Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسن شریفی» روز پنجشنبه به ایرنا، ‌ گفت: با توجه به اینکه عناصر اصلی و مواد مغذی تولید محصولات زراعی را کودهای فسفاته و پتاسه تشکیل می دهند، استفاده نشدن از این کودها به خصوی در مزارع گندمخ و جو شهرستان ساوه باعث کاهش حجم تولید محصولات خواهد شد.

وی در مورد توزیع کود ازته میان کشاورزان شهرستان ساوه، ‌ گفت: قیمت مصوب برای هر کیسه کود ۵۴۰ هزار ریال است که در میان کشاورزان توزیع می شود و این کود فقط خاصیت رویشی و تقویت رشد گیاه را دارد اما مشکل اصلی که در موسم کشت پاییزه باعث نگرانی کشاورزان شده مربوط به تامین کودهای فسفاته و ازته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او،  افزایش حدود هشت برابری قیمت کودهای اصلی کشت یعنی فسفاته و پتاسه باعث شده که هیچکدام از کشاورزان شهرستان ساوه توانایی خرید این اقلام را نداشته باشند و بدین ترتیب مزارع گندم و جو که نیاز بالایی به این کودها دارند ممکن است با افت عملکرد تولید روبرو شوند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوه اظهار داشت: قیمت مصوب هر کیسه کود سوپرفسفات ۶۴۰ هزار ریال تعیین شد ولی با افزایش چندبرابری نرخ ها،  اکنون به حدود چهار میلیون و ۵۵۰ هزار ریال رسیده و قیمت هر کیسه کود پتاسه نیز از ۹۶۰ هزار ریال برای هر کیسه به حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریال افزایش یافته است.

شریفی تاکید کرد: البته گرانی کود فقط مربوط به ساوه نیست و در سطح کشور این مساله باعث ایجاد مشکلاتی برای کشاورزان شده است که امیدواریم با درایت مسئولان برطرف شود.

وی همچنین در مورد وضعیت کشت محصولات در این شهرستان، ‌ گفت: در برنامه کشت پاییزه امسال ۳۶ هزار هکتار گندم در مزارع شهرستان ساوه کشت می شود که شامل ۱۰ هزار هکتار آبی و ۲۶ هزار هکتار دیم است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی ساوه میزان سطوح زیر کشت محصول جو در این شهرستان را هفت هزار هکتار عنوان کرد و گفت: حدود یک هزار هکتار از اراضی نیز زیر کشت کلزا خواهد رفت که انتظار داریم به طور میانگین از هر هکتار یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم محصول تولید می شود.

وی اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۸۰۰ تن بذور گندم آبی و دیم و ۳۵۰ تن بذر جو از سوی جهاد کشاورزی به کشاورزان تحویل شده است.

شریفی گفت: میزان بذرپاشی برای گندم آبی در هر هکتار به طور میانگین ۲۲۰ و در سطوح دیم نیز ۱۱۰ کیلوگرم است و در مزارع جو نیز برای هر هکتار باید ۲۰۰ کیلوگرم بذرپاشی شود.

شهرستان ساوه دارای ۱۳۵ هزار هکتار اراضی زراعی و سطوح باغی است که سالانه توان تولید انواع محصولات این بخش ها را تا سقف ۶۰۰ هزار تن دارد.

برچسب‌ها ساوه گندم کشاورزی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه گندم کشاورزی اراضی کشاورزی ساوه گندم کشاورزی اراضی کشاورزی اخبار کنکور شهرستان ساوه هزار هکتار هزار ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۷۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوب مزارع گندم به لطف باران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ عزیزان افزود: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۰ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن است.
وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه