مراسم گرامیداشت روز ارتش در قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان، بیان کرد: عملیات غرورآفرین وعدۀ صادق مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان به‌ویژه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بود و این عملیات هیمنۀ پوشالی دشمنان را فروریخت.

او با بیان اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یک اتفاق نبود، اضافه کرد: انقلاب اسلامی نهال ثمرنشسته‌ای از خون شهیدان و حق‌طلبانی است که با رژیم ستم‌شاهی مبارزه کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب ارمغان فداکاری و خلوص امت اسلامی بود، عنوان کرد: انقلاب اسلامی پیوندی وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن را ایجاد کرد که نیروهای نظامی با مردم نقش مهمی در پیروزی آن ایفا کردند.

امیر خوش‌کنار بیان کرد: امام(ره) ارتش را در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم و سرافراز کرد و ارتش نیز به ندای ملکوتی امام لبیک گفت و در کنار ملت نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشت.

او با بیان اینکه نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی با موشکافی و ژرف‌نگرشی نمایان می‌شود، یادآور شد: ارتش 48هزار شهید در دوران دفاع مقدس، هشت شهید مدافع حرم، 20 شهید در دوران کرونا و بیش از 500 شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با بیان اینکه نیروهای ارتش برای امنیت این مرزوبوم تمام‌قد در مناطق عملیاتی حضور دارند، خاطرنشان کرد: ارتش با تمام وجود در زمینه‌‌های سیل، زلزله و کرونا برای آرامش مردم مجاهدت می‌کند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان
  • هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد
  • نشست مجازی مقام‌ های آمریکایی و اسرائیلی درباره حمله به رفح
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • معوقه هفته هفدهم| پیروزی سپاهان در دربی اصفهان در روز فحاشی به مورایس!
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی