Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی واقعی روز پنجشنبه در آیین اتمام عملیات نوسازی سرویس‌های بهداشتی و آبخوری ۱۱۰ مدرسه استان و توزیع اقلام رفاهی و بهداشتی که در قالب پویش لبخند رضایت و رزمایش کمک‌های مومنانه انجام شد، افزود: بیش از ۲۷ هزار و ۸۳۰ دانش‌آموز نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا از مزایای این هدایا برخوردار شدند.

وی گفت: ۷۰ هزار و ۶۷۰ قلم لوازم آموزشی، کمک آموزشی و بهداشتی بین دانش‌آموزان مناطق محروم و روستایی مرکز استان در قالب پویش لبخند رضایت توزیع شد که این هدایا شامل پنج هزار و ۴۰۰ بسته کیف و لوازم‌التحریر، ۹۷۰ گوشی و تبلت هوشمند، چهار هزار و ۳۰۰ لیتر مایع ضدعفونی کننده و ۶۰ هزار ماسک سه لایه بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر شکل‌گیری «نهضت تعاون و احسان» و تداوم رزمایش همدلی و نهضت کمک مؤمنانه به دلیل شرایط بد اقتصادی مردم در پی شیوع ویروس کرونا، این هدایا با مشارکت آموزش و پرورش استان، مدیریت شعب بانک انصار، استانداری، بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان و دانشگاه علوم پزشکی استان تامین شد.

وی با اشاره به اعلام آمادگی ۴۳ هزار و ۲۶۹ دانش‌آموز و فرهنگی استان در پویش لبخند رضایت گفت: پویش سراسری کمک مومنانه با نام «لبخند رضایت» در راستای کمک به همنوعان و رفع بخشی از مشکلات، با مشارکت آموزش و پرورش و سازمان بسیج فرهنگیان در ۲ فصل پاییز و زمستان برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند هم در این آیین که در آموزشگاه نرجسیه بیرجند برگزار شد، گفت: با همت و تلاش همکاران مدیریت تعداد پنج هزار و ۴۰۰ بسته لوازم‌التحریر، ۶۰ هزار ماسک و چهار هزار و ۳۰۰ لیتر مواد ضدعفونی تهیه شده که طی امروز و شنبه در اختیار مدارس دولتی شهرستان قرار می‌گیرد.

محمدحسین یکه خانی به مرحله اول رزمایش کمک‌های مومنانه اشاره کرد و افزود: با همکاری بسیج دانش‌آموزی شهرستان بیرجند و با همت و تلاش فرهنگیان و دانش‌آموزان مبلغ پنج میلیارد ریال در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری و بین ۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز نیازمند شهرستان توزیع شد.

وی با اشاره به برگزاری یادواره ۱۴۲ شهید فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان بیرجند گفت: یکی از برنامه‌های محوری این یادواره تهیه ۱۴۲ بسته لوازم‌التحریر بود که به نیابت شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان بیرجند در اختیار کودکان بازمانده از تحصیل قرار گرفت.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند اظهار داشت: بعد از شیوع ویروس کرونا در ۲ مرحله مبلغ هفت میلیارد ریال کمک سرانه بهداشتی به حساب مدارس شهرستان بیرجند واریز شده است.

وی با گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی افزود: همواره بسیج دانش‌آموزی در برنامه‌های مختلف آموزش و پرورش حضور فعال داشته که نمونه بارز آن همکاری در ضدعفونی کردن مدارس بوده است و جا دارد ضمن تبریک این هفته به تمامی دانش‌آموزان بسیجی از زحمات آنان در برنامه‌های مختلف تقدیر و تشکر کنیم.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا نوشت افزار ایرانی مشارکت های مردمی دانش‌آموزان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا نوشت افزار ایرانی مشارکت های مردمی دانش آموزان بهداشت و سلامت مدارس ویروس کرونا نوشت افزار ایرانی مشارکت های مردمی دانش آموزان بهداشت و سلامت اخبار کنکور بسیج دانش آموزی شهرستان بیرجند آموزش و پرورش دانش آموزان لبخند رضایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۷۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند

مدیر آموزش و پرورش بیرجند از تجلیل ۲۴ معلم نمونه این شهرستان خبر داد و گفت: ۸۸ مدرسه مرکز استان دو نوبته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مجید بهدانی صبح امروز در نشست خبری، اظهار داشت: رشد و پیشرفت جامعه در گرو پیشرفت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به هفته بزرگداشت هفته معلم، گفت: در این هفته تاکید ما بر ارتقای جایگاه معلمان است و اگر پیشرفت کشور را می‌خواهیم در گرو توسعه آموزش و پرورش و توجه به جایگاه معلمان است.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند افزود: سال گذشته پویش به احترام معلم برپا داشتیم و این پویش را امسال هم داریم و همچنین مراسم غبارروبی مزار شهدا و سپاس معلم برای تقدیر از معلمان و حضور مسئولان در مدارس متوسطه و ابتدایی را داریم.

بهدانی تصریح کرد: برگزاری مراسم یادبود فرهنگیان فقید شهرستان، دیدار با شهدای خانواده فرهنگی، برگزاری جلسه استانی معلمان نمونه، تجلیل از پیشکسوتان حوزه تربیت بدنی، تجلیل از مدیران مدارس بازنشسته، مسابقه کتابخوانی با موضوع آیه‌های زندگی و مسطورا، مسابقات ورزشی از دیگر برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه از 24 معلم، مدیر و معاون نمونه مدارس شهرستان بیرجند تجلیل خواهند شد ادامه داد: پویش این خنده فراموش نخواهیم کرد نیز در هفته بزرگداشت معلم امسال برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند خاطرنشان کرد: با نگاه تحول و پویایی وارد فضای آموزش و پرورش شهرستان شدیم و در کنار نیروهای با تجربه نیز به نیروهای جوان و کسانی که فکر نویی دارند تکیه کردیم و تعداد قابل توجه مدیران و معاونان مدارس شهرستان نیروهای جوان هستند.

بهدانی گفت: شعار آموزش و پرورش از ابتدای مهرماه با ایمان و امید آغاز شد و تمام برنامه‌ریزی برای برگزاری نماز جماعت در مدارس بود و روحانیون که در دستگاه‌های اجرایی شاغل هستند در مدارس نیز حضور پیدا می‌کنند و سال گذشته رشد 100 درصدی روحانیون در مدارس را داشتیم.

وی با بیان اینکه 17 مدرسه در شهرستان بیرجند فاقد نمازخانه هستند افزود: یکی از بزرگترین کارها در حوزه آموزش ابتدایی شهرستان، برنامه ارتقای قرآن در دوره ابتدایی است و دانش آموزان از ابتدای مهرماه هر روز به مدت 33 روز زنگ اول را قرآن دارند و برای دوره متوسطه نیز دوره سواد قرآنی برای معلمان و آموزگاران گذاشته شد.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه 360 محفل کوچک قرآنی در مدارس در سال تحصیلی شهرستان داشتیم گفت: دو کرسی قرآن برای دانش آموزان با حضور قاریان بین المللی در سال تحصیلی 1402 برگزار شده است.

بهدانی با بیان اینکه وسیله ایاب و ذهاب حدود 200 دانش آموز روستایی فراهم شد و از ترک تحصیل آنها جلوگیری شده است بیان کرد: یادواره شهدا در تمام مدارس شهرستان برگزار شده و 13 تریبون آزاد در دبیرستان‌های دخترانه داشتیم. 

وی گفت: 88 مدرسه در شهرستان بیرجند دو نوبته هستند و سرانه آموزشی در بیرجند 4.5 است که پایین‌ترین سطح سرانه آموزشی در استان داریم و 71 کلاس ابتدایی و در مجموع 109 کلاس درس برای ابتدای مهرماه امسال نیاز داریم و بیشترین مشکل را در مهرشهر و حاجی آباد است.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند افزود: آزمون استخدامی برگزار شد که برای بیرجند در حوزه ابتدایی 150 نفر و هنری و آموزگاری 79 نفر و و حوزه پرورشی 86 نفر و 29 نفر فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان به مدارس بیرجند در مهرماه امسال اضافه می‌شود.

انتهای پیام/256/

دیگر خبرها

  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور