Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، ادعای مادورو درباره تروریستی بودن این حمله بعد از آن مطرح شد که رهبران اپوزیسیون فاش کردند انفجاری در پالایشگاه این کشور در ایالت فالکون در شمال غربی ونزوئلا رخ داده و در این انفجار به کسی آسیبی نرسیده است.

مادور در مصاحبه با یک رسانه بین المللی در کاراکاس پایتخت گفت: پالایشگاه «اموای/Amuay» با یک سلاح قوی و بزرگ مورد حمله قرار گرفته است و تروریست ها انفجاری را انجام و برجی را هدف قرار دادند که از فولادی ضخیم تر از یک تانک ساخته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت مقامات در حال تحقیقات درباره سلاح مورد استفاده در این حمله هستند و گروه تروریستی گوایدو را در آن مقصر است.

گوایدو دو سال پیش با اعلام خودخوانده رئیس جمهوری خود تلاش کرد مادورو را برکنار کند.

وی در پیامی توئیتری در واکنش به اظهارات مادورو در مقصر دانستن گروه وی در حمله به این پالایشگاه نوشت: مادور طبق معمول دروغ می گوید. آنچه که باعث نابودی پالایشگاه شده فساد و چپاول بوده است.

این پالایشگاه بزرگترین پالایشگاه جهان با ظرفیت تولید ۹۵۵ هزار بشکه نفت خام در روز است که به دلیل مشکلات در صنعت نفت ونزوئلا تاکنون نتوانسته به چنین ظرفیتی برسد.

تا چند سال پیش ونزوئلا ۳.۲ میلیون بشکه نفت در روز تولید می کرد که بر اساس گزارش سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) این رقم به فقط ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است.

کارشناسان و مخالفان دولت ونزوئلا مدعی هستند کاهش تولید نفت این کشور به دلیل فقدان سرمایه گذاری در زیرساختارها است اما مادورو تحریم های آمریکا برای فشار بر او برای برکناری از قدرت را مقصر می داند.

برچسب‌ها تحریم نیکلاس مادورو ونزوئلا خوان گوایدو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم نیکلاس مادورو ونزوئلا خوان گوایدو تحریم نیکلاس مادورو ونزوئلا خوان گوایدو اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات 

رئیس روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران با اشاره به تولید فرآورده‌های نفتی با حداکثر توان در شرایط پایدار گفت: این شرکت تلاش دارد تا در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تحولی بزرگ در صنعت پالایش نفت کشور، تنوع‌بخشی محصولات و افزایش تولید کیفی بنزین رقم زند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت تهران، شاکر خفایی در آخرین روز از فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با تأکید بر تولید پایدار این مجتمع نفتی درباره عملکرد یک ماهه امسال این شرکت اظهار کرد: پالایشگاه تهران در این مدت توانسته با رعایت الزام‌های محیط زیستی روزانه ۶.۵ میلیون لیتر بنزین و ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل تولید کند و سهمی قابل‌توجه در تأمین سوخت کشور داشته باشد.

وی افزود: پالایشگاه نفت تهران تلاش دارد در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» ضمن رعایت حقوق سهام‌داران و ذی‌نفعان با بهره‌برداری از پروژه‌های CCR، تولید نرمال هگزان و برداشتن گام بزرگ پتروپالایشی شدن، تحولی بزرگ در صنعت پالایش نفت کشور، تنوع‌بخشی فرآورده‌ها و افزایش تولید کیفی بنزین رقم زند.

رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت تهران ادامه داد: هم‌اکنون تولید محصولات نفتی در این شرکت با حداکثر توان در شرایط پایدار قرار دارد.

خفایی به سرمایه‌گذاری شرکت پالایش نفت تهران در احداث نیروگاه خورشیدی و خرید سهام کنترلی پتروشیمی شازند اشاره کرد و گفت: فعال کردن زنجیره ارزش و رعایت الزام‌های محیط زیستی در سند راهبردی شرکت تأکید شده است و تلاش داریم با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده وابستگی خود را به قیمت جهانی نفت کاهش دهیم.

دیگر خبرها

  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات 
  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • فتح قله‌های نفتی/ صادرات نفت ایران رکورد شش سال اخیر را شکست
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • نعمتی: نباید فقط خمس را مقصر دانست
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد